vilhababynå!! Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Jeg holder på å bake en såkalt Suksesskake (også kjent som nøttekake med gul krem eller gul drøm..), men får f*en ikke til den gule kremen! Den skiller seg og blir klumpete, og varmer jeg den opp igjen så blir den for tynn! Noen som har en enkel oppskrift på denne gule kremen? Blir superglad for alle tips! =)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Heisann har nettopp laget denne kaken selv, og denne oppskriften er veldig god. 5 eggeplommer 150 g melis 1/2 bx vikingmelk la dette koke på svak varme til den tykner skikkelig, og kok den enda litt lenger hehe. Det er det mange gjør feil, de koker den ikke lenge nok! Avkjøl kremen helt og tilsett: 150 g meierismør som du rører i(romtemperert) og 1 ts vaniljesukker. Avkjøl evnt kremen litt i kjøleskap, til du får riktig konsistens. Smør kaken med sjokolade på toppen først og så lager du mønster med kremen, så ser den fin ut oxo.. Lykke til:-)
deniz Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 oppskriften din ser bra ut den men jeg vil si at det og koke det nok går begge veier.. det er ikke bra å koke for mye fordi egget koagulerer og på den måten skiller seg..... tror også at det ville gått bra med fløte i stedet for vikingmelk, da ikke alle butikker seler dette. og jeg har en noen lunde lik oppskrift... håper ikke du syntes jeg er uhøflig men de tingene jeg nevnte er de tingene svigerinna mi har problemer med...
deniz Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 obs.... jeg mente ikke alle butikker selger vikingmelk.....
ana baroma Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Jeg koker den til den er litt grøtaktig, avkjøler litt og rører inn smør i terninger med vispern. Da blir det godt innrørt. Husk at kremen må være nesten helt kald!! Går fint å bruke fløte istedet for vikingmelk:-)
Ane4barn Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Hei! Bare et tips fra meg: Jeg pleier å røre inn smøret mens kremen er varm slik at smøret rett og slett smelter i kremen. Avkjøler i kjøleskap til den er passe tykk til å ha på kaken - syns kremen blir mye bedre på denne måten, men det er jo smak og behag, da :-)
Gjest Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Laget nettopp suksesskake med oppskrift fra www.detsoteliv.no. Helt genial kakeside :) Kaken ble kjempegod, jeg laget den som heter nøttesuksess, også oppskrift med mandelbunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå