Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han er 11,5 mnd. Jeg hadde masse allergier da jeg var liten, og måtte kutte ut omtrent alt av mat en periode, for vi fant ikke ut hva jeg ikke tålte. Når synes dere jeg kan begynne med jordbær til småen da? Kan jeg begynne nå, og bare gi han bittelitt først, og heller mer etterhvert?

Fortsetter under...

Ja, det er jo arvelig, men jeg vet ikke om jeg reagerte på jordbær da jeg var liten. Jeg reagerte på noe, men vi fant aldri ut av hva. Men jeg ville ikke gi jordbær for tidlig, så derfor har jeg ikke gitt den enda. Men når gubben spiser jordbær så sitter jo småen å sier "namna" og vil smake på... =P

Annonse

Har ingen allergier i familien, så har ikke satt meg noe inn i det. Men vet jo at fisk og melkeprodukter skal ventes med til ca 1 år, nettopp for å ikke trigge allergier.

Jordbær er jo også en ting mange babyer reagerer på når mor spiser det og ammer, så tipper det er en ting som kan gi feks allergi.

Så hvis du hadde mye allergi som liten, tror jeg kanskje ikke jordbær er det jeg hadde begynt med. Sjekk litt mer, og prøv noe annet.

Han har fått melk siden han var 9 mnd (små mengder) og det har gått bra, men jeg vet at jeg ikke hadde noen allergier mot melk eller melkeprodukter. Idag fikk han også middagsglass med fisk for første gang, for det husker jeg ikke om jeg reagerte på eller ikke, men jeg har jo spiste fisk senere i livet uten å reagere på det, så jeg prøvde det idag. Men jordbær har jeg ikke likt siden jeg var lita, så jeg har ingen erfaring med det heller... Men jeg skal snakke med helsesøster om det på neste kontroll jeg. =) Er jo ikke lenge til ett års kontrollen nå... Takk for svar! Både I&Y og Luca!

Men for å si det sånn, det er mye jeg ikke liker... Er litt kresen i matveien etter den perioden jeg var liten og ikke fikk spise noe variert. Det sitter igjen enda... Men jeg skal sjekke det litt nærmere med helsesøster å sånn jeg før småen får smake uansett. =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...