Gå til innhold

Hvorfor er stellebordene så stygge? Er tummy tub bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes mange av stellebordene er stygge og har lav kvalitet.

Vurderer å finne et stellebord som er veggehengt.

Noen som har tips?

Liker design med rene linjer, i kvalitetsmaterialer, uten mye dill og dall.

Er det et godt alternativ å benytte et bord på soverommet som stellebord? Blir det mye lukt? Og er det mer praktisk at stellebordet er nær vann?

Har noen gode erfaringer med tummy tub?Ser ubehagelig ut for barnet på bildene.

Skrevet

selvsagt er det praktisk med vann!! kordan i verden hadde du tenkt å vaske bæsj bort, sleike det??

har selv kjøpt stellekommode, en enkel hvit en i tre. den er badekar i også, å 4 skuffer til babytøy. skal ha den på badet.

når jeg er ferdig med det, kan den brukes til vanlig kommode, etter man fjerner badekaret og stellematten, og skrur fast ei plate på toppen..

Skrevet

Jeg har kjøpt en vanlig kommode som jeg syntes var fin, og så en løs stellematte på toppen. (Har tenkt å feste den med borrelåstape.)

Men jeg brukte en stund på å finne en stellematte jeg synes var fin..

Skrevet

Helt enig med deg, mye av det som selges av sånne ting til babyer er dillete, stygt og virker som de er laget av billigste materiale.

Det vi har tenkt å gjøre, er å kjøpe en kommode i passe størrelse på Ikea, sette stålføtter under, og stellematte på toppen.

Kommoden skal stå på badet, derfor stålføttene slik at det ikke blir vått under, og da kan vi ha et badekar eller tummytub eller lignende oppå kommoden til vi synes badekaret "vårt" kan taes i bruk, evt finne et plastbadekar som er stort nok til å stå på tvers så vi får bedre arbeidsstilling.

Lykke til i babydilljungelen! Kanskje man burde begynt designe ting selv! ;)

Skrevet

Har hørt at tummy tub er veldig bra. Da sitter babyen i fosterstilling, som den er vant til fra tiden inni magen, og da roer den seg veldig :) Jeg har kjøpt denne, og gleder meg til å prøve den på babyen min!

Skrevet

hei!

jeg har kjøpt stellekommoden til cam (babyshop har denne).

den er som en vanlig kommode med 4 skuffer, badekar oppi og stellmatte på toppen. Hjul under så den er lett å flytte på. Kjempepraktisk med skuffer til å ha kremer, oljer, bleier osv...

følger oxo med slange som du kan montere til badekaret som gjør det lett å helle ut vannet!

ikke er den stygg heller :)

Skrevet

Vi har kjøpt vegghengt stellebord. Syns egentlig det er litt kjedelig, det er jo helt hvitt og i stål. Men har dekorert det med Ole Brum stickers, slike man kan ta av igjen uten at det blir merker etter de(stickersene er i plast-film uten lim på) Syns det ble så sterilt med en stor hvit plate på veggen, men det har jo med at vi har en litt varm tone på badet vårt da. Ellers er vi fornøyd med det, god plass til stelle ting, kluter, bleier etc etc. Kommer til å ha det hengende etter at vi ikke har bruk for selve stelledelen også, bare skru av stelleplata så blir det vegghyller. Vi har liten plass på badet, har brukt opp det som er av plass liksom, så vi har hengt stellebordet over doen.. Det var faktisk praktisk:)

Skrevet

Vi har kjøpt stellebordet til Tarok (BabyDan) i tre, og synes dette er utrolig fint. Mange fryktelig stygge stellebord å få kjøpt. Pappaen likte så godt Tarok-bordet så da ble det det :) Så har vi kjøpt en liten badebalje i tillegg.

Skrevet

Jeg har kjøpt dette men i helt hvitmalt:

www.mamma-mia.no

Kasper stellekommode i heltre, komplett

Stellekommode i heltre med stålhåndtak. Leveres med stellepute, badekar, såpekopp og avtappingsslange. 4 stk. hjul, hvorav 2 stk. med brems, og 4 stk. trebein er inkludert. Mål: HxBxD 91x80x50cm.

Finnes i mange overflatebhandlinger. Fikk det i dag, er kjempefornøyd. Er norsk produsert av trekløveren. Fås nok av andre forhandlere også

Skrevet

Fant en fin en på rudo. Stelleputen var et diskusjonstema med sambo, litt uenige om motivet. Så var det utstilt et stellebord med motivet jeg synes var fint og vi begge synes stellebordet så bra ut og kjøpte dette. Da vi kom hjem var det puta som sambo syntes var fint som var på. Grrrr!

Skrevet

Vi fant et fint stellebord til å montere på veggen. Det er i tre, men malt hvitt. Det heter Monika.Det kan man ha enten på bad eller i et annet rom. Vi skal ha det på vårt soverom fordi vi har en liten leilighet og må utnytte den plassen vi har. Det blir veldig fint. Ser bare ut som et vanlig hvitt skap når det er foldet opp. Du får kjøpt det på på Barnas Hus. Har også hørt at tummy tub er bra! Men vi kjøpte en vanlig badebalje.

Skrevet

Vi hadde tummy tub til vår første og var veldig godt fornøyd med en. Han likte seg godt oppi der og det holdt å støtte hodet litt i starten. Når han holdt hodet selv, satt han fint uten støtte og man har begge hender fri. -Men vi kunne ikke bruke tub'en så lenge for da gutten ble 4-5 måneder begynte han å reise seg i den, så da måtte vi gå over til vanlig badebalje.

Skrevet

Har kjøpt et stellebord på Fru lyng i sandvika... syntes dette var veldig enkelt og pent... ikke MASSE farger og div.. eneste negative med det var at stelleputa var i hvitt stoff... skjønner ikke helt det.. det gikk heller ikke å ta av for å vaske.. så skal trekke det om til plast selv. Et av de fineste jeg har sett... var to hyller under.. + badebalje..

• 1 måned senere...
Skrevet

Enig med deg ang stellebord... jeg har kjøpt Brio moon lux... Det er bilde av det på brio sine sider + på albumet mitt...se nicket mitt...

Synes det er helt enkelt... i tre, med hyller under, istedet for skuffer. Har kjøpt kurver til å ha der... til bleier, hånkler og kluter..

Er ikke helt for all den plasten :))

Vi må ha stellebordet på barnerommet pga lite bad... Blir ikke noe særlig lukt, da vi kaster bleiene ut med engang... evnt legger de i brødposer og knyter igjen før de havner i søpla :))

Har kjøpt en liten metallbøtte til å ta med meg vann inn på barnerommet... Ligger vegg i vegg med badet... I noen situasjoner bruker jeg kansje dusjen :)) ser ikke noe problemer i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...