Gå til innhold

Ned i vekt og nytt og bedre liv etter fødsel....


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Jeg levde jo i den tro at etter fødsel DA skulle jeg begynne et nytt og bedre liv...Gå turer, spise sunt og ligge unna sjokoladen...Vi var flere som levde i den illusjon om at det ikke skulle være noe problem...Hvordan går det med dere??

 

Jeg er ikke så flink til å gå turer, enda...men det kommer seg...Har 4 kilo til å gå ned før jeg er tilbake i før vekten (men målet er å gå ned en del til) og spiser mye sunnere enn de siste mnd før fødselen og er ikke like sjokoladevrak....Men MÅ bli enda flinkere til å gå ut på turer!! Synes det er litt vanskelig å planlegge å komme seg ut døra innemellom all pupping, bæsjing og gulping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har hastekeisersnitt satt sine naturlige begrensninger på treningen. Men jeg prøver å gå en liten tur hver dag. Blir litt sprø av å sitte inne en hel dag. Men gleder meg til å kunne trene igjen når såret har grodd.

 

Har spist litt vel mye kake og sjokolade etter at jeg kom fra sykehuset. Klarer ikke å ligge unna så lenge det er i huset. Men nå ser det ut til at jenta reagerer på det så jeg skal holde meg unna det og se om det blir bedre. Ellers må det være noe annet jeg spiser....

 

Vekten har jo rast ned overraskende fort her. 10 kg er bare blitt borte på 2 1/2 uke!!! Det hadde jeg ikke trodd. Har mye ekstra på kroppen enda og det er enda 7 kg til vekten er på før fødsel nivå. Men jeg har ikke tenkt å gjøre noe aktivt med det. Er bekymret for at det skal skape problemer i forh til amming så det får heller være med forfengeligheten enda en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hastekeisersnitt her også, men nå er det gått 4 uker og jeg føler meg helt fin, såret ser kjempeflott ut (i den grad et sår kan se fint ut da!) og jeg har ingen vondter. Gikk egentlig ganske fort før jeg følte meg bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen..

 

Jeg slet med bekkenløsning under svangerskapet, og så med lengsel etter folk som var ute å gikk turer..Så nå etter fødsel har jeg gått mye tur.. Ble kvitt bekkenløsningen etter fødselen heldigvis..

Jeg har gått ner det jeg gikk opp i svangerskapet, men jeg har forsatt 3 kg fra sist som jeg vil kvitte meg med..Prøver å spise fornuftig, men er ofte innom sjokoladen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går masse tur, kiloene forsvant på få dager, men jeg har nok å ta av som kan bli borte det også. Jeg har fått litt søthunger etter fødselen jeg- hadde ikke det under graviditeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er naturlig at det blir litt meer søtsaka etter fødsel. Mange på besøk og da gjerne servering:) Mutter hadde bakt kake til dagen vi kom hjem. Stor kake med "Gratulerer 0 år" på :)

 

Sliter med tur, da pjokken ikke vil roe seg på tur. Må få ham til å sove først. Og vært så mye annet å henge fingrene i. Skal bli flinkere nå. Synd det er så surt høstvær ute. Men litt godt å gå tur når det ikke er så varmt og.

 

sist mistet jeg all søtsak-lyst etter fødselen. Denne gangen har den doblet seg:(( Sliter seriøst. Tenker ofte på sjokkis for å si det sånn..hehe.

 

Fikk veldig mye vann på slutten. Fikk faktisk mer _etter_ fødselen. Så ut som ei bolle:) Ligger nå 12-13 kg over før-vekta. Gått ned 10. Gikk opp mye til at jeg selv syntes jeg var ganske flink. Sleit vedlig med bl på slutten da, så satt mye. Målet er faktisk å gå ned 15kg minimum!! Da har jeg enda litt igjen til før-første-svangerskap-vekt.

 

...SUKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er heldig som har gått ned i vekt. Jeg la på meg MYE under svangerskapet. Hadde dilla på iskrem. Ikke så bra det, men vanskelig å la være. Slet med kvalme de siste 3 månedene og fikke ikke beveget meg så mye. Hadde gått ned 10 kg da jeg reiste hjem fra sykehuset, så det var mye vann. Har siden det gått ned 400gram !!? Går turer hver dag og spiser ikke noe søtt. Har nok spist litt lite, for min lille er en smule krevende og jeg er mye alene hjemme og det gjør det litt vanskelig og lahe mat. Har heldigvis en snill mamma som dukker opp med hjemmelaget lapskaus og fiskegrateng :-) Trilleturene mine er tøffe. For de som er kjent i Drammensområdet, bor jeg i Krokstadelva, langt opp. Det vil si at det er bratte oppoverbakker uansett hvor jeg velger å gå tur.

 

Har 17 kg igjen til jeg er meg selv igjen. Lurer på om jeg blir nødt til å kjøpe meg noen klær. Har bare gamle joggebukser og mammaklær som passer. Ikke så morsomt å dra noe sted, kledd sånn :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 15 kg mindre nå enn ka eg var før eg ble gravid, men føler det ikke slik:( magen har vell ikkje trukket seg helt sammen, så buksene mine er stramme rundt livet men henger og slenger nedover.. lekkert!

gleder meg til at eg kan ta situps igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aga :

 

Jeg vil gjerne bli med å trille, men får det ikke til akkurat nå. For øyeblikket har vi ikke bil, er i ferd med å selge den nå... Min far på over 70 er foreløpig min privat sjåfør, så jeg prøver å holde meg til det som er er helt nødvendig. Han har ikke så god helse.

Håper vi har fått kjøpt oss ny bil innen neste treff :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...