Gå til innhold

*********Drammen og Omegns skravletråd :o)********** NY! 02.10.06


♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake fra tur allerede Tillab ? Var det koselig ? Gleder meg så til å trille tur : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra. Begynte å bli rimelig lang den gamle nå ja.

 

Begynner å bli mange høygravide nå altså. -Jeg har fortsatt 3 uker igjen til jeg er der da.

 

Men jeg også tror det er noe stort som bor inni magen min...... Er ubehagelig å sitte for det presser både oppover og nedover, og det føles som lungende blir presset opp i halsen. *hive etter pusten*

 

Vært og kjøpt en lekegrind nå. Hadde ikke det til Trym, men føler det er litt trygt å ha det nå for Trym er litt for liten til å skjønne at man ikke kan sette seg på en baby som ligger på gulvet. -Er så utrolig spent på hvordan han reagerer når det kommer en baby i huset, om han blir veldig sjalu eller om det går nogenlunde greit......

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. 18.30 ca tror jeg det var ja. Men da tror jeg nok at jeg stikker hodet innom...... ;)

 

Hebbie: kjørte i blinde (!!) etter deg sist, så er ikke sikker på om jeg husker veien til Thea..... Regner med at du skal, så da kan jeg kanskje være "påheng" fra deg og bort til henne??

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får skrive inn her jeg oxo da,i dag var det mer livat her en i helga..snart inn på 2 trim jeg nå da bare 5 dager ijen..jeg vet ikke ang den pizzakvelden ettersom jeg beg bli kvalm fra 1200 og utover dagen og kvelden.sliter m å få i mg mat her hjemme ettersom jeg blir kvalm etter frokosten og etter mat i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla jenter !!

Er tilbake nå :o) Kom hjem kl.0100 i natt - fikk liksom aldri kommet oss avgårde, også tok vi det rolig på vei hjem.

 

2nj - selvfølgelig kan vi gjøre det vi gjorde sist :o) Du kan være påhenget mitt ;op

 

Hehehe...gubben er gal til tider. Han var og kjøpte bacon på butikken fordi jeg sa jeg ville lage pannekaker til ham og da må han ha bacon og blåbærsyltetøy til. Var en buss som hadde vikeplikt, men som var cm fra å kjøre i bilen. Så gubben stoppa på bussholdeplassen og gikk inn i bussen og skjelte ut sjåføren og tok og tømte pengeveska på gulvet og sa at nå hadde han noe å gjøre på. Måtte jo bare le, men blir helt sjokka over alt det merkelige den fyren gjør når noen er drittsekker mot ham. Men jeg er enig i at bussjåfører er drittsekker til tider og bare kjører på som om dem eier veien fordi dem har en stor buss.....

 

Hadde det koselig i stavanger, men litt slitsomt. Var og gjorde noe hele tiden - bekkenet og ryggen verka og verka hele tiden og gjorde det litt kjipt for meg. Fikk ikke hilst på venninnne mine - enten var dem trøtte eller så svarte dem ikke tilbake på sms...men så ble det på kort varsel da....

 

Må finne den andre tråden og oppdatere meg !!

Fikk ikke kommet meg på bim i helga fordi nå var det ikke så mye nettverk man kunne koble seg på. Nå har jeg vært maaange dager uten BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kl 18.30 er det. Er det riktig at det hittil bli: ??

2nj

Piadi

Hebbie

Embla

Tillab

Naboen

 

Maybeme og Nanna kunne ikke.Litjpia og andre?????

 

2nj- Ja det er kjekt med lekegrind til nummer 2.Min Even var ikke særlig sjalu når babyen kom. Vi lot han slippe til. Han fikk søskengave. Og jeg snakket til han om at han måtte hjelpe meg med bleieskift etc Han fikk ekstra oppmerksomhet når han kom fra barnehagen. Samtidig så gav i jo mye kos til babyen også - for han måtte jo bare vende seg til at han var kommet for å bli. Begynte å gråte når Even kom å besøkte oss på sykehuset så stolt. Han gikk rett bort til babyen i sengen og gav han en kos. Var jo bare så redd for at han skulle føle seg byttet ut.

