Gå til innhold

soverutiner til min gutt på 17 mnd...Alt er snudd opp-ned

Anbefalte innlegg

Gutten min har hatt soverutiner på minutter siden han var ca 6mnd. Han trenger lite søvn, så han kutta ned fra 2 til 1 dupp før han var året.

Etter det har han sovet fra mellom 11.00 og 12.00 i mellom 11/2 til 2 timer. Han har da vært passe trøtt på kvelden og sover fra 20.00 til 07.30. (har aldri hatt noe leggeproblem)

Men plutselig denne uka har alt blitt snudd på hodet, Er umulig å få han til å sove på formiddag. En stuptrøtt,umulig unge som ikke sovner før mellom 14.00 og 15.00. Hvis han sover til han våkner selv kan han sove i 2 timer. Hvis han vekkes blir han trøtt og sutrete resten av dagen. Han er ikke like lett å få til å sove kl 20.00, dessuten våkner han tidligere( mellom 06.60 og 0700)

Fortsetter under...

Hei.

Har en gutt på 16 mnd, for 4-5 uker siden hadde vi det akkuratt sånn du beskriver, sov lite på dagen, umulig å legge og startet dagen gjerne før 0500 (og det var det værste).

Ble veldig bekymret siden søskenbarnet hans begynte dagen kl.0500 fra hun var 1,5 år til 3 år. Men heldigvis varte dette bare en ukes tid før han var tilbake til samme soverutine som før. Det viste seg at han hadde begynt på hjørnetenne, så det var nok de som plundra veldig for han. Kanskje det er tenner hos dere også? Håper det, for det er utrolig slitsomt å ha det sånn.

hei,

dette kjenner jeg meg veldig igjen i og har skrevet ett innlegg selv om dette.JEg har begynt å lure på om min kanskje holder på å kutte ut dagsøvnen (det hadde jeg aldri trodd i såfall skulle skje så tidlig, han trenger egentlig mye søvn), kanskje det kan være for din også?

Ja, det er det jeg og har begynt å undres på...om duppen på dagen er på vei bort. Synes selv det høres tidlig ut, og så er han jo så sutrete... Håper det er en overgangsfase. Kna jo hende han trenger en litt kortere dupp litt senere på dagen???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...