Gå til innhold

Hvem bruker provera her inne og hvor lenge skal dere gå på det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i dag,..(nok en gang.... sukk) og skal foreløpig gå på de i 3 mnd for å få opp gestagennivået i kroppen og stoppe blødningene jeg har hele tiden...

Håper på å få en skikkelig mens tilslutt, komme i syklus og ikke bare ha bortfallsblødninger og null mens.... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tok en tablett i ti dager, for å få tilbake mens etter pilleslutt! Gikk ett år uten mens!! Fikk mens etter 3 dager (etter proveraslutt) og er nå snart ferdig med min sndre syklus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta provera i 12 dager, og deretter ha opp hold.. Men hvor lenge liksom??

Jeg fikk beskjed at jeg hadde trolig ikke mens,bare bortfallsblødninger.. Hvordan skal jeg da vite når jeg skal ta neste kur??

Telle 28 dager ?? eller?? Hmm må ringe i morgen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk jo mens på 3 dagen med opphold.. og fikk beskjed av legen om å starte opp igjen på 14 dag i syklusen! sånn at jeg får en syklus på ca 26 dager!

 

Jeg hadde ikke hatt mens på ett år, så jeg trodde ikke den skulle komme nå heller, men der tok jeg feil! :o)

 

Kan nok være lurt å ringe legen å høre hva du skal gjøre hvis du ikke får mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bortfallsblødning i over en mnd nå.. Jeg har visst ikke mens, i følge legen...

Han bestemte at jeg skulle begynne på dag 16 og når det er vet vi ikke, så vi bestemte at dag 16 var på fredag, hehe. Sånn får jeg en ny syklus og forhåpentligvis mensen tilbake, ikke bare disse småblødningene.

Har du fått beskjed om å passe på å ikke bli gravid? Jeg ble anbefalt å bruke prevensjon, siden det ikke er bra å bli gravid på provera..

Er det så farlig?? Det er jo hormonene jeg ellers ville hatt i kroppen(som jeg mangler tydeligvis siden jeg fikk provera)..

 

Vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa ikke noe om det, men jeg har ikke brukt prevansjon!

Det står jo at provera ikke skal brukes av gravide, men det blir jo bare noen dager til man evnt tester positivt! Så derfor har ikke jeg brukt det!

Får snart mens for andre gang av provera, å da håper jeg å få el.. tror ikke jeg hadde det nå! Mulig jeg dropper den siste syklusen med provera.. vil så gjerne komme ordentlig igang med prøvinga! Er lei av å vente nå.. ett år uten mens var altfor lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet med provera på dag 16 jeg.. eller det legen mente var dag 16.. jeg tror nemlig jeg har el en eller annen dag i uka som er....og med min fattige forstand så kan jo faktisk folk rekke å bli gravid før de begynner med proveraen...skummelt.. Jeg måtte ihvertfall inn og sjekke om jeg var gravid før jeg begynte på ny kur.. dvs ul hver mnd ....(produserer lite hcg i svangerskap derfor funker ikke testene...)

Har gått på den siden fredag og blødningene mine har enda ikke avtatt... Dritt altså...

 

Reagerer på bind gjør jeg også,så jeg smører med sinksalve hehe hver dag.. Lurer på å bytte type bind, tåler ikke libresse,always,eller saba.. hva er da igjen liksom? tena lady???

 

Hørte om ei som fikk de på blå resept pga store blødninger.. Hmm får se om jeg får tak i ei pakke i morgen og prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. tåler ikke bind nei, det er ikke lett! Kan jo prøve tena ja, de er jo nesten som vanlige bind.. og du får det sikkert på blå resept siden du ikke tåler de andre!

 

håper syklusen din kommer i rute igjen, sånn at du slipper blø hele tiden! Å blir GRAVID ikke minst!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...
På 4.8.2006 den 21.45, Gjest skrev:

Jeg begynte i dag,..(nok en gang.... sukk) og skal foreløpig gå på de i 3 mnd for å få opp gestagennivået i kroppen og stoppe blødningene jeg har hele tiden...

Håper på å få en skikkelig mens tilslutt, komme i syklus og ikke bare ha bortfallsblødninger og null mens.... sukk

Du er sykt heldig som bare må gå i noen måneder. Jeg har gått hvert 3 månede i 4/5år nå 😵😵 begynte her om dagen igjen. Lyst kaste de ut av huset pga blir så dårlig av de😖😖😖😖😖😖😖😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...