Det er mulig Peder nå kommer til å bli sjalu. Er en litt annen type han.

 

Hebbie- hahahahah det hadde bussmannen bare godt av- skulle fått med meg det. I Sande så tror de at de eier veiene. Hat det der. Så nå er du tilbake. Det var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får heller ta det ijen senere jeg når formen er mer på topp.blir vel flere treff håper jeg selv om dere får barn,at jeg kan fortsatt henge meg på dere da....kanskje jeg skulle hatt noe her hjemme en dag oxo. vi får se ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piadi; Det ble ikke noe trilletur men bare kjapt opp på Spiralen for å spise...

Men lille er på trilletur nå mens mammaen slapper av hjemme på sofaen. Er greit med stor svigerfamilie når man vil slappe av litt:) Tante er og triller tur! Mmmm...

 

1830 ja, notert bak øret (da det er det enest stedet jeg sikkert ikke roter bort ting fra om dagen... )

 

Siden jeg ikke har fått fødselspenger ennå er jeg faktisk blakk for første gang på sikkert halvannet år, og spurte bestemor pent om litt penger i går. Fikk 1000 kr. Tror dere ikke jeg har greid å MISTE de? Et eller annet sted mellom husdøra og bilen. Og borte er de gitt, sukk. Så nå er jeg like blakk igjen. Grrrr. Irriterende altså. Kan man ikke miste penger når man har masse av dem fremfor når man TRENGER dem? Skjønner ikke det der, sikker Murphys lov eller no. (sint på dumme jakkelomma, den sin feil!) Og "soft" som jeg har blitt ringer jeg mannen min, helt fortvila og begynner å stortute... Hvem sa at hormonene ikke er like ille etter fødselen? Det er i såfall helt feil for jeg griner av hvasomhelst om dagen;) hehe (vrææææææææl, tutetute)

 

Nei, nå skal jeg legge meg og glo litt tv og furte for at dumme pengene er borte, så skal jeg ringe og skjelle ut pappa fordi han skylder meg 6000 kr og jeg vil ha dem, NÅ, og så skal jeg lage middag:) Gøyal dag eller? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ny tråd ja.

Endelig hjemme fra jobb. Hadde håpet å komme hjem til ferdig middag, men tror dere ikke han har sneket seg ut! :o) Så da spiste jeg vårruller i dag også! Mmmmmm, de er så gode!!!!!!!!!

 

Vet ikke om jeg klarer å få vært med på treffet 16.oktober heller, oppdaget plutselig at vi har personalmøte da. Jeg blir gal av møter hele tiden! Men kanskje jeg kommer en liten tur etterpå? Mulig jeg er litt sliten, for går i ett fra 7.00 til 19.00... Så skriver meg ikke opp, men tar det som det kommer.

 

10 dager igjen til IKM og jeg er spådd gravid.... Spennende. Fortsatt ikke desperat, skal klare en måned til hvis det ikke klaffer nå heller. Da vet vi jo mer om kvaliteten på svømmerene og, ikke at det har så mye å si da, men greit å vite om det er noen vits liksom.

Litjpia, har sambo fått svar på sine prøver?

 

Hebbie, har du funnet noen spennende du har lyst å lage ennå? Jeg hekler for harde livet, er skikkelig fornøyd med garnet jeg kjøpte. Håper du har hatt det fint i Stavanger. Så du innlegget mitt om vårruller?

 

Jeg er bare sååååå misunnelig på dere som får se Embla på onsdag! Det er jo jeg som trenger disse nyfødt-hormonene, men så må jeg på dum seinvakt! *furte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på den gamle tråden at dere trengte litt Hebbifisering ;op Går treigt når jeg ikke er der og dytter opp og skravler med meg selv hehehe....

 

Forresten, gubben stoppa bussen visstnok slik at han ikke fikk kjørt forbi og åpnet døra selv. Han visste om den knappen som åpner døra som er skjult ved lykta....Han er gal !

