Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Når skal man begynne med sko? Er det når de går? Min datter fyller 1 år i slutten av desember, og jeg lurer på når og om jeg skal kjøpe vintersko til henne. Og hva slags størrelse begynner men med, tar man med babyen i butikken å prøver sko? Hittil har jeg bare kjøpt saueskinns tøfler til bruk når hun skal sitte i bilen ol, men de er str 24 og alt for store. Men når begynne med sko? Når de har slipt seg, eller når de går langs med møbler? Bare sko ute, eller inne også? Kjøper dere tøfler til "hjemme" bruk?
Ranveig R Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Ungen treng ikkje sko før h*n skal gå ute. Du bør ha ungen med i butikken og prøve skoene, det er ganske umulig å vite kva for ein størrelse h*n treng utan å ha prøvd skoene. Gå i ein "ordentleg" skobutikk, dei kan dette med småbarn og sko. Guten vår er eitt år, og har eit par vintersko i str. 22. Reknar med at vi må kjøpe nye om eit par mnd. Han går forresten ikkje aleine, men når han er ute skal han opp på beina og gå, og blir sint viss ikkje nokon vil holde han i handa. Trur han har innsett at det er meir behageleg å gå enn å krype. Han har og eit par Voksitøflar som han brukar når det ikkje er vått ute, og når han sit i vogna. Bruker skoene så lite som mulig sånn sett, i og med at det beste for foten er å gå utan. Innandørs har han stort sett på seg antiskli-sokkar (Voksitøflane viss det er veldig golvkaldt - han blir lett kald på føttene). Det finst og ganske tjukke ullsokkar med antiskli, dei har vi brukt mykje. Ville ikkje brukt sko inne. Viss han hadde gått i barnehage og måtte ha tøflar, ville eg gått for nokre av typen Robeez (www.robeez.com) eller liknande, i og med at dei har mjuk såle.
Musse-M Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Jenta mi har maaange pyntesko Kanskje litt forfengelig men Søte er dem hvertfall! Du får sko til baby fra di er nyfødt, behagelige seff. Fra str 13-14 og oppover.. Men ordentlige gåsko trenger man jo ikke før barnet begynner å gå selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå