Gå til innhold

positivt eller negativt det å ha babyer som er skeptiske??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke, men vi var på legevakten med lillesnupp(6 mnd) i går(kaster opp på 4. døgnet nå). La henne på benken, og legen begynte å snakke til henne. Hun smilte og pludret, og ga god respons til hans snakk. Hun er veldig trygg, sa han helt spontant. Eh, ja....er vel det, svarte vi...hadde liksom ikke tenkt over det på den måten:-) Men han sa nå ihvertfall det...

Så for han var ihvertfall en baby som ikke var skeptisk, trygg.

her om dagen var jeg i en butikk hvor butikk damen "hev" seg ned i vogna og sa ganske brått og høyt "næh så søt, kan jeg ta ut smokken!!!!" -så nappet hun ut smokken til lillemor, som selvfølgelig satte i og HYLE!!!! *hehe*, flink jente tenkte jeg da...

men men -til saken om Maia er skeptisk eller ikke kommer veldig ann på hvordan folk møter henne tror jeg, er de rolige og vare, så smiler hun og pludrer i vei:)

Annonse

Babyen min har vært skeptisk til alle helt fra hun ble født. Jeg har vært redd for at jeg har gjort noe feil, sånn at hun har blitt utrygg og mammadalt. Men helsesøster sa på 6-mndkontroll at det heller betyr at hun er sensorisk moden, altså at hun allerede har god kontakt med følelsene sine, at hun kan skille mellom hva som er (for henne) greit og ikke så greit, og at hun tvert i mot er veldig trygg og har god tilknytning. Nå er hun snart 11 mnd og er fortsatt mammadalt, men litt mindre skeptisk - hun er veldig på glid. Jeg mener det er viktig å følge barnets initiativ, ikke presse det til å bli kjent med andre, men heller oppmuntre forsiktig. Vi må ta barna våre for det de er, ikke for det vi gjerne vil at de skal være!

Har hørt akkurat det samme som siste innlegger. De barna som er mest skeptisk er også de som er mest trygge. Høres på en måte litt selvmotsigende ut men ; )

Helsesøster sa de var glad for alle barn de hadde innom som var skeptiske i perioder. De skal forstå hva som er trygt og utrygt.

Dette gjorde meg veldig glad. Har også en frøken som har vært skeptisk helt siden fødselen : )

Ååå, nå ble jeg også glad! Har nemlig en liten skeptisk en selv. Han har alltid vært sånn, og uansett hvordan jeg prøver å fortelle fremmede at han IKKE liker at noen tar på han før han kjenner dem så mååå de gjøre nettopp det. Nå som han er 9 mnd har han blitt bedre, men holder fortsatt avstand og smiler ikke ofte til folk han ikke kjenner. Men nå syns andre det er "greit" for i følge boka er han jo i verste skepsisalderen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...