Gå til innhold

Jeg føler meg ikke hjemme, verken i 2. eller 3. trimester....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare vær her litt med oss også, bare koselig :o) Hadde det også litt sånn da jeg skiftet mellom "Bli gravid" og "1.trimester", og da jeg igjen hoppet over til "2.trimester". Blir vel sånn igjen når jeg om en stund skal over til dere i "3.trimester" :o) En kan jo dessuten finne spennende ting å lese og svare på uansett forum. Er formen fin da? Deilig å være i gang med siste etappe?

Det er skummelt å være på siste etappe, hehe. Jeg hadde det ikke slik da jeg hoppet fra 1. til 2. trim, men da var jeg drittlei også.

Formen er fin, jeg føler det ikke som om jeg er inne på de siste 3 månedene, men jeg er jo det. (det er forresten litt skummelt å lese alle nickene med 'høygravid' eller 'fødeklar')

Tiden blir sikkert å gå fort nå - plutselig er det du som er høygravid eller fødeklar :o) Kos deg videre! Kommer over til 3.trimester snart...gleder meg!! Må ligge i ro på sofaen nå, står på Bricanyl pga mange, kraftige og regelmessige kynnere...så når 3.trimester kommer er alt så mye tryggere! Håper tiden går fort :o) God helg!!

Jeg er enig med deg.... føler meg fremdeles mest hjemme her inne, men av og til blir det litt feil problemstillinger her... og på 3.tri ser det ut som om alle føder.... hehe.... kanskje vi skulle hatt et eget sånn "rundt uke 30"-forum :)

Annonse

jepp! Mens vi venter på fler, så kan jeg kanskje opplyse om at jeg har jm-undersøkelse mandag. Jeg fikk tilbud om å beholde denne selv om jeg hadde sånn haste-time for ei uke siden pga jordmortilbud-saken. Jeg takket ja :) Blir greit å få prata om det som EGENTLIG skulle prates om på kontroll. Og så tenkte jeg å spørre om jm kunne prøve å lytte etter hjertelyden med jm-stetoskopet istedet for doppleren, nysgjerrig på om jeg har komme langt nok til at hun kan høre det :) Hvis hun kan, betyr det at det ikke er lenge til pappa'n kan prøve dorull-trikset også! spennede :) Hva med deg? Når har du neste time?

Spennende:))

Jeg var hos JM for litt over enuke siden, tror jeg. Alt var fint, men hun forsto ikke hvorfor legen i trondheim hadde satt meg på jerntilskudd siden blodprosenten min er perfekt. Dermed skal jeg på laben til legen min å få sjekket blodprosenten påny, og viss den er grei så dropper jeg jernet.

Jeg har symfysemål helt i overkant av normalen, men det brydde hun seg ikke om så lenge vekstkurven var som den skulle og alle testene er fine:)) Jeg fikk høre hjertelyden for første gang. Diverse omstendigheter har gjort at det ikke har passet før nå. Jentungen sparka så hardt i doppleren at både pappen og jormora lo, det syntes vist j... godt utenpå magen, og jeg hørte det jo på doppleren. Etter flere forsøk fant JM ut hvordan å lure henne ved å lytte et sted hvor hverken armer eller ben kom til og vi fikk høre hjertelyd på 150 herlige slag i minuttet:))

Ellers skal jeg møte min nye lege den 27 september...

Det er jo tydelig at knøttene der inne ikke liker at vi roter til med doppler og greier... jordmora mi sa at eneste grunnen til at hun bruker doppler er fordi en del mødre blir veldig beroliget av å høre hjertet. Selv får hun mer enn god nok lyd bare med stetoskopet sitt, men da hører jo ikke vi andre noe :) Hun var veldig skeptisk til BW-bruk, rett og slett fordi de små der inne ikke er særlig begeistra for denne lyden.

menmen :) det var nå forresten første gang jeg og hørte hjertelyd for ei uke siden :) Onsdag neste uke skal jeg på den undervisnings-ul'en på st.olav. Gleder meg! Blir artig å se ja :)

Annonse

Men jeg er fire uker lenger enn deg, så syns jeg har ventet lenge nok, hehe:)

Nei, det er ikke tvil om at ungene ikke liker doppleren når hun veldig bevisst sparket den bort tre eller fire ganger.

Det er vel lett for pappa'n å kjenne sparkene fra utsida nå tenker jeg? pappa'n her i gården har kjent det bare et par ganger, hun blir så rolig når han legger de store varme nevene på mgen :) Men han fikk kjenne the pitter patter of REALLY tiny feet som han kalte det her om dagen, små føtter som sparka som bare det oppi ribbeina mine :)

Han kjente det masse for en 4-5-6 uker siden, men nå sparker hun anderledes. Sparkene er hardere, men de kommer ikke i kombinasjoner som før. Dermed er de harde sparkene på en måte over før han rekker å kjenne dem.

Skjønner. Mye det samme her. Og så liker hun tydeligvis å sparke nedover og innover... dvs jeg mister jo nsten pusten, men omtrent umulig å kjenne noe utover. Men hun sparka så hardt og lenge utover den dagen pappa'n fikk kjenne at katta blei nervøs og la seg i fotenden av sofaen istedet... hehe :) ps: lillesøs har tatt lappen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...