Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Ja det er vel greit å ha dem hjemme når de er så tette i alder da har de jo selskap i hverandre. Har vært 100 % sykemeldt siden 1 sept, og hatt minste mann hjemme noen dager, men jeg ser at det blir litt kjedelig for han å bare gå å trø sammen med meg, spesielt nå når jeg ikke klarer å stå og gå så lenge om gangen. Det er heller ingen andre barn hjemme i nærheten her for han å leke sammen med.

Det er godt at det blir flere barnehager her, blir spennende og se hvor de ender opp med endelige lokaler. Har lurt litt på hvordan det skal bli med barnepass når jeg skal tilbake i jobb, men først skal jeg jo kose meg hjemme med nurket i 1 og et halvt år, så den tid den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke barnepass...mamma var syk, slik at jeg skal dit på torsdag.

Da har jeg barnepass hele morgenen og skal først til fysio og så på Sjøsiden...kose meg alene. Når har du neste kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil tro det blir godt å få gå i butikker alene, er vel ikke bare bare å gå i butikker m 2 små, ser bare hvor fort mine karer går lei :)

Skal til kontroll på mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja butikker er ikke noe for mine heller. Jenta mi sitter hele tiden og sier den veien mamma...og reagerer med en gang jeg går en annen vei enn hennes mening...haha

Holder meg stort sett borte fra byen nå...får bare på meg slippers, slik at jeg ser ikke helt god ut i dette regnværet.

Tenkte meg en tur på byen også på lørdag, tiendebytte, men får se....

Da er det jo fullt kjør og regner det som det alltid gjør er det vel ikke vær for slippers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, slippers i dette fiiiiine været, du får trøste deg med at det mest sannsynlig ikke har begynt å sny før du har fått ut babyen :) Vet du forresten om det blir gutt eller jente?

Jeg regner med at vi nok må en tur til byen på lørdag ja, eldste mann har nemlig oppdaga at det er tivoli i byen, og da vil jo selvfølgelig lillebror være med.Tror kanskje jeg må gå til anskaffelse av en paraply i år, er liksom ikke så moro å stå som ei drukna katt og vente på at de skal bli ferdige haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Har ikke peiling på om det er gutt eller jente....intuisjonen sier ei jente, men de fleste sier en gutt når de ser magen min.

Gleder meg til å få en sjekk i morgen da jeg ikke føler meg så bra.

Mye vann i kroppen og kvalme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syne bestandig det er godt å komme på kontroll og få høre fosterlyden slik at jeg vet at alt er bra med den lille. Det er utrolig hvor mye rart man klarer å bekymre seg for i løpet av et svangerskap.

Lykke til i morgen, jeg skal krysse fingrene xx for at alt er bra, mye vann og kvalme hørtes jo ikke bra ut, du får prøve å holde sengen mest mulig da, kanskje det hjelper.(Haha enkelt å si med to små i huset ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Måtte i all hast på føden i går. Trodde jeg hadde sv.forgiftning. Hadde eggehvite i urinen derfor må jeg ta det helt rolig. Blodtrykket var heldigvis ok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo bra at de tar slike ting seriøst og følger deg opp da.

Må du ta kontrollene på sykehuset, eller blir det på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Therese82

Ja kan tenke meg du venter i spenning på den lille. Dette blir nr 3 for meg, men alle 3 graviditetene har vært litt forskjellige så det har liksom vært noe nytt hver gang. Vet du om du venter jente eller gutt?

Får du føde her i Mosjøen da eller blir du sendt til Mo eller Sandnassjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, i dag tror jeg jeg har stått opp "på feil fot" i. Sov lite i natt, har vondt i hodet, og kjenner at jeg er rett og slett sur.

Jaja, aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg ble i hvertfall servert middag i dag :)

Gleder meg til jeg skal på kontroll i morgen, blir spennende å se hvor magen befinner seg på sf målet denne gangen.

 

Godt å høre at du føler deg bedre da. Nå har vi jammen ikke lenge igjen.

