Gå til innhold

Rehsus..


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rhesus er et antistoff som er i blodet ditt. Man er enten rhesus positiv eller negativ. Dersom man er negativ passer man ekstra på under fødselen og man får en injeksjon som skal hindre at du ved neste svangerskap danner antistoffer mot ditt eget blod. huff dette ble rotete... dersom barnet er positivt og du negativ, og barnet sitt blod av en aller annen grunn kommer i kontakt med ditt blod, vil kroppen din kjenne dette igjen ved neste graviditet og forvirre ditt blod. Det kan da dannes antistoffer som jobber mot ditt blod... Skjønte du det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Rhesus negativ, og fikk et Rhesus positivt barn i første svangerskap. Så jeg fikk en injeksjon etter fødsel for å forhindre at jeg får trøbbel i neste/dette svangerskapet.. For hvis mitt første barns blod kom i kontakt med mitt eget blod under fødsel og barnet i magen min nå også er rhesus positivt, da kan kroppen min gjenkjenne rhesus pos blod og tro det er fremmedlegemer og støte ut den nye babyen.. Så den sprøyten er viktig..!! Men man blir så godt passet på, så hvis du er rhesus negativ så sjekker de deg igjen i uke 30 tror jeg det var, med blodprøver, og så får du denne injeksjonen etter fødsel HVIS barnet du føder har rhesus pos blod...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...