Gå til innhold

Hvor tidlig kan man kjenne liv når man har vært gravid før?


Skilpadden

Anbefalte innlegg

Jeg er 11+0 i dag og synes at jeg har kjent litt bobling de siste dagene.

Er ikke dette veldig tidlig?

 

Det minner veldig om de første bevegelsene, men jeg hadde jo trodd det skulle ta noen uker til.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt flere her inne som sier de kjenner liv i uke 10-11! Ifølge babyverden begynner fosteret å bevege seg 9+0, så i allefall ikke før det.. 11+0 tror jeg absolutt kan være mulig, men det er mye man kan misforstå som bevegelser... selv om man har gjent det før.. jeg har i allefall kjent mye som kan minne om de første bevegelsene nå i tiden mellom mine graiditeter...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat spurt om det samme på skravlesiden.

 

Jeg er 11+3 med nr 2 og mener jeg har kjent liv en del ganger den siste uken. Synes også det er tidlig. Har også vært "rolig" i magen når jeg har kjent det, så jeg synes det er litt rart hvis jeg plutselig skulle kjenne luft eller noe sånn da. Gjør jo ikke det når jeg ikke er gravid liksom.

 

Var forøvrig på UL forrige fredag, så jeg har sett at nurket virkelig beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra person til person. Jeg har vært gravid tre ganger før og ikke kjent liv før ca i uke 19, men jeg har hørt om andre som har kjent liv i uke tolv. Kommer ann på hvor morkaken ligger, osv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke glemme at fostret er kun 5-6 cm nå du er i uke 11, og fostret er uke 9, Og veier kun 18 gram.. Livmoren er godt plassert nede bak skambeina enda, så det skal være godt gjort om du kjenner spark.

"Bobling" kan ikke defineres som spark. Bobling er luft..

 

Du må nok belage deg på å vente ca 2 uker til før du kan være sikker.

 

Når du først har kjent det på ordentlig, forstår du forskjellen på bobling og spark.. Jrg lover..

 

14+2

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha kjent det rundt uke 10-11 jeg også faktisk! Kjente det i uke 13 med første, og denne gang vet jeg jo hva jeg skal kjenne etter=) Tidlig er det nok, men veldig gøy=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg prøver å kjenne litt etter spark nå. Vet at det sikkert er tidlig, men livmoren er høyt oppe og jeg hører hjertelyd (ved doppler) selv om jeg bare er i min 11 uke.

Dette er nummer to, så jeg vet akkurat hva jeg skal kjenne etter.

 

Men vet at fosteret er lite, så tror ikke vi kan kjenne de store "jordskjelvene" uansett ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 11+2 på vei, og i 06.00 tida imårrest var vi enda ikke sovna, og da sa jeg til min kjære at jeg kjente en slags "bobling", har ikke kjent det før, og lurer på at det kan være beibien?? Det er uansett lov å tro:) Men gleder meg skikkelig til jeg kjenner bevegelser på ordntlig, og det kommer jo tidsnok for oss alle sammen heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. er er 9+4 jeg da.. og synes jeg har kjent liv den siste uka.. bobling ja.. ikke spark.. mitt 2.sv.skap og har fått skikkelig mage..

 

men lurer på om jeg kan være lengre på veg jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid før, så jeg vet hvordan det skal kjennes. Og det ligner veldig. Sist merket jeg det i uke 16-17, men det var første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...