Gå til innhold

Hva vil dere helst ha? To av samme, eller en av hver?


BensMor

Anbefalte innlegg

Hehe, det tar jammen ikke mange timene etter positiv graviditetstest før man har planlagt hele livet til den lille! :)

Jeg slites litt mellom hvilket kjønn jeg ønsker denne gangen, altså med mitt andre barn. Vil jeg ha én av hvert kjønn for å få oppleve begge deler, eller vil jeg ha to av samme kjønn, slik at de kan bli bestevenner og bruke de samme klærne o.l?

Slik det er nå, hvis jeg kunne velge kjønn fra en hylle på føden når jeg kommer dit, ville jeg valgt samme kjønn som jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to av samme kjønn og er veldig glad for det for de er virkelig "brødre-brødre", utrolig sammensveisede og leker masse sammen (er 2 og straks 4 år), og sloss litt innimellom da slik det skal være, hehe... Nå derimot håper jeg nok litt ekstra på en jente, men egentlig betyr det fint lite, dessuten har jeg guttefølelse selv så vi får se, hadde jo vært artig med tre smågutter også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det spiller ingen rolle for meg. Jeg har ei jente fra før, hvis det blir en jente nå også er det kjempefint, de får sikkert masse felles. Hvis det blir gutt blir det kjempemorro, da har jeg en av hver:). Det eneste jeg ønsker er at babyen kommer i mai og har det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er veldig opptatt av at det hadde vært så gøy hvis vi fikk en gutt denne gangen. Men jeg kunne egentlig tenkt meg en jente til, jeg! Sikkert fordi jeg vet hvordan det er å være jentemamma og jeg synes det er topp å ha jente. Så da virker det ganske uvirkelig hvis dette viser seg å være en liten gutt :0)

Uansett skal jeg være glad hvis jeg får en frisk baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig til på 2 trimester, men svarer alikevel...

 

Første svangerskap ønsket jeg meg veldig jente (uten at jeg sa det til noen), og fikk jente.

 

Nå som nr 2 er på vei, spiller det egentlig ingen rolle hvilket kjønn det blir. Veksler litt mellom tankene: "gøy med en av hver" og "gøy med en jente til, slik at de får masse glede av hverandre i oppveksten (blir 2,5 år i mellom - så to av samme kjønn tror/håper jeg ville fått stor glede av hverandre hele livet)".

 

På UL fikk vi beskjed om jente - så nå håper jeg vel innerst inne at det stemmer... Har begynt å se for meg to søstre nå:) Men er det en gutt, er han selvfølgelig like velkommen og elsket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.... jeg vet ikke alså...det er nok like mye lyst på begge deler..bare det vakre barnet er friskt og flott er jo det det viktigste..men er velkommen uansett om barnet er sykt o.l. det er jo mitt uamsett og jeg vil elske det uansett..gleder meg..men en ting jeg faktisk ønsker meg er tvillinger..jeg vet det er tøft og hardt...men jeg øsnker meg det faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også glad hvis det skulle vise seg å være tvillinger i magen min.

Skrekkslagen, men glad.

Ellers så har jeg det også sånn at på den ene side gøy med ei jente nå, for å ha en av hver, men på den annen side så er det gutt jeg er vant til nå...osv osv. Skal bli spennende den dagen vi kan få vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det egentlig liten rolle. Men har ei jente fra før som er syk, og tenker at det kanskje blir lettere for henne å takle at det kommer en liten en som lærer å gå osv hvis det er en gutt og ikke en frisk versjon av henne selv. Men nå er jo vår situasjon litt spesiell, da. Og vi har utrolige mengder nydelig jentetøy som det hadde vært kjekt å få bruke en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ei jente og en gutt, med andremann håpte jeg liit på en gutt,siden jeg hadde jente fra før,mens jeg denne gangen er det jo det samme sden eg har en av hver,:Mannen har jo veldig lyst til å vite hva det blir, men det er jo noe med å ha spenningen heilt til slutt og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...