Gå til innhold

redd for at pappaen skal ta barnet mens barnet er i barnehagen.


:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

jeg har en venninne som har en liten gutt som snart skal begyne i barnehagen. barnefaren har ikke stiltopp for gutten i det hele tatt. han bare truer henne hele tiden, men stiller aldri opp. og nå er mammaen redd for at han skal kinappe sønnen, mens sønnen er i barnehagen.

er det noen som vet om noe slags tips sånn at mammaen kan sende barnet i barnehagen uten og føle seg utrygg??

 

hun har det ikke bra selv om hun snakker med barnehagen og sier at kun hun får hente. det er jo ikke sikkert de overholder det.

 

noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marie-s

Vel i barnehagen der min sønn går må jeg gi beskjed om andre enn jeg skal hente han, og det blir da skrevet ned hvem som skal hente han og her er det ikke snakk om fare for kidnapping eller noe slikt.

Jeg tror nok barnehagen tar dette alvorlig om hun forklarer situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja håper det. hun er bare så beskymra. skulle ønske jeg kunne gi henne et bra tips som gjorde at hun ble beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som også var redd for at gutten skulle bli kidnappet av faren. Hun ga barnehagen klar beskjed om hvem som kunne og ikke kunne hente gutten.

De har plikt til å følge dette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barnehagen overholder dette!

Er hun usikker, kan hun skriftlig spesifiserer dette overfor barnehagen og be de kontakte politiet om barnefar uten samtykke prøver å hente barnet sitt(det er kidnappingsforsøk). Dette gjelder selvsagt bare dersom han ikke har samværsrett med barnet.

 

Truer han henne(om det så bare er med at han skal hente barnet å stikke) gjør han dette for at hun skal føle seg utrygg. Hun kan anmelde dette. Politiet vil sannsynligvis ikke gjøre noe som helst, men skulle mot formidning noe skje, har hun alt sitt på det rene.

 

Hun han sørge for at faren ikke vet hvilken barnehage barnet går i ?

 

Håper det løser seg:)

 

Og du....trusler skal man IKKE finne seg i!, av noe som helst slag!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej!

 

Jeg jobber i barnehage. og vi leverer ikke ut barn til andre enn de vi har fått beskjed skal hente. Vet at noen barnehager har fått beskjed fra foreldre der det er problemer, om å kontakte politi dersom vedkommende som ikke har lov og hente kommer. vet og at de har gjort dette. Tatt ungen inn, og noen andre har "oppholdt" vedkommende, mens politi var på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...