Gå til innhold

ang. melkeproduksjon. værså snill å svar!!!

Anbefalte innlegg

er det mulig å få igjen melka etter 2 mnd? isåfall noen tips for å få igang melkeproduksjonen? sluttet å amme ganske tidlig fordi jeg var redd hun ikke fikk nok. siden hun gikk ned 10% av fødselsvekten sin på sykehuset. men nå har jeg sååå lyst til å prøve på nytt. prøvde å pumpe så vidt det var istad og da fikk jeg ut litt gjennomsiktig rå melk. plese trenger mange svar:)

Fortsetter under...

Da har du fremdeles melk, og det er "bare" til å legge henne til for å suge. Jo mer hun suger jo mer melk får du.. (du må gi henne mme i tillegg til du får nok selv). Det er jo verdt et forsøk, er veldig enkelt syns jeg med å ha maten med seg/på seg hele tiden..

Jeg hadde heller ikke nok melk til å begynne med, og fikk god hjelp av å drikke ammete og ikke minst gå til homeopat/akupunktør. Da ble det skikkelig fart i sakene.

Ring ammehjelpen straks!!! Søk på nettet så finner du tlf nr.

Du kan (tror jeg) få opp produksjonen ved å feste en liten slange fra en flaske melk og til puppen med en tape bit. Så legger du barnet til brystet og lar det suge samtidig som det får i seg melk. Sugingen stimulerer brystene til å produsere melk, jeg vet ikke helt sikkert hvor mange dager det vil ta før prod er oppe og går.

Ring ammehjelpen- de er eksperter på alt innen amming.

Ønsker deg MASSE lykke til:)

så dumt at hun ikke fikk morsmelk i den viktige fasen. hvorfor kunne ikke mammaen førhørt seg på sykehuset og dermed få vite at å gå ned 10 prosent er helt normalt? du vet jo at barnet bruker mye energi på sugingen i starten, som er en av grunnene.

Annonse

Amme-te på helsekost eller apotek, drikk vørterøl. Legg henne til så ofte som mulig, helst hver 2.time. Pumpe deg hvis hun ikke vil suge så ofte. Pumping 2 ganger om natten. Drikk masse væske, ikke stress deg opp, sov så mye som mulig, spis godt og sunt.

Og til sist: Ha troen på at du klarer det!!!

Lykke til!!

er vel ikke noe vits å gni det inn? gjør det vel ikke noe bedre det vel...

lykke til HI, kjempeflink som prøver! Som sagt nedenfor, ha troen på deg selv og legg barnet til ofte. Stimuler gjerne utdrivningsrefleksen på forhånd med å kna på brystvorta. Og drikk maaaaaaaaaaaaaassse vann!

Også kan du prøve å håndmelk. Det er en teknikk du må få til før du får teken på det, men mange synes det er lettere enn å pumpe.. og jeg tror også det er slik at håndmelking stimulerer bedre enn pumpen. Uten at jeg vet sikkert så innbiller jeg meg at det i din situasjon vil gå lettere å håndmelke den første iden og så pumpe etterhvert som du får mer melk.

Håper du får masse gode råd og tips av Ammehjelpen, og som de andre over nevner så er det viktig å ha tro på at det kan gå!

Ønsker deg masse lykke til! Skal krysse fingrene for dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...