snøfilla - mamma til 2 Skrevet 31. juli 2006 #1 Del Skrevet 31. juli 2006 Ved IVF-forsøket fikk vi bare vite at ingen egg var befruktet... Nå som vi skal ha ICSI satser vi på bedre befruktningsresultat, men hva kan vi regne med at Riksen vet dagen etter uttak? De vet vel hvor mange av eggene som ble befrukta, men kan de si noe om kvaliteten på eggene? Om det er mange som har god eller dårlig kvalitet, om de deler seg riktig, om vi kan regne med å få noen på frys osv? Eller kan de ikke si noe om dette før på innsettingsdagen? Merker at det bare er ei uke igjen nå... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777892-hva-f%C3%A5r-vi-vite-dagen-etter-uttak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. juli 2006 #2 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei Snøfilla! Jeg holder ikke til på riksen, men har tatt et forsøk i danmark. Det vi fikk vite var at dagen etter kunne de ikke si noe sikkert, de ville derfor vente til andre dag etter innsetting da vi skulle komme igjen å fortelle oss hvor mange som var befruktet og hvordan de hadde delt seg, men etter som jeg forsto kunne de se hvordan eggene hadde delt seg eller om de hadde delt seg og om noen var blitt befruktet. Har også lest om flere her inne som har fårr vite det dagen etter uttak. Kvaliteten tror jeg de ser best 2 dag etter uttak, men det er vel slik at det beste er 2- delt dagen etter uttak og 4 delt 2 dag etter uttak, men det er godt mulig det er andre her inne som vet dette bedre enn meg. Håper allikevel det kan hjelpe noe :-) Lykke til videre! Klemmer fra lille... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777892-hva-f%C3%A5r-vi-vite-dagen-etter-uttak/#findComment-5779243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jons_gravid Skrevet 1. august 2006 #3 Del Skrevet 1. august 2006 Hei Snøfilla. Da vi var inne til ICSI-forsøk i mars fikk vi vite antall befruktede egg på telefon dagen etter uttak, samt at det så veldig bra ut. Siden vi, som dere, hadde et IVF-forsøk uten befruktning friskt i minne var jeg så nervøs innsettingsdagen at jeg ringte om morgenen for å sjekke igjen. Da fikk jeg på telefon vite at eggene som var blitt befruktet var av svært god kvalitet og at 6 av de 7 eggene ble fryst ned (og det siste var faktisk gullegget som skulle til, er i dag 21 uker på vei!). Så vår erfaring er vel at de ikke kan si med sikkerhet hvor bra eggene er dagen etter, men at de i alle fall hadde begynt å dele seg på normalt vis. Men det kan jo også være at de kan se det på utmerkede egg allerede dagen etter? Vi holder forresten også til på Riksen. Skal krysse fingrene for dere, det er en forferdelig tid dere er gjennom nå, samtidig som det endelig skjer noe. Lykke til!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777892-hva-f%C3%A5r-vi-vite-dagen-etter-uttak/#findComment-5780324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 1. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 1. august 2006 Hei jons! Såååå hyggelig å høre fra deg - håper alt er bra med deg og babyen, når er termin? Tenk at du skal feire jul med barn, heldiggrisen! Takk for svar:-) Jeg kommer til å si i fra til Riksen at jeg er kjempenervøs for dette med befruktningsresultatet (får klump i halsen bare jeg tenker på det) og at de må være så snill å være hyggelig med meg i neste uke når jeg ringer for å sjekke hvordan det har gått. I april fikk jeg bare en kort beksjed fra labben om å møte til samtale på Riksen kl. 10 dagen etter. Det ble et laaaaaangt døgn, kan du si... Men: Denne gangen skal det gå så meget bedre! Klem & lykke til med magen fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777892-hva-f%C3%A5r-vi-vite-dagen-etter-uttak/#findComment-5780359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jons_gravid Skrevet 1. august 2006 #5 Del Skrevet 1. august 2006 Hei igjen! Endelig er magen såpass stor at det ikke bare ser ut som jeg har vært på et skikkelig etegilde i ferien ) Men kjenner ikke noe særlig enda, har visst morkaken foran og da er det vanlig at det tar lenger tid før man kjenner noe regelmessig. Har termin 14.desember, men han kommer helt sikkert minst en uke før det, må ha keisersnitt pga en medfødt hjertefeil hos meg. Og, ja, det er rart å tenke på at denne julen blir vi endelig en hel familie (bare alt går bra helt ut, etter så mange skuffelser er det vanskelig å slippe gleden helt til, gitt). Det høres lurt ut å snakke med Riksen i forkant, går i alle fall an å forsøke. Selv var jeg som nevnt så nervøs da jeg skulle ringe inn og høre hvordan det gikk dagen etter uttak at mannen måtte gjøre det. Og da jeg ringte inn dagen etter det igjen før vi skulle komme for innsetting hadde jeg et snev av 'stemmeskiftestemme', så hun som svarte lo godt av meg (hadde sikkert ikke gjort det dersom eggene ikke så bra ut, da) og husket meg da vi kom for innsetting... Så var det alle dagene som ruger, ren tortur, egentlig. Er glad for at jeg var på jobb som vanlig slik at tiden tikket litt fremover i det minste. Turde ikke ta test hjemme selv om jeg så at "alle" andre gjorde det, men ventet til blodprøven var analysert og jeg kunne ringe inn og få svaret. Siden det kjentes ut som mensen skulle komme hvert øyeblikk var jeg ikke for optimistisk, og stemmen min kom nesten opp i fistel da de endelig tok telefonen på Riksen. Damen som svarte ble i riktig godt humør av min tydelig nervøse tone ()), og sa at jeg kunne bare slappe av, for blodprøven var positiv, og tallet var såpass høyt at alt så veldig bra ut. Dette ble jo litt langt, men det var slik vi opplevde hele perioden fra uttak og til blodprøven var tatt, og egentlig gikk tiden veldig fort. Var nesten verre å få tiden til å gå frem til de magiske 12 ukene var passert. Men etter det kan jeg trøste deg med at tiden går veldig fort ) Håper såååå at det skal gå bra for dere denne gangen, de fant jo heller ingen grunn til hvorfor ikke vi klarte det på egen hånd, og ved IVF ble det ingen befruktning. Så da må det jo bety at neste steg, ICSI, går likt også! Satser på det!!! Er ikke inne å skriver noe særlig hverken på denne siden eller ellers, men leser jevnt og trutt, og er så glad hver gang det går bra for noen, og deg har jeg på en måte fulgt over en veldig lang periode (Bli gravid, sliterne, ass.befr.), siden du er så flink til å skrive om alt mulig. Som sagt, krysser alt for at dere går en familievår i møte, litt rettferdighet må det tross alt finnes... Klem fra lillegutt i magen og Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777892-hva-f%C3%A5r-vi-vite-dagen-etter-uttak/#findComment-5781256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ano`num *17.03.10* Skrevet 2. august 2006 #6 Del Skrevet 2. august 2006 Vi traff hyggelige mennesker på sankten som kunne fortelle hvor mange av eggene som ble befruktet, hvor mange som så bra ut og at et par så ut til å ikke greie å utvikle seg så veldig mye mer. Men det var ikke før på innsettingdagen de kunne si hvor mange vi fikk på frys, og hvor mange som ikke greide seg. Det er nesten dårlig gjort at prossesen må være så nervepirrende, med tanke på at det ikke er særlig positivt i seg selv. Når skal du inn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5777892-hva-f%C3%A5r-vi-vite-dagen-etter-uttak/#findComment-5790729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå