Gå til innhold

Kontroll ved helsestasjon,i grupper.

Anbefalte innlegg

Skal på 3 mnd-kontroll med gutten vår i dag, det skal foregå i gruppe. Vet ikke helt om dette er noe for meg, jeg har behov for å lufte en del ting for helsesøster og er redd dette ikke tar seg ut da vi er flere samlet. Blir jo litt privat også på en måte.

Har noen erfaring med dette? Hvordan er det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5596607-kontroll-ved-helsestasjoni-grupper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger absolutt ikke være i gruppe hvis du ikke vil det. Bare å si i fra til helsesøster, evt si at du vil prate med henne etter dere har vært i gruppe.

Jeg sa nei til gruppe denne gangen, for det var ikke noe for meg heller. :o)

Oj, da syns jeg helsesøster nesten har presset dette på deg - dette er absolutt ikke noe "alle" er med på.

Syns du skal si i fra hvis du er ukomfortabel med dette. Det er ditt valg. :o)

Noen syns det er kjempeålreit å være sammen med andre mødre med jevnaldrende barn, mens det blir helt feil for andre.

Annonse

Min sønn er 6 mnd gammel, og da jeg skulle på kontroll, takket jeg nei til gruppe kontroll. Individuelt kontroll passer bedre for meg, selv om jeg ikke har noen store greier å snakke om. Jeg bare synes det tar så lang tid med gruppen, og jeg vil gjerne bruke den tiden litt annerledes.

Jeg syns gruppene er helt supre jeg, men selvfølgelig så kommer det jo an på om dere passer sammen også.

Men hos oss tar alltid helsesøster oss inn til seg en og en i tillegg slik at vi kan snakke om ting som vi evt ikke har lyst å dele med alle.

Jeg syns du skal gi denne gruppa en sjangs først og trives du ikke sier du fra til helsesøster at du ikke har lyst å være med. Det er ingen plikt. men selv har jeg fått flere gode venner på denne måten.

Hei!

Hva med å ringe ned å fortelle helsesøster dette? Kanskje hun har tid til en prat med deg etter timen, eller du får en egen time når dette passer.

Personlig er jeg ikke så begeistret for disse gruppene selv, synes de har lite for seg. Jeg går bare for at knøttet skal få treffe andre bebiser.

Hei!

Her hvor vi bor har vi først gruppe, så går vi alene inn på kontoret til helsesøsteren der vi ser på kurver om hvordan babyen ligger ann. Når vi er der alene, spør hun alltid om det er noe vi vil ta opp. Jeg synes det er helt topp jeg!! Kjempe koselig og sosialt å treffe andre! Men som helsesøster og sa, det blir jo til at babyene blir samenlignet da mellom mødrene...

Personlig synes jeg dette er et kjempe fint tilbud!

jeg har vært med i grupper på de to første, men syntes det var greit å ikke være med i gruppe denne gangen på nr tre. Ofte må jeg ha med alle tre ungene og da er det godt å ikke ha en gruppe å forholde seg til.

For helsesøster var det helt greit- hun hadde ikke problemer med å forstå at jeg ikke ville delta i gruppe denne gangen.

hvis du føler deg ukomfortabel med å være med i gruppe må de respektere det.

På min helsestasjon har vi barselgruppene (som er frivillige)utenom kontrollene, . Slik at alle kontrollene er private. Vi kan også¨snakke med helsesøsteren alene etter barselgruppen om vi vil, men kontrollene er alltid private, syns det er rart hvis det skal være felles

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...