I begynnelsen syntes jeg tiden sneglet seg av sted, men nå som det er bare uker igjen, går den plutselig kjempe raskt .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del kynnere i det siste men ikke noe alvorlig.

Helt merkelig å gå å "glede" seg til at det skal begynne å gjøre vondt :D Enn du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja litt her også, men ikke noe alvorlig. Med siste begynte jeg slik 2-3 uker før fødsel så det stemmer nok bra. Skal ta meg en tur ut i skogen i dag med barna....plukke blad fra trærne....jeg tror det blir en kjempefin dag i dag.

Har sovet utrolig godt og hatt ei fin og rolig helg så jeg er klar for ei travel uke...haha...enn du hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillnita!

Vente en gutt e, eller det va det vi fikk beskjed om på ul, men de e jo aldri helt sikre da. Men no har e arva så masse gutteklær fra ei venninne så no MÅ det bi ein gutt;) Ska te sandessjøen e, syns det høres tryggest ut siden det e min første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Therese,

Har du vært på UL her i Mosjøen?

Hvis de tror det er en gutt så er det nok det hihi slik var det med første min...de så noe mellom beina...skal godt gjøres at de tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Therese og Helgelandsmamma

 

Ja det skal godt gjøres at de sier gutt og så blir det jente. Det er vel heller andre veien det bruker å bli feil :)

Skjønner godt at du helst vil til et annet sykehus der de har litt beredskap hvis det skulle skje noe, ville selv helst føde på Mo, men siden det har gått så raskt under mine andre fødsler ble jeg anbefalt å holde meg her. Er vel ikke akkurat tryggere å føde bak i en ambulanse.

De har i hvertfall muligheten til å utføre nødsnitt her fram til 1 nov, så jeg satser på at gutten er kommet til da.

 

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, og hun sa hodet var så godt som festet :D (Det festes vel ikke helt på fleregangsfødende, men det er i hvertfall ingen fare hvis vannet skulle gå) Sf målet viste 35 cm denne gangen (uke 35+2) så det ligger fortsatt godt over.

 

(HM) Fant dere noen fine blader i skogen i dag da ? Hva gjør dere med dem? lager høstbilder? Ser du planlegger ei travel uke. Regner med at det blir vel som med meg 1 travel dag og så begynner bekkenet og krangle. Hadde jeg bare hatt vett til å holde meg litt i ro, men neida må bare skynde meg å få gjort unna noe når bekket føles bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust og pes for en natt.... dette blir bare værre og værre...(glad jeg kan syte til noen) haha...

Det startet med halsbrann...sovnet jeg endelig måtte jeg tisse....sovnet igjen...krampe i bena....sovnet igjen...tisse igjen...sovnet...kl.6.15 kom lillejenta...mamma e e våken.... hjelpe meg...hvordan skal jeg overleve denne dagen????

Fullt opp med maserier...hvert 10 minutt nå....MEN etter 1 til 2 timer stopper det opp igjen

 

Nei da var dagen i går bedre...tja de sier jo i sangen: du ska få en dag i måro...

Svigermor har bursdag neste uke derfor dro vi ut i skogen i går. Plukket blad og limte på svart papir, med kontaktpapir oppå blir det fine kort fra barnebarna....

Har vært oppe siden kl. seks og fått laget en kjempefrokost til mann og barn: grove pannekaker...kan tro det ble jubel fra barna...

 

Nå sitter de og ser påElias.... tja tv`n får vel stå på litt til slik at jeg får stelt meg...ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Har du overlevd dagen? :)

 

Hvis du finner noe som fungerer mot halsbrannen så må du si fra, det er jo til å bli tullete av, kan værken spise eller drikke noe på 2-3 timer før jeg legger meg, og så må jeg ligge pal på venstre side de første timene.

Ja det er bra man får sytt litt i fra seg her så slipper gubbene å få gjennomgå haha.

 

Har det blitt noe mere med riene?

Har levert muntlig oppsigelse til hybelboern i magen min og gitt han litt i overkant av 14 dager på å komme seg ut, så nå spørs det om han bryr seg om hva jeg mener da. :D

 

Håper du får en bedre natt i natt da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...