Gå til innhold

Noen som har erfart å få vite kjønnet helt sikkert på UL i uke18?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De gjettet riktig på begge mine graviditeter, men har 2 venniner som begge fikk vite helt sikkert det var jenter. Også fødte begge gutter. Så det er aldri helt sikkert å vite. Men jeg angrer ikke på at eg visste det og vil garantert vite det denne tredje gangen også.

Lykke til.

Hei !

Har fått vite kjønnet begge gangene jeg har spurt etter det...i 18 uke. Fikk riktig svar begge gangene..både på gutten og jenta. Tror det har mye å si hvor dyktig den jordmoren som tar undersøkelsen er..hvor erfaren..

Hei. Jeg er nå gravid med mitt 3 barn. Og siden jeg har to jenter fra før var jeg selvsakt spent på hva jeg skulle få denne gangen....

Fikk først vite det ved UL i uke 18, men som du sa........ er det sikkert liksom. Så jeg bestillte time til 3D (el 4D) Ultralyd. Og der kan de ikke ta feil altså. Der blir bldene veldig klare og fine..... Prøv selv!

Du får bildene el video med deg hjem på DVD.

Vet jo ikke helt hvor du bor i landet, men de har an sånn type ultralyd i de flest byer.

Det koster litt penger, men det er veldig artig å ha (syntes jeg da)

Så hvis du virkelig vil vite kjønn på barnet burde du prøve.......

Annonse

Jeg kjenner ei som fikk vite på vanlig UL i uke 18 at det var ei jente. For sikkerhet skyld gikk de på 3D ul i Oslo, og der fikk de beskjed om at det var gutt. Ikke noe tvil sa de! X-antall måneder senere kom jenta!

Ikke vær helt sikker samme hva de sier. Det viktigste er uansett at babyen er frisk. :-)

Ja jeg fikk bekreftet samme kjønn på begge ultralydene.......

Har også vært på to vanlig ultralyder etterpå, disse sa også det samme. De sier det blir en gutt. Så hvis så mange forskjellige leger sier feil så blir jeg veldig overrasket altså.

Symtomene i dette svangerskapet er også forskjellige i forhold til de to andre gangene.

Kansje jeg bare har vært heldig som har fått vite det........

Selvsakt er det viktigste at barnet er friskt, men det skader vel ikke og ville vite hva kjønnet er? Gjør det?

Man kan jo ikke gjøre noe fra eller til med akkuet det da eller hva?

Bare morro å vite liksom...........syntes jeg da.

Da vi fikk eldstejenta kunne vi ikke se på ul hvilket kjønn det var, og jordmora ville ikke si noe sikkert. Da vi fikk gutten var jordmora 100% sikker på at det var en gutt, og det var det.

Har hørt om noen som fikk beskjed på ul om at det var jente, men ut kom en liten gutt! Så 100% sikker kan man vel kanskje aldri være?

Annonse

Jeg "så" selv at min førstefødte var en gutt på UL, jordmora som tok UL på meg sa hun ikke kunne se noe sikkert, så jeg vet ikke -mulig jeg innbilte meg det..

Gutten er 9 år nå, så det kan jo hende det er mye bedre apparater nå til dags, har ikke vært på UL enda, bare i uke 15 nå..

Jeg har vært innom sykehuset mange ganger i løpet av svangerskapet, og en av legene som tok ultralyd på meg der, mente det var vanskelig å se om det var jente så tidlig som uke 18. ( Men det var riktig på meg. Jente.) Det er visst sikrere når det er gutt enn med jenter. Dette var pga at de ser steinene i pungen - da er det ikke tvil, mens når det er "jente" kan det være at steinene ikke har kommet på plass.... Tror helt klart at det kommer an på de som tar ultralyd også, noen er mye flinkere til å se kjønnet enn andre. Så for å være sikker er det nok best med en ultralyd senere i svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...