Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ingers rugbrød:

1,3 kg fin sammalt hvete

200 g fin sammalt rug

200 g helkorn hvete

2 poser tørrgjær

2 strøkne ts salt

9 dl kruskakli

1,9 liter vann

1 dl linfrø

1 dl solsikkekjerner

1 dl havregryn.

bland alt det tørre,og ha i vannet.arbeid deigen godt.deigen skal være veldig løs og klissete.forhev deigen i 1 time,under plast.så slås deigen ned og heves i 30 minutter til.spa/øs deigen over i brødformer.(2liter=2 brød,1,5 liter=3 brød)

husk:spray formene med FORMFETT,ellers blir de sittende fast i forma,og blir da vanskelig å få ut!!!!!!!

skal ikke etterheves!

stekes på 220 grader i 1 time,200 grader hvis du bruker varmluft!

disse brødene blir litt "klissete" inni,er kjempegode og mettende!veldig gode for fordøyelsen,og mange har opplevd vektreduksjon kun ved å spise disse brødene.

lykke til:)

klem fra meg:)

Fortsetter under...

bare hyggelig det, twig:)

jeg skal bake mere i morgen,og jeg må få høre fra deg når du har lagd dem,om det gikk greit og om du liker de:)

har hatt ei uke nedtrapping no og i morgen begynner slankinga for fullt for meg og min kjære samboer,som er så flink å hjelpe meg:)

lykke til med bakinga:)

stoooooor klem:)

Brødet holder seg ferskt lenge.............men må ligge i kjøleskap pga at det muggner fort...??

MEn synes ikke iskalde harde brød ( som er sånn forde de har ligget i kjøleskap) er no godt...

Og hvordan unngå at dette brødet blir kjempehardt?

DET pleier nemmelig mine grovbrød å gjøre. Kan slå ihjel folk med dem....

Annonse

twig: klart du kan legge den på slanketipssiden:))))))

til deg som har innlegget overfor twig:

brødet blir IKKE hardt,holder seg mykt og ferskt leeeenge!!!!!

pga at det bare er grove saker og ting i brødet,så trenger det "fuktige" og kalde omgivelser...prøv dette...det er kjempegodt!!!!

jeg bruker å dele brødet i 2 og fryse halvdel,og tar da opp 1/2 brød i slengen...spiser bare 2 skiver pr dag,så da er det bedre å ta opp ett halvt enn ett helt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...