Gå til innhold

ul uke 6...


-Aimee-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk se det ved UL da jeg var 5+6 og da jeg var 6+1 - så det er mulig så tidlig...

 

Men... be i tilfelle klinikken om å bruke et apparat med "god oppløsning" eller hva de nå kaller det.

Jeg var på sykehuset da jeg var 5+6 og legen som først undersøkte meg ga beskjed om at det dessverre bare var en tom fostersekk....

Blodprøven min viste imidlertid at alt skulle være ok - så to timere senere fikk jeg ny UL med en annen lege. Hun brukte et annet apparat - som var mere moderne - og fant både fosteret og hjerteslagene med en gang...

Gjett om vi var glade da!!

 

Derfor - ikke bli bekymret dersom de finner fosteret , men ikke kan se hjertet. Det er veldig tidlig - og ¨på det tidspunktet er spiren din ca 2mm lang... kan derfor være vanskelig å se dersom den ligger litt vanskelig til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6+3 da jeg fikk se det. Og det regnet gyn med sa hun før jeg satte meg i go stolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på...Hva er grunnen til at dere kjører UL allerede i uke 6/7?

Har dere fått det anbefalt av medisinske årsaker eller er det bare fordi dere ikke klarer å vente (noe som jo er lett å forstå :-).

Bare nysgjerrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er også veldig nysgjerrig på hvorfor dere så tidlig får UL. Har dere mistet før? Jeg fikk beskjed da jeg mistet tvillinger i april at når jeg ble gravid igjen, skulle jeg få ekstra oppfølging osv. Innebærer dette at jeg kan be om ekstra tidlig UL? Er utrolig spent på om det er en eller to spirer hos meg. Har fått mage og er bare 5+4. Ringte legen og fikk ikke time før i begynnelsen av august. Kan jeg be om å få komme inn før? Er så utrolig nysgjerrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt på sykehuset for noen dager og da kom legen inn å sa jeg skulle ha ultralyd. Hadde ikke tenkt tanken en gang jeg, fikk jo innkalling til den ordinære i uke 18 dagen før. Men satte meg ikke ned å gråt akkurat... :) Kjempeartig å se at det faktisk var noe der, og se at hjerte banket i full fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde UL i både uke 6 og 7 fordi jeg hadde blødninger. De var redde for SA. Men heldigvis er alt bra med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk UL på sykehuset fordi jeg hadde hatt en liten blødning og fordi jeg har mistet i MA tidligere i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to SA før... Og diverse småblødninger... Skal ringe legen i morgen for henvisning til gyn.

 

Noen som har fått komme inn på sykehuset for ul, uten henvisning fra lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...