Villemo&Pjokken Skrevet 10. juli 2006 #1 Del Skrevet 10. juli 2006 Noen med erfaring om det? Litjgut har treg mage, han har ikke gjort ut seg siden fredag nå. Han får både pupp, nan og grøt. Ammer men har ikke nok, så han får flaske også. Og på kvelden får han noen få smaker med grøt. Det begynte vi med i samråd med helsesøster da han fylte 3 mnder, pga at han har slitt med kolikk i 3 mnder. Han ble bedre når vi begynte med noen skjeier grøt på kveldstid =) Vi har brukt malt i flaska lenge, men lurer på om vi må begynne å gi mere. Vi blander flasker på 120 og 150 ml. Og bruker 1 teskje malt i hver flaske. Fremdeles gjør han ut seg bare tredjehver dag, og da er det gjerne litt grønnlig, og ikke så mykt/flytende som før. Han er tydelig mye mer fornøyd etter han har gjort sitt ærend,så det er tydelig at han strever litt med det. Han har vært sånn en stund nå. Før vi begynte med grøten også. Hvor mye malt kan jeg gi i hver flaske? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5599537-maltekstrakt-hvor-mye-gir-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaka Skrevet 10. juli 2006 #2 Del Skrevet 10. juli 2006 problemet med å gi for mye malt, er at de blir kvalme. var oppe i en teskje malt per flaske, en tid. de var brune og fie på farge, for han spiste ikke så mye da. du kan også putte malt på smokken, og mate i han, de digger dette :-) og så ser de ut som ordentlige sjokoladefjes etterpå :-) tror det er greot å gi så mye han trenger / orker. men nå orket ikke min så mye som han trengte, men tror ikke du kan gi for mye, den grensa er temmelig høy. men snakk med HS for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5599537-maltekstrakt-hvor-mye-gir-jeg/#findComment-5599686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå