Gå til innhold

mas og sjas i juni/juli/august gjengen!!


AE84

Anbefalte innlegg

hei hei!

 

Går greit her,men e så utalmodige nå!

Eg snakkte litt igår om at eg kanskje ville ta lakserolja idag,for eg e så leie bekkenløsningen og heile pakken..

Så imorges kom samboer inn på soverommet og vekka meg og sa:

"Go morgen,eg har kjøpt lakserolja te deg,åsså e der nystekte pannekaker med blåbær syltetøy te deg nere..."

Hehe,glimrende kombinasjon!!

 

Jaja,nå har eg ihvertfall prøvd..Den gjorde jobben sin den,og eg har masse kynnere,litt menssmerter..Men e antageligvis bare falsk alarm..

Føle ikkje at der e någe fødsel på gang ihvertfall..Men ska te jordmor og te akupunktur imårå,så der e forhåpentligvis någe fremgang!

 

Koss står det te med Siv og Siv då?:)

Någe nytt????

 

Og te Anne,glede meg te å se lille prinsen din!!Såg forresten bilde av an i aviså,va kjempe skjønne!!!

Snakkes om ikkje lenge!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia :)

 

Nå har eg sove i to heile netter uten å våkne , så nå e eg hvertfall utkvilt.

 

Har vaska alle vinduer, innvendig og utvendig. Jobbet i hagen, sprunget i trapper( det gjør eg heile tiå), sex, xtra tøying, hopper litt isteden får å gå, Ka mer?

Jo eg har vert på Plantasjen i dag og ska snart ut å plante mer.

Masse bøy og tøy.

Alt e så mye lettere når ein sove om nattå.

 

Ellers har eg spist masse hvitløk, leste ein plass på BIM oppskrift på fødepizza, men det hadde eg ikkje lyst å lage. Men der stod det : Ingen hvitløk, ingen baby.

Så nå stinke eg. Masse tzatsiki og brød :)

 

Kosa dokk :)

 

Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska sei dåkkår jobbe for å få di ud gitt...di komme jo når di e klar...men eg kjønne at dåkkår e leie alså;o)

 

kan ikje komma på någe merr du kan jør då siv...d e nåkk alt d ja...hehe:o)

du får bare legga deg...husk...di fleste starte riene på på nåttå;o)

 

mmm...d hørtes så godt ud me hvitløk...d har eg såååå lust på...men eg tørr ikje...orke ikje tanken på at han ska ligga her me mageknip...så eg må sei...eg e nåkk veldi forsiktige....litt for mye kanskje....kjetil lage egen mad te meg, for han har masse hvitløk,løk og paprika i sin mad...tror vel kanskje d e vert d i tilfelle han reagere!!???!!

 

hb dårr kjer någe i nått då jenter...at alt streve e verdt d;o)

 

krysse fingrane;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Er ikke lei enda jeg, men er kjempespent og litt utålmodig...men ingenting skjer jo før den lille er klar uansett :)

 

Gjør ikke noe spesielt for å prøve få h*n ut, men må innrømme jeg kjenner ekstra godt etter nå om dagen. Har liksom hatt en følelse av at det kom til å skje i helga, men her sitter vi enda..til tider regelmessige kynnere, dog ikke så lenge av gangen..og masse murring og "vondter"..hmm, kvelden er jo enda ung *håpehåpe*

 

Jeg skal også til akupunktur i morgen, så blir spennende det. Har time til jordmor på onsdag, men hun trodde ikke jeg kom til å komme da, så vi får se...

 

Hadde jo vært koselig om vi møttes på føden da, eller??

 

-siv-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Siv, det e veldig spennende dette her.

 

Og det hadde vert gøy å møttes på føden, eller barsel.

Nå reiser min svigermor til Danmark i morgen kveld,men det er bare på 24 timers cruise. Men kommer han ikkje i kveld, får han vente til slutten av neste uke. Svigermor skal bli med på fødselen ser dere :)

 

Jaja, ha en fin søndagskveld.

