Gå til innhold

Til dere som har vært gravide før...eller til alle kanskje...


Tamline

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd........

 

Er gravid i min 7.uke nå...skal være med på teater som har premiere i februar. Da er jeg vel ca 6mnd på vei. Er dette veldig domt? Jeg skjønner jo at det er en sjanse for at formen ikke er på topp. Men til dere som har vært gravide: Hadde dere klart å stå på en scene i 6.mnd?

 

Ja...også midt oppe i dette så har vi en obligatorisk klassetur som selvfølgelig er akkurat rundt premieredato. men hvis jeg ikke er i form til å være med på teater, så er jeg vel heller ikke iform til å være med på klassetur i 1 uke...

 

Ehh...ja...uvanlig problemstilling, men dog...hjelp! Har gleda meg til denne teaterrollen i 2 år, så det er litt sånn dillemma....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej!

 

Jag skriver på svenska och hoppas att du förstår vad jag skriver. Jag har varit gravid förut och jag hade inte några stora problem under mitt svangerskap. Jag tror att jag hade klarat att stå på scenen i sjätte månaden. Det beror väl lite på hur länge du måste stå upp i taget. Jag hade lite problem med att stå länge under mitten till slutet av svangerskapet. Men det kommer ju lite an på hur du är byggd och hur stark rygg du har. Om du inte är plågad av kvalme eller bäckenlösning tror inte jag att det behöver bli något problem och om du har en god upplevelse i samband med att du spelar teater så tror jag bara ditt barn mår bra av det! Vad det gäller resan kan jag tyvärr inte ge några råd mer än att du kan ju se tiden an och se hur du mår vid den tiden. Du kanske känner dig helt på topp och då är det väl egentligen inget som hindrar att du reser. Men om alla andra ska dricka alkohol i en vecka , om det är en sån resa, så kanske det inte blir så kul att inte kunna vara med på festligheterna...

 

Hoppas detta hjälpte dig lite...

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Alle svangerskap er forskjellige, men da jeg var 6 mnd på vei gikk jeg opp på Gaustatoppen, så her var formen fin!

7,5 mnd på vei var jeg på U2 konsert og sto på betong i 4 timer, det gikk bra det også!

 

Skulle nok tro formen din klarer både teater og klassetur, men uforutsette ting kan jo skje! Bekkenløsning er feks en skummel sak for mange. Det som er fint er at når man er gravid kan man si ja til alt, med forbehold! :o)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, det var sprekt;) jeg plages veldig med ryggen min....Jeg går til kiropraktor, så sånn sett får jeg jo hjelp til å forebygge. Men jeg er vel spesielt utsatt for bekkenløsning uansett....kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg sniker meg inn, et musetrykk feil på trimesteret her, men jeg kan jo si så mye som at jeg er i uke 27 nå, altså godt inne i min 6.mnd med andremann, og har ikke hatt noe problem med å stå på en scene hvis det hadde vært aktuelt!:-)

2. trimester er den delen av svangerskapet vi stort sett er i best form!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...