Gå til innhold

Mai: Grøt


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har begynnt med grøt eller annen mat i tillegg til mm/mme?

 

Føler at jr begynner å kreve litt mer nå, han er stor, sikkert straks 8 kg nå. Tidligere har han spist en gang om natta, men nå vil han ha to måltid. Han gråter ikke mer, men vil spise mer. På dagen går det ca 2 1/2 time mellom hvert måltid.

 

Jeg vet at jo mer han spiser jo mer melk produserer jeg, men det er noe som ikke stemmer her. For før hadde jeg to store fulle bryst, men nå blir de aldri hard og stappfull av melk lenger. Ikke lekker jeg heller, jeg som sprutet melk fra den puppen han ikke drakk av før.

 

Er litt bekymret for om jeg holder på å miste melken. men han hadde velklaget mer høylytt da kanksje, han blir nok mett enda, bare han får spise ofte nok...

 

Vanskleig dette, alltid noe å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vi har det på samme viset som dere.

Bertine krever tydelig mer mat og nå går det bare et par timer mellom hvert måltid. Bortsett fra på natta. Ho har, helt til nå, sovet natta i gjennom, men nå hender det at ho våkner for å spise 1 gang.

I tillegg spiser ho som en gal på kvelden. Jeg er helt øm i brystene når ho endelig har sovna!

 

Har tenkt på at ho antakelig må få noe i tillegg til mm snart, selv om jeg har lyst å fullamme så lenge som mulig. Er også litt bekymret for at ho eter seg for stor... Nå er ho akkurat 4 mnd og ho veier nok rundt 8 kg. Skal snakke med helsesøster i morgen når vi skal på kontroll.

 

Jeg har forresten også vært bekymret for å miste melka, for mine bryst er heller ikke stappfulle lenger. Regner med at dette regulerer seg selv og at det er derfor.

 

Men - det er sant som du sier.... Alltid noe å bekymre seg for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også veldig likt som dere. Gutten min har siden han var ca seks uker spist siste måltid kl 19.00 og så spist 05/06.00 om morgenen. De siste ukene har han krevd et ekstra nattmåltid ca kl 02.00 og nå har han jammen begynt å kreve mat i 23.00 tiden også. Han veier ca 7 kg og er snart 4 mnd. Håper å kunne fullamme han en stund til, men gidder ikke å fullamme for enhver pris, så det spørs om det ikke blir introduksjon av grøt om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Har ei jente på 3 måneder nå. Den siste tiden har puppene alltid vært myke, og det er ikke lett å kjenne hvilken pupp det er mest melk i lenger. Men slik var det med storebror også. Tror det er slik at når kroppen er vant til å produsere en viss mengde melk, så overproduserer den ikke lenger. Vi har fått inn gode rutiner som har vart over en viss tid, og det venner jo kroppen seg til. Vi har likevel melk. Og det er jammen deilig å ikke ha disse harde puppene.

 

For et par uker siden var jenta mi ikke i form, og hun spiste lite. Da merket jeg virkelig melkespreng igjen. Gikk til og med lekk på kvelden... Det er jo helt merkelig. Har alltid vært om morgenen det har vært melkespreng før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt fikk en liten smaksprøve med grøt i dag. Ringt helsesøster først, og hun sa det var greit.

 

Han er veldig lang for alderen, og har etter hvert blitt nokså aktiv. Han vil ha pupp omtrent annenhver time på dagen, og selv da virker han ikke så veldig fornøyd. På kvelden vil han ha mat enda oftere, i tillegg får han mme. (Får han ikke det blir det bare vræling og lite søvn...)

 

Han sover hele natta, og om morgenen våkner jeg med skikkelig melkespreng. Men ellers på dagen føles puppene tomme. Bekymrer meg litt for melkemengden, men ser jo at han vokser og legger på seg. Men han er som sagt ikke så fryktelig fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jr våknet opptil fem ganger om natta og krevd mat, så i dag fikk han sin første smaksprøve av grøt! :)

 

Det fallt i smak, selv om det var litt vanskelig å skjønne hvordan han skulle spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han likte grøt da :)

 

Tar ikke lange tiden før de små forstår bedre hvordan de skal spise dette "rare" nye vi putter i munnen dems..

Gutten min gaper høyt og smatter godt når han spiser grøt nå,får en porsjon av 100ml vann hver kveld :)

 

Lykke til videre med grøtspisingen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja nå spiser han og koser seg når han får grøt. Har kommet opp i en halv porsjon nå tenker jeg, og han hadde nok spist mer dersom jeg gav han mer, men vi tar det veldig gradvis siden det er gluten i grøten han får.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...