 

Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings!

 

Joda,riene begynnte igår,eg va heilt i hundre!!5 min mellom rom,og varte i ca ett minutt kver gang..Holdt på sånn i någen timer,og eg ringte føden.Fekk beskjed om å komma når eg ville.

Begynnte å gjør ganske vondt ittekvert.så meg og sambo heiv bagen i bilen,og tok ein snartur innom sørmarkå,sånn at hunden sko få seg ein liten tur først(sko setta an hos samboers foreldre)

Mor ga meg et råd om å ver mest muligt oppe og bevega meg,så ein liten tur passte jo perfekt!!

 

Så stoppte det opp........Ingen vondter lenger,bare uregelmessige kynnere...Eg va SÅÅÅÅÅ skuffa,hehe.Eg så va så sikker på at det sko skje nå!!

Så me dro hjem,la oss,og prøvde å sova.Eg håpte virkelig at eg sko våkna av sterke rier...

Men drømte istedet at eg føda,og ferdig med det...

Så nå har eg time hos både jordmor og akupunktøren idag,og eg går jo selvfølgelig å håpe at de kan gjør underverker for meg nå!:D

 

 

Hadde aldri trodd eg sko føla meg så utalmodig og desperat!hehe

Eg seie det bare:NO MORE LAKSEROLJE!!

Alt det ga meg va falske rier og falske forhåpninger...

 

Jaja...Snakkes seinere jenter!Me har aldri vore så nærme som nå!!!=)

 

Dorthe,fortsatt med barn i magen....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du dorthe...du dorthe...!!

d hørtes ikje så kjekt ud...ikje gøy me falske forhåpninger!!

men prøv heller å nyd roen og ensomheten dåkkår 2..mens dåkkår kan....;o)

 

tenke på dåkkår..

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, det her var spennende lesestoff....:) Håper det virklig er noe på gang neste gang jeg leser. Ja, jeg sier det samme som anne. Kos dere sammen dere to, ta deg god tid, lang tid på badet, pleie deg selv, varm lang dusj, god hjemme laget frokost sammen, for snart er det tre vettu. da er det slutt på pleie av deg selv, jeg føler jeg ikke rekker å dusje eller spise. tenker alltid på zara først. jeg ser jo ut som en elefant her jeg går, og når hun endelig sover, vasker jeg klær, rydder opp, handler mat og snakker og koser litt med mannen. Men de små krever sitt ja, så kos deg Dorthe:)

 

Men det er veldig kjekt når de kommer ut:) Zara har smilt til oss nå i tre dager og vi er super fornøyde vettu, blir helt rørt! Så lager ho sånne kose lyder. 6 dager siden hun rullet fra mage til rygg, ho er ikke helt fornøyd med å ligge på magen, ho bare spente til og rullet over på ryggen igjen. Onsdag 23/8 begynner hun på svømming, blir spennende:)

 

Men lykke til dorthe, håper det skjer noe snart! Ikke prøv noe lakserolje, de kommer når de vil vettu:)

 

stor klem fra oss begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen :)

 

Slimproppen har gått, i går kveld.

Ble så gla eg begynte nesten å grine, Bet behøve jo ikkje å skje noe med det første. Men det e hvertfall et tegn på at det nerme seg.

Masse vonde stikkninger over skambeinet i går kveld.

Det er sikkert noe modninggs tegn det og.

Men de andre to kan eg ikkje huske de stikkningene. Og eg har heller ikkje sett slimproppen før, men det va ikkje te å ta feil av.

 

Holder dere oppdaterte. Skal til legen i morgen kl 14.00.

Så hvis formien e fin og eg har barnrvakt, så kome eg på treffet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii!!

Takk for oppmuntrende ord!!Håpe det nærme seg jaffal:)

Hadde 3 cm åpning igår,og blei tøyd litt.Men livmor halsen ligge så langt bak ennå,så det kan nok ta ennå litt tid...

