Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tenkte dere var de rette å spørre:) Termin i september. Kan vel ikke ha for liten da med tanke på vinteren? Bor i femte etasje så den må ikke være altfor klumpete heller. Tenker meg en eller annen kombitype kanskje. Hvilket understell/hjul er best? små/store? Har ikke altfor mye penger så tenkte jeg måtte få noe brukt, men da er det jo lurt å vite noenlunde hva man skal ha..Gode/dårlige vognerfaringer noen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5599299-trenger-litt-hjelp-med-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle jeg valgt omigjen, hadde jeg valgt en stokkevogn uten bag, og uten bilsete. den er langt fra klumpete.

det er jo bagen, barnevogn delen som er tung og klumpete, og egentlig litt unødvendig når en har en sportsvogn del, med pose som kan legges helt flatt. kommer litt an på hvor du bor, bor du i kirkenes, eller røros eller andre steder med skikkelig vinter, er vel babyen mer skjerma i en barnevogn.

men det er jo ikke mange månedene en bruker den. babyene foretrekker å ligge i sporsvogn delen, fremfor bagen, fordi de får med seg mer. vi bruker kun sportsvogndelen, o har gjort det en stund, kunne fint ha begynt før. men igjen kanskje spiller været inn.

skulle gjerne hatt en stokke vogn, drøm å skubbe, liten og nett der den også, og temmeig trendy, den er fin :-)

Ikke lett det der med vogn. Tror ikke den ultimate vognen finnes på markedet enda.

Har selv en simo kombi og var veldig fornøyd med den så lenge lille lå i bagen. Den er lun og god, stor bag med plass til god pose etc. Bagen er ikke tung så det går greit å bære den opp noen etager. Vet at en del med nette små 3-hjulinger av type quinny o.l. må begynne med sportsvogna litt vel tidlig fordi det er så dårlig plass i bagen, men disse vognene er jo helt klart mye hendigere. Spesielt er de lette å trille og lette å få inn og ut av bil.

Det er veldig liten plass under de små vognene. Jeg putter alltid handleposene under min vogn når jeg har vært i butikken.

Men jeg vet sannerlig ikke hva jeg hadde valgt om jeg skulle kjøpe vogn nå.

Jeg vil anbefale Emmaljunga Duo Edge. Baggen varer lenge ,den er stor og god. Den har også rygg du kan sette opp når babyen blir større, men før den begynner med sportsdel. Den har luftemulighet i bunnen og håndtaker på sidene for løfting. Den er veldig lett i forhold til at den er så stor. Kalæsjen (hva heter det?) har lufteluke bakpå for varme dager og den kan man ha helt framfor ungen i sportsdelen (så slipper du å henge noe foran) Den har VELDIG god plass under og er lett å trille. Gode, solide hjul. Men det beste med hele vogna nesten er at du kan flytte håndtaket slik at ungen kan sitte forover eller bakover alt etter som hvor sola skinner om du skjønner.

Det er en suuuuuper vogn, jeg er kjempeglad jeg kjøpte den. Og får stadig positive komentarer på alle de fiffige detaljene og mulighetene. Synes det er en veldig godt gjennomtenkt vogn..

(appropo Quinny...De på barselgruppa mi som har denne sakker laaaaangt etter på trilletur pga elendig støtdemping og den kommer seg nesten ikke fram i snø og slaps. Og baggen er for liten når babyen er ca 6 mnd allerede...Og det fins håndvesker med større lagringsplass enn den lille boksen under vogna...:-)

Kjære deg... nå vet jeg ikke om du har heis i den blokka du bor i.. men hvis ikke ville jeg kjøpt en vogn med mykbag (softbag) mye enklere å bære hvis babyen sover når du kommer inn fra tur!

med førstemann hadde jeg en emmaljunga edge.. uff uff.. altfor stor og klumpete. denne gangen har jeg kjøpt en teutonia mistral sport med mykbag.. er storfornøyd..lett å trille.. har også kjøpt en TFK joggster som ekstravogn når poden blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...