 

Begynner å få seriøst dårlig plass i magen for tiden - er så sliten av å bevege meg og reise meg opp, men nå føles det ut som noe sprenger på begge sidene av ribbeina mine. Veldig ubehagelig...Og jeg har fortsatt lenge igjen...

Har vært hos svigers og henta en stappfull koffert med babyklær - det var det søteste klærne ever !! Kommer til å bruke alt !! Jeg liker smaken til svigerinna mi. Hun har kjøpt en splitterny vippestol til oss - har ikke fått åpnet opp og sett enda...og en annen gave - skimtet at det var noe med første greie ting. Var en stor firkantet ting ihvertfall. Og en grind som man har i oppvaskmaskinen med plass til masse smokker, diverse ting og et lite stativ på begge sider som kan slås ut for noe som lignet på sylinderformer ?? Var visst med en greie for å pelle ut buser med hehehe.....og små ting. Fikk den flotte stelleveska som hun hadde fått fra sykehuset sitt - hun hadde fra før av så hun gav den til oss istedenfor. Også fikk vi en annen litt mindre i dongeri og stoff fra svigers - denne var kombinert stelleveske og kjølebag...

Så nå skal jeg snart gå gjennnom alle tingene og kose meg :o) Er så mye stilig dem har kjøpt til oss.... Henta den andre sprinkelsenga fra mora mi så nå skal vi rydde roterommet - igjen...og lage et midlertidig barnerom slik at jeg kan få ordnet med ting og tang..Gleder meg...

 

MaybeMe - ja takk til vårruller !! Nam nam....må få vite hvor du kjøpte disse. Håper det ikke bare var et tilfeldig tilbud !!

 

Veronica vennen - dette kommer sent...men jeg dømmer deg ikke :o) Så lenge du har det godt nå - men ikke hopp inn i et forhold. Hvis han bryr seg så venter han på deg :o) Husk bare på hva du er verd ;op

Skal prøve å se om du er på jobb en dag så jeg kan hilse på deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MaybeMe - tror du innlegget om vårruller går meg forbi ?? Hahahaaha....det lyste opp mot meg ;op

Jeg har fått tips fra moren min og siden jeg selv skal bli mamma så måtte jeg nok få meg en symaskin ;op Hun kjøper kanskje en brukt til meg - ville ikke ha noe splitternytt fancy greier siden jeg ikke kan så mye. Hun er helt rå på håndarbeid !!

Kikka i bøkene dine og har funnet noen ting som jeg kunne tenkt å holde på....

Trolldeigfigur

Pepperkakefigurer med dropsvindu

Julestrømpe

Støpe telysholder - lager dem på forhånd og bruker decoupageteknikk

var mer, men må kikke i bøkene dine igjen da ;o)

Kan alltids ha et juleverksted her....Har ikke den beste plassen da...

Wææææ - er du blitt spådd gravid !! Så spennende !! Håper spådommen er rett :o) Det hadde vært gøy !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere damer skravler og skravler i vei ser jeg. Rekker nesten ikke lese alt før det popper inn en mengde nye innlegg jeg jo. Har jo rett og slett ikke hatt tid til å være her de siste dagene.

 

Fredagen hadde sambo og jeg det kjempe koselig sammen. Var såååå glad for det da. Etter jobben var det rett opp til Konnerud for at sambo skulle klippe og stripe håret sitt hos venninna mi. Så tok vi oss en tur på Gulskogen Senteret for å se om vi fant et slips og en ny pen skjorte til sambo. Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe inn ingrediensene til en wok rett, men det endte med at sambo sa: "Nei, vi skal ikke heller kjøpe noe mat på Liang Juan Kro da?" Jippi!!!! Hehehe... For jeg var egentlig sååå lite klar for å stå å lage mat. Så da dro vi hjem, spise kinamat og så på filmen HITCH sammen. Sååå kul den filmen var da. Så vi hadde det kjempe koselig sammen. Også lærte jeg ham å danse brudevals og da hadde vi det utrolig koselig sammen. Vi lo og fniste og smånusset hele tiden.