Idag e termin,den magiske datoen....:)

Kanskje kanskje......

Hadde rier igår kveld og,men stoppte opp i ti tiden igjen,så eg har kje någen forhåpninger..ennå....hehe

Men det så va rart,va at de begynnte på en måte der de stoppte på søndagskvelden,så det virke som de øke i styrke.5 min mellomrom og vare i ett minutt i en 4-5 timer,så stoppe det opp..

Tar på kreftene gitt!!Ska prøva å sove mest muligt mens eg kan,så eg hive meg nok på sengå om ein liten stund!

 

Siv:Så kjekt at slimproppen gjekk!!Det e jo et kjempegodt tegn!!!HEIA HEIA!!!:D

Spennede å se om någe skjer snart då!!Håpe det for din skyld!!Lykke te!

 

Dorthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen igjen :)

 

Ja, de komme tebake ska du se.

Eg ska te legen å tøya i mårå igjen. Eg SKA bli mamma igjen før helgen e omme.

Så det e stor sjangs for at me treffes på barsel då.

Siv hadde og åpning på 2 cm forrige uke hvis eg ikkje huske feil då.

Det hadde vert kjekt vett u. Så sleppe någen å vert "sist" hehe.

 

Ha ein fine dag Siv og Dorthe med rier og go åpning :)

 

Og te dokk andre ? Me komme snart *ler*

 

Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Oppe i 3cm++ nå, sentrert og mykt, så satser på at d skjer noe til helga ja :) Masse murringer og vondter og kynnere hele veien, og ekstremt m halsbrann (jm har prøvd sette masse nåler for det, men funker ikke, så må bare holde ut)

 

Time hos jordmor i morra (noe hun egentlig bare satte opp for morro skyld, for hun trodde ikke jeg kom..yeah right..) så kommer på treff etterpå regner jeg med (får stå opp tidlig å kjøre sambo på jobb så jeg har bil)

 

-siv-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

då glede eg meg te helgå...hb eg hørre någe fra dåkkår...og at dåkkår møtes på barsel...hadde jo vært kos...hadde nesten ønska eg og konne ver me...hehe:o)

 

nei...eg vil kje føda ijen ennå;o) kososs så masse me tobias her atte...han e jo bare heilsjønn;o) men han e VELDI mye våken...og me e ganske trøtte...men me holde ud... :o)

 

glede meg te å treffa dåkkår ijen...å ikje minst å visa fram tobias...og kanskje få se dåkkårs nurk og!!??!!??!!;o)

 

krysse fingrane for dåkkår alle...hb dåkkår føde iløpet av ugå;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke med på treff idag :(

 

Har hatt regelmessige rier siden kl 04 inatt, så fikk ikke lov kjøre bil...

men hva gjør vel d-mye kjekkere å føde isteden :)

 

Har ikke gått helt opp for meg enda, men JM mente jeg kom til å bli mamma iløpet av dagen :) (tok taxi til kontrollen, for stae meg sendte sambo på jobb idag tidlig)

 

Håpe vi sees på føden/barsel da jenter :)

 

-siv-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende!!

Håper du har babyen din snart da!!

Jeg kan heller ikke dra på treff idag,sitter å venter på en som skal stille inn alarmen skikkelig..

Lykke til Siv!!!Håper vi andre også har rier snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, du Siv... Eg og vil ha :)

Me skulle jo treffes i helgen?

Jaja, eg unne deg masse smerter og ein nydelig baby akkurat når dokk e klar.

 

Eg va hos legen i dag og han sa at " Ja her e det GOE åpning, nå kjenne eg gått oppi".

Men eg fekk ikkje med meg det i cm. Eg hadde jo ca 2 på fredag.

Så seie han at eg måte hilsa mannen min å sei at nå må han gjøre seg klar og være forberedt. og det sa eg jo videre til Sindre.

"Klar eg ? Ja det e eg , men eg har ikkje tid".

