Gå til innhold

Mountain buggy breeze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg vil også ha denne, har skrevet innlegg om den her inne før. Det sies at noen mente å ha sett den på Fru Lyng i Sandvika, men i Oslo hadde de den ikke. Jeg lurer på å kjøpe den i USA jeg, har noen venner der som jeg kan bestille den til og de kan sende den over som gave. Men det hadde vært kjekt å sett den "live" først syns jeg, samt hørt erfaringer med den!

Hehe, synes å huske at du ble vill i fletta da jeg nevnte Mutsy Spider tidligere i sommer! Det var noe drit med den, altså. Pga av den ikke ble godkjent sikkerhetsmessig, så kunne nettbutikken ikke selge den. Jeg hadde jo bestilt. Har ikke funnet noen andre vogner som jeg syntes var like kul og samtidig funksjonell.

Men så oppdaga jeg Breeze, da. Har lest noen reviews om den, det eneste negative var ei som skrev at den var litt liten til hennes unge, men det var jo ei amerikansk dame og det slo meg at muligens var ungen hennes size america.

Hva tror du det koster å få sendt den over fra USA? Vil tippe det er svindyrt.

I går gikk jeg inn på www.onetreehilleurope.com og mailet den svenske kontaktpersonen og etterspurte Breeze`n, venter bare på svar nå. Lurer på hvorfor den ikke selges her, altså.

Hehe, vill i fletta ja, det kan man si jeg har blitt over endel i min tid, inkludert vogner! *ivrig* Så Spider ble ikke godkjent ja, sånn kan det gå. Dumt, for den var fresh!

Breeze er min drøm på hjul gitt, den ønsker jeg meg skikkelig! Jeg vet ikke helt hva det vil koste å sende, min venninne som bor der sjekket det opp for meg men ammetåka har blåst det ut av min forvirrede skalle. Kan det stemme at det var 800 kroner på den tregeste mulige måten? Jeg skal få henne til å finne det ut en gang til. Uansett, blir prisen omkring 2100 kroner for selve vognen på den nettsiden jeg har sett. Så rundt 3000 totalt pluss eventuelt toll (men må man det dersom den sendes som gave fra henne til meg, privat liksom?). Jeg har ikke peiling på import/eksport jeg altså, har holdt meg til finn.no så langt i karrieren, hehe.

Spennende du har spurt, du får si fra når du får svar! Jeg skjønner ikke det jeg heller, er sikker på den hadde solgt veldig bra her!

Et irriterende svar:

"Tyvärr säljs inte Breeze i Europa. Jag vet faktiskt inte vad det beror på.

Med vänliga hälsningar,

Helena

One Tree Hill Scandinavia"

*arg* Om du også sender henne en mail, så oppdager hun muligens at det er marked for vogna her og så bestiller hun opp og så får vi kjøpt den!!

Her finner du adr hennes: http://www.onetreehilleurope.com/index.php?menu=0&cur=0⊂=3&id=5&cur_id=01&language=OTH_text_S

Annonse

Om dere søker på e-bay finnes det iallefall en forhandler der som selger til hele verden (mange som kun sender USA eller usa/canada).

Mener han kan sende dem som gave, iallefall om dere finner ham som jeg skulle kjøpe urban jungle av (ble ikke noe av, fikk en fint brukt billig her hjemme)

Grunnen til at den ikke selges i Europa er vel at i resten av verden selges den som mountainbuggy, men her går det gjennom ett annet selskap (som kaller dem one tree hill). Hvis de som forhandler disse vognene i europa ikke tar inn denne modellen er det ingen butikker i europa som har dem.

Fråsk: Hvis venninna di sende rden som gave må du ikke betale toll/moms, selv om de skulle ta en blindtest på pakken så får du den tilsendt som fra privatperson og en venninne, så da blir det ikke toll.

Kanskje lurt å ikke legge for masse salgspapirer/kvitteringer i pakken, sånn for sikkerhetsskyld. Kan heller sendes som brevpost.

Hvis du mener prisen på mountain buggy breeze kan du søke mountain buggy. Gå inn på USA - siden, der finner du forhandlerlister med e-post adresser og alt. Send en mail å hør prisen.

Om du finner den billigere på f.eks e-bay kan du få den sendt til det stedet samboeren din skal bo. Mange av forhandlerene der som sender gratis innen USA.

Om du mener easywalker kan du jo prøve å søke på samme måte.

Breeze ser vel spinklere ut fordi den er ment for å være en helt liten og enkel trille, mer som en litt ekstra god paraplytrille.

Nettopp derfor jeg har så lyst på den. Den er som en mellomting mellom kombivogna(har Mistral) og ei paraplytrille. Paraplytriller blir helt ubrukelig for meg, nekter å trille på noe med så små hjul!

Finner Breeze til rundt 1000,- på eBay. Det var ikke noe dyrt! Men den selgeren sender kun innad i USA, står det. Ugh, jeg kjenner ingen i USA!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...