b@remeg Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Jeg var hos en lege som er spesialist over kvinnesykdomer og fikk konstantert pcos, vi hadde da prøvd å få barn i 10 mnd. Jeg hadde startet på p-piller igjen fordi jeg hadde begynt på reductil, og den legen jeg var hos ville sette meg på metformin, men jeg sa at det kunne jeg vente med siden jeg hadde kjøpt en del reductil og de er ganske dyre. Da kommer problemstillingen, fikk da en time etter 8 uker( skulle spise opp de pillene jeg hadde først) og da skulle samboeren teste ut sæden først, men det har han ikke gjort og ikke vil han det heller, han vil ikke vite om han kan bli far eller ikke, hvis vi ikke kan få barn går det bra sier han men han blir utrolig glad hvis det kommer et barn. Jeg har barn fra før, men de fikk jeg i ung alder før jeg begynte å få symtomer på pcos, han tror det er lettere å takle hvis han ikke vet hvordan det ligger ann med han og vill ikke bli skuffet om det blir konstantert at han ikke kan få barn. Skal jeg fortsatt ta den timen hos legen? Kan jeg fortsatt få metformin og se hva som skjer med oss? eller gidder de ikke å gjøre noe nå når vi ikke har tatt den prøven av sæden hans?? Jeg vil ikke slutte på p-pillene igjen av frykt for å gå opp igjen, har klart å gå ned det jeg gikk opp da jeg sluttet sist, hadde håpet at metforminen ville hjelpe meg til åikke gå opp når jeg sluttet på p-pillene. Det ble litt rotete dette her, men er det noen som forstår hva jeg skriver og kan kanskje gi meg et lite svae? Takk.
lindynatt Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Metformin er joe noe du burde kunne få uansett da den har en positiv innvirkning på kroppens forhold til insulin og sukker og hvis man forandrer kostholdet, hjelper den også til å gå ned i vekt. Jeg ville vel neppe ha begynt på hormoner o.l uten at samboeren din hadde sjekket sæden (skjønner ikke helt hvorfor han ikke vil det) eller i allefall ikke mange omganger.
b@remeg Skrevet 27. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2006 Han er nok redd for at han skal bli veldig skuffet, han føler sikkert at han har mere styr på det når han ikke vet, da kan han ikke føle glede eller sorg over det å bli eller ikke bli far. Han våger ikke å ane et lite håp heller, men vi har blitt enige om at vi ikke skal la det gå så langt, må det masse hormoner og prøverør gir vi oss. Det var derfor jeg lurte på om jeg fortsatt fikk metformin, men da kan jeg vel kanskje få fastlegen min til å skrive ut det, siden den klinikken for kvinnesykdomer er et stykkefra der vi bor? Takker for svaret lindynatt:)
lindynatt Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Du kan jo prøve. Jeg bor i Tyskland og min fastlege skrive rut metformin for meg selv om vi ikke vil ha barn. Dette fordi han tok sukker testen på meg som viste insulin resistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå