Gå til innhold

Størrelsen på fosteret på UL


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på UL i går pga. småblødninger og fikk se et hjerte som banket- det var veldig lettende! Min forrige mensturasjon var ca. 27. juli, så jeg tror at jeg er ca. 7-8 uker på vei. MEN fosteret var bare ca. 2,4 mm stort! Dette var snodig, ettersom "alle" bøker mm sier at forsteret skal være betydelig større nå. Er det noen av dere som har erfart at fosteret var mye mindre enn det "normale" ved så tidlig UL? Kan ikke skjønne at jeg er kun er feks 5 uker på vei (som ville passet bedre med størrelsen på fosteret) ettersom jeg fikk utslag på graviditetstest den dagen jeg normalt ville hatt mensturasjon...og det begynner å bli noen uker siden...Regner med at det kan være avvik ved selve målingene også når fosteret er så små. Hun zoomet ikke inn for å se på det. Blir glad for å høre andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok trygt slappe av, hvis ikke hadde du hørt noe når du var der. De sier at mellom uke 16-18 er den "vanlige" ultralyden for det er da fosteret er på samme str. Både før og etter dette er det store variasjoner.

 

Nyt svangerskapet, det går nok så bra skal du se :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faktisk veldig forskjellig i bøker også. Det fant nemlig vi ut av samme grunn som deg:-)

 

I en bok jeg fikk av gynokologen står det 25mm i uke 9- så dette høres bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på ul for 2 dager siden. Min lille spire var da 25mm lang og jeg fikk termin den 18. april. Altså jeg går snart inn i min 11. uke. :o) I bøkene jeg har lest står det at spiren skal være rundt 4 cm på denne tiden.

 

Det er nok store variasjoner då tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...