Gå til innhold

Ang første legebesøk igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå I uke 10... dvs 9+1.... dere som sier man går til legen i uke 10-12.... mener dere da FULLGÅTT 10 uker, el kan man gå I uke 10 og? Jeg lurer pga at jeg har lyst at legen skal høre etter hjertelyden, slik at jeg får bekreftet at det virkelig er noen der inne.. Lurer på om det kan høres i uke 10 el om man alle fall bør være fullgått 10 uker og oppover før det kan gjøres? Når hørte dere den evt første gangen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos legen ved fullgåtte 10 uker og han kunne ikke høre hjertelyd enda.

I forrige svangerskap tror jeg ikke de lyttet før uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gtt til legen i uke 12-13, da mener jeg uken, ikke den fullgåtte. Forstår veldig godt at du vil høre hjertelyd, men husk på at den ikke er like lett å finne alltid og amnge leger og jordmødre nekter å lete etter den før etter uke 16 også fordi de ikke vil at den vordene mor skal bli bekymret om de ikke finner den. Jeg var til lege rundt uke 12 med mine og han fant ikke hjertelyden noen av gangene. Med nr 2 hadde jeg foranliggende morkake (altså morkake mellom baby og mage) og da opplevde vi å ikke finne hjertelyd i uke 22 hos jordmor, noe ble ganske morsomt siden magen hoppet og danset av babyens sine spark, var jo veldig tydelig at han var i live da, men ikke søren om hun fikk tak i hjertelyden likevel, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...