Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UL sier 4 november men jeg sier 20 oktober..... så er i uke 36 nå...

Har to fra før som kom på min dato derfor regner jeg med at den er mere rett.

Skal du føde her i byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mest sannsynlig føde her pga at fødselen med mine andre to gikk så raskt, så regner de med at jeg ikke rekker å komme meg noen andre steder. Vil jo ikke ligge med press veer bak i en ambulanse med de veiene vi har her, det kunne blitt litt av en opplevelse he he. Hvor skal du føde da?

Hvor gamle er de andre barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg føder nok her jeg også...gikk du over termin med dine andre to? Eller fikk du før?

Jeg har en sønn på 3 og ei datter på 2.....

Enn dine?

Kunne faktisk ikke tenke meg å kjøre i ambulanse utover til S.sjøen eller til Mo. Hvem vet ligger vi samtidig på føden...vet mange som har termin rundt datoene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk den første 15 dager før, han blir 10 i des

nr 2 kom 12 dager før og han blir 5 i nov.

Så hvis denne karen her kommer litt før nå så blir det ca 4 år og 11mnd mellom hver av dem.

Har du fått begge dine andre 2 her i Mosjøen?

Jeg har sett at det går rundt en del store mager her i byen, så jeg får håpe det ligger flere på føden samtidig, det var litt for rolig der sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk jeg her i nov 2004. Da var det så trangt om plassen at jeg dro hjem etter 3 dager.

Var veldig trivelig med mye liv...Med gutten min hadde jeg hjemmefødsel. Da bodde vi i Nederland. Det var også fint.

Vet om 10 stk som har termin fra 20 okt til 5 nov.....

Skal logge meg av nettet om ikke så lenge, hvis du vil kan vi maile....

Her er min email: [email protected]

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hva jeg får til med mail, det har vært noe galt med domenet mail adressa mi ligger på en stund , men hvis det ikke kommer i orden snart så er det vel bare å skaffe seg ny konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva man får dytta inn på timeplanen, sist var det fullt på baby sang lenge før det starta. Hvor er det mamma gym arrangeres?

Hvordan var det å gå gravid i Nederland? hvordan er oppfølgningen for gravide der i forhold til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma gymmen er på 3t. Var der sist med jenta mi var veldig sosialt.

I NL har de litt flere kontroller enn her da, men kanskje også fordi jeg valgte hjemmefødsel. Var helt greit...kos å fø hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det kos å fø hjemme, slippe alt stresset med å huske på å få med seg alt pikkpakket og få levert barn. Hvilken jordmor går du til da? Selv er jeg på helsestasjonen hos Synnøve, og jeg er kjempefornøyd med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på føden. Var hos Hanne sist og følte da at jeg ikke ble riktig kjent med alle på føden før fødselen. Synnøve er jo også kjempesnill da.... er vel det alle sammen.

Når skal du på kontroll igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kontroll den 25 og på ultralyd den 26. Fikk sett nurket forrige uke også da jeg var hos lege på sykehuset. SF målet mitt har hele tiden lagt langt over den røde linja så jeg fikk legen til å sjekke. Han fant heldigvis ut at gutten var så normal i str som han kunne bli, Ble letta da, hadde sett for meg at jeg skulle få en kjempebaby.

Når skal du på ul da?

Hvordan har du det ellers i svangerskapet? ,mange plager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har UL 3 oktober... bedre sent enn aldri haha. Skal på kontroll i morgen.

Tja ellers har sv.skapet gått greit. Var mye svimmel i begynnelsen og var innlagt på sykehuset under observasjon, men det gikk greit etter at de fant ut at jeg hadde for lite jern og kalium.

Enn med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det går da vel stort sett bare bra, man må vel bare finne seg i plager som halsbrann og bekkenløsning. Heldigvis hjelper det med behandlingen jeg får hos fysioterapauten. Trøster meg med at alle plager forsvant ganske raskt etter fødselen sist.

Jeg begynner nå heldigvis å bli ferdig med det meste av forberedelsene til gutten skal komme, nå mangler det bare å få senga i hus så skal vel alt være på stell her. Dette blir vel ikke din første ultralyd kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann..ja...har ligget oppe tre timer i natt pga dette. Trodde jeg skulle bli gal.

Har også bekkenløsning og går til fysio på 3t. Hvem går du til?

Har hatt 1 UL før men de kunne ikke se om det var ei jente eller en gutt, så jeg må vel bare vente hvis ikke de ser noe 3 oktober.

Her i huset er barnerommet klart, men har en vogge på vårt rom til de første månedene. Har ikke fått ferdig bagen til sykehuset ennå, men det fikser jeg neste uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nai, gjør nok ikke det da! Jeg vet bare at det jobbet ei dame fra Nederland der... Og så leste jeg at du hadde født i Nederland... Derav min feile konklusjon =)

Kommer selv ikke fra Mosjøen, men har bodd der, og kommer gjerne tilbake =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til fysioterapi på Vefsn fysikalske.

Skjønner ikke hva som går av denne karen i magen, han har vært i full aktivitet siden i går kveld, sparker og sparker og x antall omganger med hikking, ja ja det er vel greit med litt nattevåk allerede nå, så er vi litt forberedt når babyene kommer.

Har du barna dine i barnehage på dagtid så du får hvilt deg litt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har jeg hjemme slik at det er full fart...blir noen ganger misunnelig på mødre som har tid for seg selv om dagen...hihi...men jeg har valgt dette selv...3 tette slik at jeg biter det i meg.

Størstemann på 3 skal vi kanskje ha i den nye barnehagen fra oktober. Skotsmyra er de vel først før de før tomt...de åpner dørene 15 oktober...

Har sovet godt hele sv.skapet, men fra i forrige uke begynte våkenettene...det er vel for å forberede oss....haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som er Nederlandsk men mannen min...hihi. Har etterhvert funnet ut at det bor mange NLske familier her i byen..

Bodde du lenge her i Mosjøen,vinterkyss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...