Gå til innhold

vet dere hva? jeg ser ut som jeg er 5-6 mnd på vei- og er bare 5-6 uker!!!


simasefa -8 juni-

Anbefalte innlegg

helt utrolig!!!!!!!!!

 

føler meg dødens oppblåst, og som overskriften sier- det er IKKE overdrivelse!!!!!!!!!!

 

skal sies at jeg eter som en hest og driter som en mus- ikke rart det blir fullt der nede....

 

sambo skal lage plommegraut til meg sier han- få fart på sakene:)

 

men seriøst, tror jeg må på apoteket å få noe "dritfort" hehe:)

flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det akkurat likt, la på meg 2 kg frem til uke 8.

Veide meg nå -er 12+3 og har gått opp 1 kg til, men tidligere har jeg veid meg om morningen og det er jo ikke rett å sammenligne vekten kl 0700 og kl 2200 så det kan være årsaken til det siste kiloet (håper det)

 

Ellers så tror jeg nok at det kommer til å gi seg (oppblåstheten altså)

Jeg ser faktisk mindre gravid ut nå i uke 13 enn jeg gjorde rundt uke 6-8!

Og jeg er 2. gangs....

 

Lykke til!

 

Du kan jo prøve å spise store mengder med lakris. Det er godt og skal hjelpe på forsøyelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slukte en pakke ifa her i sted- og egentlig spist en del lakris ( prøver å begrense det da store mengder ikke er helt bra:)

 

jeg er oxo andregangsfødende- men husker ikke at det var sånn sist gang:)

 

... tusen takk for svar da:)

 

huff- vekta tør jeg ikke sjekke- mi badevekt slutta plutselig å funke ( tilfeldig?)

 

og jeg har lagt på meg mye i forkant av graviditeten- var alvorlig syk i juni/juli-( sykehusinnleggelse) og endte opp som et rangelbein- etterpå har jeg gått opp 7/8!!!! kilo før jeg nå ble gravid- huff- ikke fortsette med slik vektøkning håper jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Har vært veldig oppblåst hele tiden. Jeg er 10+4 i dag, og 3. gangs fødende. I helga spiste jeg mye, men ingenting kom ut igjen... Tirsdag reiste jeg på apoteket og kjøpte Dulcolax, og onsdag kom hele helga... Det var godt!... Hehe... Dulcolax er helt naturlig og ikke skadelig for fosteret. Jeg har ikke lyst til å legge på meg mer enn nødvendig, så jeg blir litt nervøs når jeg blir treig i magen. Jo lenger maten blir der inne, jo mer næring blir jo tatt opp i kroppen... Huff, kanskje jeg er litt hysterisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 6-7 kg frem til uke 20, men etter det ble det bare 3 kg til. Det er ikke alle som følger "normen" på når kiloene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min kommer også vanvittig fort her. Fortsetter det sånn kommer jeg ikke til å kunne holde dette skjult fra tim uke 12. De fleste av buksene mine passer rett og slett ikke lenger. Var ikke sånn med nummer 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene... Har også skikkelig oppblåst mage, føler at alle kan se på meg at jeg er gravid. Er bare 7 uker, og vil ikke si det tiil noen enda. Var i sør-amerika på ferie i august, og bare skylder på at det ble mye empanadas! (og det ble det jo, nam!)

Men det verste er steinhard mage, tårene spruter og blodet renner hver dag på do! Er det flere som har det sånn? Er det farlig å ha det sånn lenge? Har hatt det i ca 3 uker.

Ang avføringstabletter; det kan hende det ikke gjør noe å ta det en sjelden gang i blant, men det er absolutt ikke bra for tarmsystemet ditt å ta det jevnlig. Tok det 3 ganger i løpet av ferien, og det tar lang tid å stabilisere magen igjen. Kanksje lurere å ta probiotika tabletter for å få fart på sakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye mer vann enn du pleier og spis kiwi hver dag. Kiwi hjelper. Tarmene jobber saktere enn normalt. Slet med dette gjennomhele forrige svangerskap og endte opp med såkalt irritert tarm. Må i dag ta masse hensyn til hva jeg spiser. Så stå på og få fart på magen:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...