 

På Lørdagen var det da tid for bryllups feiring. Alle bortsett fra meg var nervøse. Er dette noe å være nervøs for liksom? Hihi...Talen presten holdt i kirka gikk tydeligvis inn på sambo såpass mye at det endte med at han holdt meg i hånda og hviska for første gang på leeeeeenge: "Jeg elsker deg." Fikk helt sjokk! Resten av dagen og kvelden holdt han meg i hånda og gav meg nusselige nuss på kinnet. Og for første gang var moren til sambo hyggelig mot meg. Vi fikk stadig vekk om ikke vi snart skulle gifte oss da og jeg turte ikke svare i det hele tatt, men sambo tok tråden han vet dere og svarte: "Vi har vært gift i over 2 år vi. Neida, vi skal nok gifte oss en eller annen gang. Men i det tilfelle blir det en privat sermoni på en strand med våre aller nærmeste." Jeg fikk helt sjokk når han sa det. Videre utover kvelden ble det masse god mat og godt å drikke. Ble dessverre tidlig kvelden på oss da. Gjorde meg egentlig ingenting å dra hjem tidlig.

 

Søndagen var den verste dagen jeg noensinne har hatt sånn helsemessig. Hadde enorm plagsom hodepine som ALDRI ville gi slipp og jeg fossblødde hele dagen. Kvalme og skikkelig utafor. Sambo var utrolig sympatisk og tok skikkelig godt vare på meg hele dagen. Det var godt det!

 

Idag var det en kjempe stressende start på dagen da. Nøklene var ikke til å finne noe sted. Jeg ble sååååå sinna og stressa, så dere kan jo tenke dere hvordan arbeidsdagen min har vært idag. Så det å komme hjem idag var bare såååå deilig da. Har nettopp lagd og spist en mengde med pannekaker. Sambo er utenfor og gjør litt mannsarbeid. Jeg ordner med litt kleesvask jeg da. Også skal jeg legge meg passe tidlig ikveld siden jeg begynner kl 07:00 imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre hvor koselig dere har hatt det sammen i helga !!

Ble så glad her jeg sitter og leser... :o)

 

Jeg har også hatt pannekaker i dag !! Lagde det til sambo siden han har vært så flink å kjøre så mye og hjulpet til så masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææhhhh!!!

Nå kom nettopp naboen over med 2 flasker vin til oss fordi sambo kjørte søpla hans på dynga for ham. Utrolig snille naboer da!

 

Jeg glemte jo å så ifra at jeg blir med på treffet hos deg Theaokt. Gleder meg til det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titter litt innom her jeg da,før jeg går videre.. skal snart glane litt på tv før jeg legger meg er så trøtt i dag ha en fin kveld da jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, så søtt, lille har fått egen plass på lista:) *smile*

 

Som det går unna nå som du er tilbake Hebbie! Nå må jeg vel inn og oppdatere meg mer enn to ganger om dagen igjen da:p

 

Jeg skal trille tur med lille i morgen også, moro moro... Skikkelig sånn trillemamma skal jeg bli *kikke olmt ned på magen og rumpa* bort skal flesket, bort sier jeg... Egentlig kunne jeg ha mista det fremfor pengen min... DET hadde vært no... (og jada, jeg sutrer for den pengen ennå...)

Men nå har lille sovnet her så nå skal jeg få ryddet litt til min kjære kommer hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna i svingene ja.

Orker ikke sitte så mye forran dataen for tiden, så er vel innom og oppdaterer meg en gang i løpet av dagen eller no, men nå går det sånn unna at jeg blir sittende å lese lenge jo....hmmmm.

 

Litjpia: ble så glad for å høre at du har hatt en så fin helg, håper ting går bedre fremover nå. Mannfolk kan faktisk forandre seg, men de bruker bare litt lang tid. Er mye tolmodighet og utholdenhet fra min side lagt ned i mitt forhold til sambo også, men så har vi det fantastisk nå da:) Trengte vel bare litt lenger tid på å bli voksen tenker jeg.

