Gå til innhold

Når går dere til lege første gang etter at dere har testa positivt hjemme?


2jenter♥♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg teste positivt for en uke siden. Ringte legen på mandag, og fikk time hos legen i slutten av oktober! Litt lenge til syntes nå jeg. Da jeg var gravid første gang var jeg hos lege i uke fem, og hos JM i uke syv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig lurer på er om man skal til legen for å bekrefte svangerskapet før man begynner med svangerskapskontrollene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det. Men legen sa jeg ikke trengte, for viss en test var positiv, så var det liten sjangs for at jeg ikke var gravid sa han. Men jeg synes det var litt greit å gå tidlig. DU får jo en del informasjon (bøker o.l) som jeg synes er kjekt å ha å lese i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gravid for første gang og testa positivt mandag denne uken. Jeg og sambo har brukt litt tid på å bli gravide, så jeg skal til legen onsdag i neste uke for å få det bekreftet. Kan jo nesten ikke tro at det er sant....

I tillegg har jeg masse ting jeg lurer på og vil spørre legen om og derfor synes jeg det er greit å gå såpass tidlig.

Men jeg regner med at svangerskapskontrollen kommer først litt senere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..jeg var hos legen i går..er 8+2..jeg ringte etter positiv test..like greit..men legen jeg har er alltid veldig opptatt,så da ville jeg forsikre meg lissom..nå skal jeg ikke dit før 24 november...leeeenge til..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 10+2 og har ikke vært hs lege enda. Tenkte å ringe til uka og få en time snart... Ser heller ikke noe egentlig poeng å i dra dit før...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke ser noe poeng å gå til legen tidlig.

Fikk høre på legekontoret at det er en del prøver og undersøkelser som skal takes før uke 12. Det er liksom den del av prosedyren.

Jeg bestilte i uke 6 og skal ha første time i uke 9. Lang ventetid hos legen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til legen 10 oktober.

i og med at jeg har hatt 2 veldig svakt positive tester føler jeg at jeg trenger en bekreftelse/ avkreftelse på om jeg er gravid.

føler at det er like greit å gjøre det sånn, så slipper man å gå å lure.

 

jeg mener at det er like greit å ta den biten med en gang.

er vel opp til den enkelte.

legen stiller opp uansett han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir som regel bare tatt en blodprøve første gang hos legen - ingen andre undersøkelser så tidlig. Også fyller legen ut helsekort. Ingen grunn til å gjøre dette før uke 10-12 ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjellig, tror gjerne det har litt med alderen å gjøre. Hvor legne dere har prøvd osv.. i helt normale tilfeller trenger en ikke gå til legen før i uke 10-12.. men for oss "slitere" som har vanskelig for å bli gravid, har vært igjennom mye, så kommer en nok litt raskere til legen.. Jeg er i uke 10 og har allerede vært 2 ganger til U.L men så er jeg snart 40år og har prøvd veldig lenge...

Har tatt en hel haug med blo prøver også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte på torsdag, og fikk time førstkommende torsdag. Da er jeg 5+5. Synes det er greit å komme inn tidlig, så er jeg ett skritt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...