Gå til innhold

får man regning fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Tulla begynte i barnehage 10 aug, og nå har jeg begynt å vente på regningen. Fordi da jeg meldte i fra til Trygdekontoret så da de, er du sikker på at du ikke skal betale fra juli da?

jeg er ikke sikker på noe annet enn at hun skal begynne 10 aug sa jeg.

Jo for ofte så måtte de betale for juli måned også, selv om de ikke fikk begynne før i august sa damen.

Og dermed skulle vi hatt kontantstøtte en måned kortere.

Den skjønnte jeg ikke.

Man kan da ikke betale for barnehage mer enn en måned mer enn barnet har gått.......???

Så begynte jeg å lura da vet dere....

Når kommer regningen fra barnehagen?

Er livredd for at de skal ta fra oss plassen fordi vi ikke har betalt......men man betaler da ikke noe før man får regning.

Uff...ble litt rot dette, men jeg lurer litt....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6031838-f%C3%A5r-man-regning-fra-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss starter barnehageåret den 14 august og man betaler ikke for plassen før man har startet. Vi får regning ca 25 hver mnd.

Vi har akuratt startet, men har heller ikke fått regning enda, men den kommer nok straks regner jeg med.

Hos oss får vi også regning i slutten av måneden. Du får kanskje regningen snart og da er det sikkert for september samt de dagene dere hadde plassen i august. Har aldri hørt at man må betale måneden før man begynner.

tusen takk for svar;-)

Syntes også det var rart da damen på trygdekontoret sa at ofte må man betale for juli også, selv om man ikke får lov til å begynne i barnehage før august.

Og hvis dette var tilfelle sa damen, vel da skulle man ikke hatt kontantstøtte lenger enn tilog med juli.

Jeg har fra før hørt at man skal ha kontantstøtte tilogmed den måneden barnet begynner i barnehage, og i vårt tilfelle vil jo dette bli tilogmed august.

men nå var det ikke bare kontantstøtten jeg reagerte på, men også hennes påstand at man måtte betale for juli også.

Godt å høre at dette ikke kan være tilfelle.......

Annonse

hvorfor spør du ikke barnehagen da? de vet jo hvordan dette foregår. jenta vår går i kommunal barnehage, vi får regningen fra kommunen. tur- og matpenger og ekstra til bading etc. betaler vi direkte kontant til barnehagepersonalet når det er aktuelt.

Hei!

DEn damen må faktisk være helt på jordet...

Det er jo ingen (bortsett fra der barnehagen har spesielle avtaler om det) som betaler i juli etter den nye barnehageloven. Dessuten betaler man selvsagt ikke får en plass før man får den til disposisjon. OG det er dagen du disponerer plassen fra som gjelder i forhold til kontantstøtten. Så om ditt barn ikke startet 31. juli, men 1. aug. har du krav på kontantstøtter for august.

Til barbalala & spiren.....

Jeg spurte her for å få svar.......fra noen som kjenner til barnehage systemet. Ikke for å få spørsmål tilbake om hvorfor jeg ikke spør barnehagen!!!!!

Jeg hadde ikke tilgang til barnehagen da spørsmålet meldte seg i hodet mitt!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...