 

Theaokt: skulle veldig gjerne kommet på pizza, men tror jeg nevnte tidligere at vi skal på omvisning på sykehuset onsdag kl 18.30.

 

Piadi: Hvordan har du det for tiden?

Føler jeg har armer og ben over alt i magen for tiden, det beste av alt er å ligge, da er det ikke like stort press på huden.

Må sette av ca en time til hvert måltid for å være sikker på å holde på maten da:( tygge og spise saaaakte, puste dypt gjennom nesen, og legge meg ned og slappe av etterpå, er litt kjipt, men som sagt ikke lenge igjen:) Snart får vi møte prinsessene våre:)

 

Maybe me: krysser fingrene for deg, spent på resultatet ditt denne gangen.

 

Tilla: jeg vil også se Embla: triller du ikke tur forbi Pinnsvinet og meg en dag da?

Synd med pengene forresten, hadde furtet lenge selv jeg, ikke noe gøy å være blakk, pengene mine har det desverre med å være borte 2 uker etter lønning....fatter ikke hvor de blir av altså.

 

Gleder meg til 12. okt, da er det lønning igjen og sambo har lovet at leiligheten skal være ferdig, så den dagen skal vi på ikea og kjøpe babyseng og stellekomode, da har vi så og si alt på plass og kan bare slappe av. Gleder meg til det.

 

Nei, nå går jeg tilbake til strikketøyet mitt og tv'n, snart ferdig med sparkebukse nr 2.

Sambo jobber natt hele denne uken, så det blir vel noen sene kvelder med tv og film på meg vil jeg tro.

 

Kos dere videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.....må jo få litt fortgang på denne tråden ellers forsvinner den helt ;op

 

Fy søren jeg er sløøøøv - har enda ikke gått gjennom tingene fra svigerfamilien !! Vi som tilogmed har fått en presang fra svigerforeldrene til svigerinna mi i USA !! Men jeg har gått en laaaaang tur alene med hunden og nå en lang kveldstur sammen med sambo... Så jeg har vært flink å være aktiv - må få av meg noe fett.

 

Hadde vært dritsur for pengene jeg også Tillab !!

 

Var litt sur i kveld - da jeg var ute med hunden tidligere i kveld så gikk jeg en annen vei og kom ned mot hovedveien - plutselig ser jeg bilen min kjøre bortover veien... Det er kun 2 slike biler her i området, min og en annen som er helt svart og med en annen front. Det er ikke noen andre med svart topp og den blå/lilla lakken. Ehh....den var til reperasjon hos en rett ved Therese. Ringte til duden med en gang jeg kom hjem for å høre hvordan det gikk med bilen, han hadde sagt det kom ekstra reperasjoner på bilen og skulle kontakte meg på kvelden. Spurte han også om han hadde fått testkjørt bilen og da sa han nei - men han skulle gjøre det litt senere. Ble skuffet fordi jeg håper virkelig ikke at han lar andre bruke bilene som er til reperasjon eller kona si bruke dem.

Ringte meg halv ti ikveld og sa bilen var ferdig og han hadde testet den og alt var ok. Og da fortalte han meg at han hadde jo også testet den rett før jeg ringte - og det stemte fordi jeg så jo bilen.

Ble glad igjen - så lenge han ihvertfall har sagt at han hadde kjørt bilen så jeg ikke tror at han eller andre bruker den til privat bruk. Og jeg fikk det 2000 kr billigere enda det ble ekstra reperasjoner.

Lurer på om jeg var veldig pirkete som hadde blitt fornærmet hvis noen hadde i den situasjonen brukt den til privat bruk. Jeg fortalte jo til duden at jeg skulle være borte denne helga og kom hjem søndag eller mandag... Men nå var det ok allikevel da...

