Gå til innhold

Skatten på 16 mnd fikk bank av en gutt i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skatten min på 16 mnd bla kakket i hodet av en gutt i barnehagen i går.

Barnehagen hadde ringt til mannen min for å infromere slik at han ikke fikk sjokk da han skulle hente henne.

(jeg er bortreist på jobb så jeg har bare fått oppdateringer av mannen min)

Han behøvde visst ikke hente henne, de hadde vasket såret og trøstet henne så det gikk visst fint.

Men han fikk litt sjokk alikevel.

Hele bakhodet hennes var fullt av små sår og skrammer sa han.

Det betyr vel at gutten har fått lov til å holde på å kakke henne i hodet med denne steinen en stund??

Vet at det ikke er lett å holde styr på alle ungene hele tiden......

Men jeg blir litt engstelig.....men det er kanskje fordi hun er vårt første barn, og vi kan jo ikke såååå mye om barn, og ihvertfall ikke barn som leker sammen.....

Sikkert ikke noe å bli hysterisk over.....men gutten kunne jo gjort stor skade?!?

men hun er nok øm og sår i hodet, for hun gråter når pappaen smører henne (hun må smøres morgen og kveld......)

Stakars skatten......

Fortsetter under...

Uff, så bra at det tross alt ikke var verre! Regner med at barnehagen nå har lært noe om at det må være en voksen i nærheten, både i nærheten av ham som slo og i nærheten av de små barna generelt. Det er vanskelig å godta at noen er slemme mot våre små gull, men det er jo fort gjort da! Når det først skjedde, høres det ut som om barnehagen tok tak i det på en fin måte.

Stakkars jenten din. Så bra at det ikke gikk verre enn det gikk.

Skjønner at du blir engstelig, men det var nok et "uhell", en ting som absolutt ikke skal skje men som skjedde likevel.

Bra at barnehagen ellers er bra! Og de passer nok litt ekstra på i tiden som kommer...

HI her

I dag hadde hun vært litt sutrete og holdt seg sammen med de voksne i barnehagen.

kanskje ikke så rart tatt i betraktning hva hun gjennomgikk i går.

Men hun ble altså engstelig av det. Stakkar skatten

Hei!

Det er alltid vondt å være mor når slik skjer. Men slike episoder kan skje i bhg, små barn er uforutsigbare og ting skjer i løpet av sekunder. Det viktige er at de voksne er i nærheten og stopper slik adferd, trøster på en fin måte og informererer foreldrene på en åpen og ryddig måte når slike og lignende episoder skjer.

Det virker som at din bhg tross alt er en god barnehage.

Annonse

HI her igjen.

Naboen hadde rådet mannen til å få kopi av rapporten som barnehagen skrev. Og hvis de hadde notert at de skulle følge med videre, så skulle vi gi dem en sjanse til.

Men hvis det ikke stod så måtte vi regne med at de gav blaffen i hendelsen.

Så derfor hadde mannen bedt om kopi av rapporten, og da han hadde fått den og kom hjem så så han at det var et skademeldingsskjema til forsikringsselskap de hadde fyllt ut.

Noen som har erfaring med dette?

Har de ikke en rapport i barnehagen der de noterer ting som har skjedd?

Hvorfor fyller de ut skademeldingsskjema??

Skademeldingsskjema fylles ut i bhg på alle skader som er mer alvorlig enn et vanlig skrubbsår. Dette gjøres i forhold til en eventuell fremtidig forsikringssak dersom det skulle vise seg i fremtiden at barnet mot formodning har fått varige mén av skaden. Som dere sikkert vet må alle bhg ha forsikring på barna.

Som foreldre har dere rett på kopi av skademeldingsskjemaet, som dere har fått. Den ligger nok også i mappen til barnet deres i arkivet i bhg, som dokumentasjon på det som skjedde.

At det skrives rapporter utover et skademeldingsskjema har jeg faktisk ikke hørt om, men kanskje enkelte bhg gjør det i forbindelse med kvalitetssikringssystemet sitt.

Jeg er IKKE enig med naboen deres i at barnehagen gir blaffen i hendelsen siden de ikke har skrevet en rapport der det står at de skal følge bedre med. Dersom det er så alvorlig som det høres ut som har de nok fått seg en støkk som sitter i ganske lenge. Jeg har selv jobbet i bhg (snart 10 år siden) og har fremdeles i bakhodet hendelser som kunne gått ille og hva jeg kan gjøre for å unngå lignende episoder.

Siden denne hendelsen tydeligvis plager dere (og det kan jeg jo skjønne!) synes jeg dere skal be om et møte med ped.leder, evt. også med styrer til stede.

Dere kan be om å få forklart omstendighetene rundt hendelsen en gang til, hvordan de anser muligheten for at det skjer igjen, og om de evt har satt inn tiltak for å hindre lignende episoder.

For ja, det ER alvolig når en unge blir slått gjentatte ganger i hodet med en stein.

Tusen takk for svar;-)

Jeg spør her fordi jeg er grønn på området. det er første barn og nettopp begynnt i barnehage.

I tillegg sitter jeg i nordsjøen, og har ikke sett skaden og datteren min selv. Derfor har jeg det litt vanskelig nå. Og hendelsen plager meg endel. Mannen har sagt at hun er blid og glad på dagen, men hun har sutra hver natt siden dette skjedde.

Når mannen min spurte i barnhagen etter kopi av rapport, så hadde historien endra seg noe. Da var det jo egentlig hennes egen feil siden hun selv hadde gått bort til de litt større barna.

Da ble jeg litt paff......det er vel voksne der fordi de skal passe på, ikke for å si at nei, de minste kan takke seg selv dersom de leker med de store??

Naboen har ei jente på snart 4 år, og har hatt henne i barnehage siden hun var 1 år. Og da skulle han komme med gode råd. I følge mannen min hørtes det ut som om de hadde erfaring med liknende saker.

Men jeg stoler jo på at barnehagen er seriøs. Men man blir selvsagt engstelig fro de små. spes siden alt er nytt for oss også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...