Gå til innhold

Leker dere mye med barna? - min gutt er 1,5 år

Anbefalte innlegg

Han har alltid vært veldig flink til å finne på ting alene og holde på med det. Men den siste tiden har han blitt mere avhengig av meg. Vil gjerne at jeg skal leke med han. Får dårlig samvittighet fordi jeg føler at jeg ikke er flink nok til å ta meg tid. Jeg har vært hjemme med han hele tiden. Han begynner i bhg i aug. Er det vanlig at de vil bli lekt med rundt denne alderen? Har dere tips til hva vi kan holde på med?

Fortsetter under...

Hei:) Vi leker ikke mye med vår gutt heller. Han er kjempeflink til å sysselsette seg selv :)

Men vi leser mye bøker til han,han elsker det. Så tar vi en trall innimellom :) da mest de vanlige barnesangene,men han bryr seg ikke så mye om sangen. ( han er sikkert ikke musikalsk:)

Av og til tegner og maler vi,og pusler puslespill.

Ute leker han mest i sandkassa,da baker vi litt kaker osv.

Ellers så kaster,sparker vi ball.

Jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for at jeg ikke leker med han hele tiden,og det skal nok ikke du ha heller. Vi gjør nok mye mer med ungene enn vi tenker over iblandt.

Dessuten synest jeg at barn som hele tiden blir lekt med blir overstimulert. De forventer at det skal skje noe hele tiden,slike barn er ofte urolige.

Kjempefint at gutten din er så flink å leke selv synest jeg:)

Ja han har vært flink til å leke alene. Men nå flyr han etter meg som en strikkball. Er vel kanskje fordi han vil være med på det jeg holder på med. Vet ikke helt. Må vel kanskje bli flinkere til å la han få hjelpe til når jeg gjør noe. Selv om det tar mye lengre tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...