Sindre e tømmermann og "bare" 25 år. Nå har han nettopp bllitt Bas og fått ansvaret for å bygge den største blokka på tjensvoll den Scandic lå før.

Å eg e så stolte av han, han e så skam flinke te det han gjør :)

Men må tørr han ikkje ha sex mer, han e redde for at vannet ska gå.

Det e jo litt fårståelligt.

 

Ellers Dorthe? Du e her ennå du? Hu Siv har sikkert blitt mamma nå, heldiggrisen. Me får vente å se , me tales på barsel me:)

 

Siv (MED baby i magen)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå e eg spente altså...d nærme seg nå! Å dokker har jo alle ting på gang. Juhuu!!! Endelig ska de små nurkå dokkers se verdens lys - glede meg t å treffa di!!

 

-bente-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Eg e her ennå eg...hekkan altså!!!

Samboer e liga skuffa kver morgen han våkne,hehe.Han forvente at eg ska vekka an å ver i fødsel kver natt..Ikkje klare han å tenka på aent på jobb heller.. Godt å høra det ikkje bare e meg!

Ska på nye ctg måling på sykehuset imårå,og bare sjekka at alt e ok.

Så då ska eg spør om det e muligt å få ein igangsettelses dato,så eg jaffal har ein dato å forholda meg te,hvis ingenting skjer før den tid..HÅPE HÅPE..(!!!!!)

Men eg satse på at me treffest på barsel i helgå,he he he.

 

Ka med deg Knøtteliten-Siv??E du her?Eg e så spente!Du har sikkert blitt mor du,heldigrisen!!Åååå så eg glede meg!

Igår kjøpte eg den herligste dressen!!

Mørkebrune bamsedrakt.Sånnein med ører på,verdens mykeste stoff!

Sukk...

 

Tar meg ein tur te byen eg...Bruke ennå litt mer penger...

Eg trøste shoppe og trøste spise dagen lang!:D

Snakk om å syns synd på seg sjøl!hehe

 

Jaja,me snakkes snart!!=)

 

Klem fra Dorthe(snart med baby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk...føle me dåkkår..ikje kjekt å gå å venta sånn...men di komme nåkk snart, og då blir det gang i heimen!!

eg hadde ein me mageknib i går eg...vetkje om d kan ver någe eg har spist, eller om han merke litt på uroen i huset, kjetil e jo på jobb ijen i dag!!

men me fekk nå roan te slutt, og då sov han i 6timer...stakar...va jo stein trøtte!!

 

va foresten å veidan å sånn og i går...hadde gått opp 400g, herli å vida at han spise godt...men eg har jo sett d og...han har fått seg ei skikkeligge dobbelhaga...hehe:o)

 

 

menmen jenter...hb dårr kjer någe snart...og at me snart treffes alle samen;o)

 

store fødeklem te dorthe å siv...(regne me siv2 har født;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har "lagt" ud nytt treff på DIB eg!! så te dåkkår me mage ennå..dåkkår får begynna å tenka på å komma øve...hehe..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

her var det mye nytt og spennende lesestoff :)

 

Skjønner dere begynner å bli drittlei av å vente....klarer liksom ikke tenke på noe annet og går hele tiden og kjenner etter....

 

Men uansett...ønsker dere begge masse lykke til!

 

Gleder meg til å se nurkene deres...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere masse, masse til Siv (knøtteliten) og mann :)

 

Siv fødte i går onsdag den 16.august kl 22.17. En nydelig gutt, han kom i visst i turbofart og var 2975 gr, 48 cm lang og 36 cm rundt hodet.

 

Fikk melding av henne tidligere i dag.

 

mvh Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå gratulere så masse Siv med mann!!

 

Håper vi treffes på barsel!hehe

Ser dårlig ut,hun koser seg nok i magen og strekker godt på seg hele tiden...

E du her ennå Siv??Me må backe kverandre opp her!!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...