Gå til innhold

Da kommer jeg endelig etter her:) 17 pp tok det før spiren satt!


Maddemor-1 gutt+1 jente:)

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Etter 1 1/2 år med prøving, tårer, frustrasjoner, håp og nå endelig glede, er jeg gravid:)

Nesten litt skummelt det her da....

Har nok snakket med mange av dere fra før, men her er en kort presentason av meg:

 

Sambo i 8 år, jeg er 29 år og han er 30 år. Startet prøving for 1 1/2 år siden, men veien skulle bli lang. Hadde veldig uregelmessige sykluser og i mars i år startet utredning, med hormonprøver, sædprøver, gu, innvendig UL og jeg ble til slutt satt på pergo da jeg ikke hadde el selv samt venteliste for lap da det er uregelmessigheter på den ene eggstokken. Hadde akkurat gjennomført 2. runde med dobbel pergo denne pp.

Så nå sitter jeg her da; overlykkelig og litt vantro:)

 

Jeg tok 2 digitale cb-tester i går og begge viste gravid. Ssambo kom hjem fra tur i går kveld og ble vel nesten like vantro som meg:)

Så i morges løp sambo på apoteket og kjøpte en vanlig cb slik at han kunne få se det med egne øyne: den viste et stort og flott + :)

 

Jeg ringte legen i går, men de kan ikke ta meg inn før neste onsdag, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Tør liksom ikk helt å tro på dette før legen bekrefter testene....

 

Så nå lurer jeg litt på hvilke råd dere har til meg for hva jeg bør/bør ikke gjøre fremover, hva som er lurt å spørre legen om, om det er noe mat jeg må holde meg unna osv.

Jeg røkte fast tidligere, men dette sluttet jeg med 1/9-06.

 

Ellers er dette vårt første barn og vi er veldig usikre begge 2 på hva som venter oss fremover:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!!!!!!!

Hvordan går det med røykesuget ditt? Så du sliter litt i dag.... Vet hvordan du har det, men hos meg pleier det å hjelpe med en gulrot faktisk.... Holdt meg i 25 dager nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå hva koselig at du tok deg en tur inn her.... har lurt litt på om du ble kvar på "bli gravid -sidene" av gammel vane jeg..hi hi

 

Vil igjen gratulere så mye, det er så koselig at du endelig hat fått det til etter mange harde pp.

kanske er du like heldig som meg neste gang.... 15pp sist og nå 1pp... gjett om dette kom som lyn fra klar himmel.. hi.hi

Hva flink du er som ikke har røyket på såå lenge da!!! supert!!!

(jeg sliter fortsatt med å gi opp den ene kveldsrøyken min jeg.)

 

som råd vil jeg vel egentlig si at gå inn under kostholdsidene og sjekk ut litt der..men tenk på å holde deg unna leverprod. og vask for all del alt som har vært i kontakt med jord veldig godt. NB, husk å ha på deg handsker hvis du steller i hagen eller bedd der det kan ha vært katter!! (toksoplasmose)

(Som erfaren dame på "bli gravid-sidene" regner jeg med at du har fullstendig koll på folat og andre kosttilskudd)

 

Lykke til med spiren!! det kommer å gå kjempefint skal du se ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Jumanji:)

Takk for gode tips også. Jeg har tatt folat de siste 6 mnd og skal fortsette med det, men ellers har jeg ikke tatt noen vitamintilskudd. Tenkte å høre litt hva legen anbefaler også:)

 

Så gøy at det klaffet så fort for deg denne gangen! Håper det vil gjøre det med meg neste gang også:) Men akkurat nå skal jeg bare kose meg med vår etterlengtede spire og nyte hvert et symptom jeg får:)

 

Sambo er jo så søt da; han er plutselig livredd for at jeg skal snuble på gaten og alt mulig:) hi hi... jeg må le altså:)

 

Vi får vel holde følge her inne da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen. ( ikke så lenge siden vi var på bli gravid sammen!) Veldig hyggelig at du endelig tok turen hit:) Masse lykke til!! Foresten veldig bra det med røyken, flink du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nyt all oppmerksomheten du får fra samboer nå, og fra andre når magen ettervært synes!!

Jeg selv ser nå at med en gutt på 3 år så får man ikke samme tid å kose seg som førrige gang....;-(

Kos deg alt du kan de her 9 mnd!! for de kommer aldri igjen!!

(etter jeg fødte var jeg superstolt mor, men jeg savnet også at graviditeten med all opmerksomhet på meg og magen var over.... litt sykt men sant..)

åå blir nesten litt sjalu, du som har denne spennende første gangen foran deg.... KOS DEG MED SPIREN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så gøy, gratulerer så mye!! Jeg tok test i går, og idag. Å begge lyser Gravid. Fantastisk følelse, jeg har slitt i 14 pp nå. Gyn mente at det ikke ble noe eggløsning denne mnd, men det må det jo ha blitt. (hadde dobbel pergo kur). Jeg var innom å tok blodprøve idag, skulle få svar i morgen eller torsdag. Spurte om det var vanlig at positiv CB test ga gravid og blodprøvene noe annet. Da smilte hun å sa at "positiv er postiv". Blir spennende å slå følge gjennom trimesterene. Har du noen symptomer? Jeg har ganske ømme bryster å føler meg oppblåst. Ellers ved det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker jo dere alle fra bli gravid:) Det er så surrealistisk det her altså! Må samtidig få gratulere dere også!

Jumanji: Jeg lover å kose meg nå:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, går bedre med røykesuget nå, har klart å stå imot. Dytter innpå med appelsin, for jeg fant ut at det ikke var noen ide å døyve suget med sjokolade sånn i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, tjukke skal vi jo bli uansett, men vi trenger jo ikke å fremskynde prosessen:)

Appelsin var lurt ja! Jeg har knaskerøtter og norske epler i kjøleskapet til enhver tid jeg. Det kan jo ikke skade så mye:)

FLINK er du simsala:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:o)

Tror jeg gratulerte deg inne på Bli gravid igår, men det skader jo ikke å gratulere en gang til:o)

Jeg testet også positivt igår, tok to cb digital-tester. Det er så uvirkelig... Jeg har jo bare prøvd i 6pp, ingenting i sammenligning med deg, men har alltid hatt en følelse av at jeg aldri kunne bli gravid, for har hatt så mange år med kroniske urinveis- og underlivsinfeksjoner og var overbevist om at noe hadde gjort meg steril eller noe... Men jeg kunne bli gravid jeg også gitt:o) Blir så rart dette, har et lite trykk nederst i magen og masse luft så jeg merker at det skjer noe inne i magen alt...

Det blir kos å følge deg og de andre her inne videre, håper alt går bra med svangerskapene våre:o)

Masse, masse lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!!! :-)

 

Så ikke så mange andre svar på det du lurte på, så jeg skriver en liste jeg ;-) Så du tar folat, det er bra! Ta gjerne tilskudd av omega3 også med mindre du spier veldig mye fisk og tilskudd av sink nå i 1-trimester. Ellers kan du spise nesten alt, men vær nøye på rensligheten. Vask alle grønnsaker godt, vask hendene om du har tatt i jord osv. Det man er redd for at gravide kan få er toxoplamose og listeria. Toxo kan man få gjennom jord (derfor man bør være nøye med hygienen), ved å ta i kattebæsj og gjennom å spise rått/dårlig stekt kjøtt. Husk da på at spekemat ol er rått kjøtt, du kan spise dette, men da må det varmebehandles eller fryses ned i minst 3 døgn først. Listeria kan finnes i enkelte store ferskvannsfisker og upasturiserte oster (som blåmuggelost ol). Du bør også holde deg unna lever. Ellers å er det fritt frem, det aller meste kan spises, føler mange syter over at det er så mye en ikke kan spise, men jeg synes nå "fy-listen" er kort jeg da.

 

Masse lykke til i svangerskapet Maddemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk jenter! da ble jeg klokere også Alva:)

Gleder meg til en spennende tid med dere her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse og velkommen hit inn. Alltid ekstra hyggelig når det klaffer for en som har prøvd så lenge. Ser du har fått mange gode råd av Alva og så er du kjempe flink som har klart å kutte ut røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må inn å rope hurra igjen=) HURRA FOR MADDEMOR!!!!!

 

Nå må du bare kose deg fremover, ukene kan gå sakte men vips så er du over i 2 tri og ukene begynner å fly.. Magen vokser og den lille sparker=)=) Tenk, jeg er snart 17 fullgåtte uker=)

 

Blir kjempekoselig å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...