Gå til innhold

Vondt i magen av å ligge på siden om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om det er andre som får vondt i magen av å ligge på siden om natten. Jeg våkner opp med utrolig vondt i magen om jeg har ligget for lenge på en side om natten, da må jeg opp å gå litt før det roer seg igjen. Redd for at barnet i magen blir skvisa inni der når jeg ligger på siden. Tror dere at dette kan skade barnet på noen måte? Hilsen Bekymret.... 19 dager igjen til termin :)

Skrevet

Det skader nok ikke babyen selvom du føler ubehag i magen når du har lagt på sida. Babyen er jo omgitt av fostervann og tilpasser seg din liggestilling.

For min del får jeg vondt i hofta/bekkenet og skulderen på den sida jeg ligger på, og må derfor snu meg ganske ofte

Skrevet

vet du..i natt vokna jeg av at jeg trodde jeg skulle besvime....hadde sinnsyykt vont i høyre side av magen og litt under mot undelivet på en måte....hva dette var aner jeg ikke...men trodde fødselen var i gan for jeg fikk etterhvert vont i korsryggen....men så ga det seg etter en god stund....men har ømm-vont i høyre side av magen enda...og det river på en måte når jeg rører på meg......

tror nok ikke det skader å ligge på siden nei...man skal jo helst ikke ligge flatt på rygg...og iallefall ikke på magen:-D så da må det jo bli siden da....men prøv å legg deg med magen litt mer ned i madrassen slik at den ligger godt og stødig:-)

Skrevet

Jeg har rykter om at man bare skal ligge på siden mot venstre, og ikke mot høyre pga organer som er der eller noe slikt. Kan selvfølgelig bare være rykter, menmen..

Det som funker for meg er at jeg ligger mot venstre og har en pute innunder magen, da "faller" den ikke helt ned i madrassen hvis du skjønner.

Kanskje dette kan funke?

Skrevet

Takk for svar fra alle :)

Får prøve med noen flere puter til kvelden, :) Samboeren min stakkar får nå snart ikke plass i sengen, he he..

Skal bli godt å få sove på magen igjen når den tid kommer...

Veldig fødeklar :)

Skrevet

Har samme problemet her også...snuppa breier seg skikkelig ut på natta når jeg strekker meg, og når jeg våkner gjør det skikkelig vondt i magen - OG i ribbeina... Tar tid å komme seg opp på alle disse do-rundene ja!;)

Pappa'n ligger snart skvisa inntil veggen pga. alle putene her..;) Men det hjelper med en pute mellom beina altså!

Skrevet

Samme problemer her også, ja. Og det hjelper ikke akkurat at jeg har et barn på hver side... *sukk*

I natt kom jeg "til skade" for å legge meg på samme side som før et av mine nattlige dobesøk, og skvatt opp for det var kjempevondt. Stakkars mannen våka og lurte på om det var noe på gang... hehe.

Felles skjebne, felles trøst?

Skrevet

Jeg synes det er ubehagelig når jeg våkner igjen jeg, og skal snu meg. Det synes jeg gjør vondt...

Men fikk ett tips her inne en gang, at ammepute er god å ha langs siden + at man kan ha den mellom beina samtidig. Jeg synes det var veldig behagelig å hvile magen inntil den, samtidig som jeg hadde den mellom beina også.

Er jo ikke så mye annet man kan bruke den til ennå så.. ;o)

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Jeg syns det også er behagelig.. men puter hjelper.

De sier det er best å ligge på venstre side fordi det hjelper baby å skille ut urin.. at nyrene ikke kommer i klem. og det blir bedre gjennomstrømning i navlestrengen.. men det er snakk om marginal forskjell fra høyresiden :)

Jeg er jo venstrehendt og elsker venstresiden- men snur meg flere hundre ganger i løpet av en natt er jeg sikker på...

slitsomt å ligge uansett..

Skrevet

ja, jeg får også ofte veldig vondt magen av å ligge lenge på siden. Skal ijkke være lett, ikke skal vi ligge flatt på ryggen, ikke kan vi ligge på magen og det gjør vondt på siden..

Gleder meg til å sove normalt :o)

Men tror ikke det er farlig.

Skrevet

har hatt en del vondt om jeg ligger på høyre side, men mot venstre kjenner jeg ingen ubehag... kan vel være noe med forskjellige organer som ligger i press... jeg for min del ligger faktisk ennå på magen å sover...hadde jeg ikke klart det ville jeg ikke fått sovet om natta... pratet med jordmor om det, og ho sa det ikke var noe farlig om det ikke gjorde vondt for meg selv... har ikke merket noe til det, så jeg ligger på magen fram til den sier i fra om noe annet...:)

sover kjempegodt på natta...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...