Gå til innhold

Måltider til baby på 5-6 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn ser dagen ut hos min datter som ble født 22 januar:

Frokosk 0800: 230ml mme

Lunch 1200: halv banan og 230ml mme

Middag: halvt middagsglass og 230ml mme

Kvedsmat: Full posjon grøt og vann/eplejuice

Mitt nurk kom 7 februar

Han våkner mellom 6 og 8 får og får pupp. Så får han 3 puppemåltider til i løpet av dagen, 3-4 timer imellom dem. Det siste er rundt kl19. Kl 21 gir jeg han en sup til før jeg legger han.

Lurer på å begynne med litt grøt snart for natta blir stadig litt kortere, men det er en annen sak.

Gutten min kom 1 . februar og matrutinene i løpet av en dag ser sånn ut:

Kl 08: 1 porsjon grøt og litt mme

kl 12: Fruktpurè og mme

kl 16: Halvt middagsglass, litt fruktpurè og litt mme

kl 19: 1 porsjon grøt + 80 ml mme

kl 03: nattmåltid, ca 100 ml mme

Annonse

Jenta mi er straks 6 mnd, og ammes enda. Blir pupp sånn spredd utover dagen, og en full porsjon grøt til kvelds (18-19).

Tenkte begynne med grøt på formiddagen i neste uke eller så, når hun har spist full porsjon til kvelds en ukes tid :)

(ingen faste tidspunkt her som du ser ;)

Ja junior her er ikke så veldig interessert i anna mat.. Men det går seg vel til.. Skal reise bort neste helg, fra fredag til søndag, så da blir det pappaen som må bryne seg på flaske og grøt... Huff...jaja.. For sent å angre nå, flybillettene er kjøpt :)

Guttungen vår er 6 måneder, og spiser for det meste bare morsmelk (Får spise når han har lyst på, så vi har ikke noen bestemte klokkeslett, men med sånn ca 3 timer i mellom døgnet rundt tenker jeg, av og til kortere, av og til lengre).

Begynte med smaksprøver for en ukes tid siden, men det faller ikke helt i smak enda, så det har bare vært snakk om noen teskjeer :-) Det eneste som har vært godt til nå er visst vannmelon :-D Så tror vi kommer til å bruke en god stund på å komme opp i full porsjon grøt eller annen mat...

Annonse

7 mnd her da, men har ikke kommet mye lengre enn fler av dere andre...

Frokost 07:30: pupp

Lunch 11:30: grøt, evt. banan, vann og pupp etterpå.

Snack 14:00 banan el annen frukt, mos etc.

Middag: 16:00 (skal begynne i dag med gulrot) pupp

Kvelds: 19:30 grøt og pupp etterpå

Natt1 00:00 pupp

Natt2 04:00 pupp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...