Gå til innhold

Plutselig så blånekter han....

Anbefalte innlegg

....å pusse tennene sine!

Vi har hatt en fin rutine med tannpuss,vi synger og tøyser litt,men plutselig vil han ikke mer.

Han kniper munnen og skyver vekk hånda mi når jeg kommer med børsten...(holdt på i 3 dager)

Burde jeg kanskje vente noen dager å prøve igjen?

Jeg kan jo ikke tvinge han heller føler jeg:(

Noen som har noen andre tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5586882-plutselig-s%C3%A5-bl%C3%A5nekter-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg hadde også problemer med guttungen ein periode. Eg rosa han og klappa og jubla med ein gong eg fikk lov til å pusse, om det så bare var litt. Pressa bare litt slik at eg fikk pussa litt før han blei over rosa og eg sa kor flink han var osv. Eg hadde også litt problemer med å få pussa forran og bak tennane, helst dei framme. Så da laga eg ein ny tannpusse sang, da var det Brannmann Sam som var tingen så da sang me

"Kjenner dere Brannmanna Sam han kan pusse tenner han, alt det han kan Brannmann Sam han kan pusse en tann Brannmann Sam du kan stole på han stole på Brannmann Sam! Og han seier at me må pusse forran og bak!"

Spør han nå om han kan synge Brannmann Sam så kjem den sangen her, han seier til og med på slutten "også forran og bak"

Det har funka her, han er nå 2 år og prøvar seg men eg får lov hvis eg synger, nå er det Kaptein Sabeltann som er tingen så da må me synge den.

Prøv å la han få pusse litt sjav, ta på litt tannkrem.

Kjempe morsom sang,har skrevet den ned!

Han er ikke mer enn 8 mnd så vet ikke helt om han klarer å pusse så mye selv,men har prøv å gi han børsten-han biter i den andre enden:)

(han har egen børste i hånda når jeg pusser,men biter bare i enden på den og:)

Takk for fin sang og svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...