Gå til innhold

offf.... ikke spis fårikål når du er gravid....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Funkar sikkert like dårlig som å ete ein toretters på Sult - herrejemini, er så oppblåst som eg aldri har vore før... Og så kjem fisane på rekkje og rad (huff) Men vi gjer jo dette fullt ut frivillig, kan gjerne vere oppblåst eg om eg får ein liten ein om 36 veker... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg "gasser" verre enn kjærsten jeg... Gleder meg til å fortelle han nyheten i morgen! :)

Er det forresten noen som vet om mat man absolutt ikke bør spise under svangerskapet? Har hørt om sushi, papaya og sterk mat generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt om noen grønnsaker (inkl. kål) som man IKKE kan spise i løpet av en graviditet. Det eneste er at man skal være nøye med å vaske bort jordrester, men i fårikål så koker man jo kålen (og kjøttet) så lenge at evt. bakterier blir drept.

 

Gå inn på http://matportalen.no/Emner/Gravide dersom du er i tvil på hva du kan/kan ikke spise. Det er dessuten gitt ut en brosjyre fra Sosial- og helsedepartementet som heter Ernæring i svangerskapet som er veldig nyttig. Her står bl.a. kål nevnt som en viktig kilde for vitamin C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...