Så hvis noen vet om noen som vil ha ny bil eller send ut informasjon at jeg har en bil til salgs - by all means, do it !! ;op

Nå er den i orden og EU godkjent....all is good !

 

Håper å få til juleverksted snart da - tida kommer til å gå fort !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle drammen og omegns-jenter:-)

Ikke så ofte jeg får skrevet noe her, har vært syk siste uka..ligget i senga stort sett.

I dag har jeg vært en tur på føden---igjen. Masse vonde kynnere så de ville ha meg inn for en sjekk, 5 uker siden sist. Var ikke så redd denne gangen for nå er jo lille babyen min blitt så "stor" at han kan klare seg utenfor magen også...men heldigvis ingen tegn på åpning denne ganger heller, livmorhalsen var 43mm sist gang og 35mm i kveld..kortere, men allikevel lang og lukket:-) lillegutt hadde det strålende og strakk ut tungen sin når vi så han på UL..også lå han med hodet ned.

Ellers har vi sett på en tomt i Sande i helgen, kan se ut som det blir husbygging der på oss ja-- spennende!! Vet jo ikke om jeg vil trives i Sande, men hvis ikke kan vi jo flytte på oss igjen om noen år. Er veldig greit å ha et par besteforeldre i nærheten hvertfall, mine foreldre bor i Spania så blir ikke mye barnevakt eller besteforeldre-kos med dem unntatt i ferier.

Tillab: gratulerer så mye med lille Embla!!

Theaokt: Ikke lenge igjen for deg nå!!:-)

Hebbie: nå har jeg vært på føden 2 ganger og sjekket ut rommene, har ikke funnet det perfekte jule-feirings rommet enda;-)

Alle andre: håper dere har det bra!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey you !!

Så dumt å høre at du har vært plaget med vonde kynnere :o( Men bra at alt er ok med deg og lillegutt -nå må du ikke snike i køen og føde før de andre jentene ! Da blir det ramaskrik ;op

 

Så koselig at det blir husbygging her i Sande - vi har jo blitt en stor gjeng her borte så du kommer nok til å trives. Jeg var veldig usikker på om jeg kom til å trives etter jeg flytta bort - kjente ingen og alle var opptatt med sitt. Hadde det kjipt til tider - helt til jeg møtte BIM gjengen. Nå stortrives jeg her borte og er så opptatt og vil ikke flytte bort fra her ;o) Prikken over i'en hadde selvfølgelig vært at vi fullførte vår husbygging, men så lenge man ikke har ræva full av penger slik at det ikke var noe problem midt oppi dette babygreiene og jobbgreier så går det ikke. Og det er kjempegreit med besteforeldre i nærheten - jeg har et sett kjempekoselige svigerforeldre 10 min fra her som skal få passe barnebarnet til dem spyr av ungen ;o)

 

Har ikke vært på omvisning på sykehuset - var under oppussing da jeg var der på omvisning. Kanskje jeg må spørre om å få komme - slik at jeg kan få booka det kuleste rommet ;op Må jo få bestilt mat og drikke fra cateringfirma - tenkte å ta det helt ut med god mat og drikke når vi først er der på Julaften ;op Ellers blir det vel til at gubben stikker innom Snappy's og gir meg en kebab på Julaften !!! Noe han seriøst har trua meg med om han skal stå for julemat....... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde jeg gjort som jeg tenkte så hadde jeg truffet deg her inne i 4 tiden Hebbie. Fikk nemlig ikke sove. mannen min dro på jobb da.

Ninni- kan ikke du også komme på pizza da? Du kommer nok til å trives i Sande. Kjenner ikke så mange her jeg heller, men det blir jo stadig flere. Hvor har dere kikket på tomt?

Mayken- Høres deilig ut å bli ferdig i leiligheten. Komme neste gang du da!

Nei nå må jeg nok dra med guttenen mine i barnehagen og ta bollefrokost på hydro. Skal bort å betale litt regninger- gammeldags jeg. Går nemlig i banken og levere dem over disk. Hi hi mannen tar de som oftest på nettbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...