Gå til innhold

Hva skjer på forundersøkelse? Rikshospitalet.

Anbefalte innlegg

Jeg skal til uken inn til forundersøkelse pårikshospitalet i første omgang for insemminering og deretter prøverør. Hvor lang ventetid pleier det være for prøverør etter at man har vært til forundersøkelse? Hva skjer på denne forundersøkelsen? Skal de undersøke meg på nytt med gu ol? Mannen tok sædtest for nte gang i slutten av juni. Alt av papirer skal ellers være i orden ifølge min gyn.

Blir kjempe glad for svar:)

Fortsetter under...

Hei! Jeg skal også inn til forundersøkelse på Rikshospitalet, men ikke før 7 september. Vi er satt på venteliste på ivf allerede, så vidt jeg forstår, og det er hele 9 mnd fra man søker. Vi var inne til samtale på riksen 3 juli, etter at jeg hadde en lap, og da sa legen han søkte oss til ivf (har fått brev som bekrefter det). Men i mellomtiden skal jeg insemineres, og jeg kjenner at jeg er så spent. Så jeg gleder meg til september kommer så jeg finner ut hva som skjer!

Dette ble ikke du noe klokere av, i hvert fall, men jeg ville svare deg siden vi er ca like langt i løpet:o) Ellers så kan du lese "aprilmor" sitt innlegg over, hun har nettopp vært på forundersøkelse og jeg spurte hva som skjedde der.

Hilsen

Heisann!

Jeg kan prøve å forklare litt detaljert hvordan forundersøkelsen var for oss - vi var på Rikshospitalet i slutten av april.

Vi ble satt opp med to andre par, og det begynte med at hun som skal bli kontaktsykepleier tok oss med inn på et møterom og forklarte hvordan neseprayen skal brukes og hvordan vi setter sprøytene. Vi fikk også en oversikt over hvilke medisiner vi skal ha, og hvor mange ganger om dagen vi skal bruke nesespray.

Så kom det inn en tekniker som forklarte oss hvordan prosessen foregår ved vanlig IVF i forhold til ved ICSI. Vi fikk også litt info om suksessrater osv. Hun tok oss videre med inn til laben, hvor vi fikk se hvor sæden og eggene oppbevares.

Så måtte vi sitte på venterommet og vente til vi fikk komme inn til legen, som snakket om selve forløpet. Hun skrev ned lengden på syklusen min, slik at de kan beregne tid for uttak når vi ringer inn mens senere. Siden min mann har dårlig kvalitet ble det bestemt at vi skal til ICSI. Mannen leverer en ny sædprøve, og legen tok en innvendig sjekk av egglederne mine med ultralyd.

Og det var det! Ferdig på ca 2 timer.

Når det gjelder ventetid er det for tiden veldig stor pågang på Riksen, og vi får ikke komme til uttak før i uke 49... Det betyr at jeg begynner på spray i uke 45. Men det er lengre ventetid med ICSI, for de tar inn bare halvparten så mange par som ved vanlig IVF...

Håper dette var litt oppklarende i hvertfall, og lykke til!!

Klem fra

Hei kanskje snart!

Jeg ringte rikshospitalet i dag ang et par spørsmål. Jeg skal også insemineres i ventetiden til prøverør. De sa det ikke var så lang ventetid til ivf akkurat nå og at vi sannsynligvis kan få tid før jul. Veldig positiv melding synes jeg:). Hvis ventetiden var 9 mnd skulle ikke jeg vært inne før i slutten av februar.. Min søknad er fra 23. mai. Ville bare si fra om det jeg. Moro at vi er omtrent likt i løpet og at begge sannsynligvis skal til insemminering før ivf forsøket.

Jeg må si jeg ikke har så mye tro på innseminering men en må jo ha håpet likevel. Hva tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...