Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min er 8 mnd og fortsatt veldig glad i puppen. Han spiser ca 3 ganger pr natt, men det har vi nå tenkt å få han til å slutte med.

I forrige uke ga pappaen ham vann to ganger før puppen måtte til pers 3. gang han våkna. Neste natt holdt det med vann en gang før han krevde pupp og 3. natta hadde han tydeligvis skjønt at mamma var jo der med puppen likevel, så hvorfor i all verden skulle han bare få vann da?

Tenkte å flytte han på eget rom når pappaen får ferie i neste uke. Da har vi mer overskudd til å drive på om nettene. Håper dette vil hjelpe.

Er så lite motivert for skrikekur, men hvis det er det som trengs, så må vi vel.

Hvordan gjorde dere dette?

Fortsetter under...

Får sikkert mye hets nå.. Men jeg lot gutten min gråte jeg.. Tok han opp å roet han ned når hn ikek roet seg selv ned.. Fikk beskjed på helsestasjonen om å ikke gi vann, for de er trosalt så gamle at de ikke hadde behov for noe på natten.. Det jikk vell en 2-3 dager med dette så sov hn natten rundt.. Fra jeg la hn kl 8 til i 6-7 tiden, å da fikk han pupp så sov vi en time eller to til..

Å sånn er det fortsatt.. Han er 11 måneder.. Er jo klart noen netter haan er urolig og våken, men ikke ofte..

Min holder på å kutte ut selv, faktisk!

Merket det først når han var rundt 7 måneder, da hadde han noen netter i strekk der han sov rundt (og jeg hadde inntil da ammet 3-6 ganger pr. natt!). Så bli det slik at jeg som regel ammet da jeg la meg rundt midnatt, og så våknet han igjen mellom 3 og 5 og fikk mat igjen. Men så oppdaget jeg for bare en ukes tid siden at dersom jeg skifter bleien hans når jeg legger meg så sover han til mellom 5 og 7! Han har nemlig pleid å våkne for å få ny bleie i løpet av natten, og har jo samtidig fått mat. Nå har jeg skjønt at han egentlig våkner pga. bleien, og spiser mat bare fordi han allerede er våken... Det er heller ikke alltid han våkner for mat når jeg legger meg.

Slilk jeg oppfatter gutten min så har søvnbehovet tatt over for matbehovet. Jo mer aktiv han er blitt, jo mer sover han, både på natt og dag. Så det er enda håp for dere også, vil jeg tro.

De dagene han har hatt mye inntrykk på dagen, eller når han strever med noe (tenner har vi nettopp vært gjennom her) så våkner han oftere.. men det synes jeg er greit.

Jeg skal ikke hetse deg. Det var helt sikkert verdt det. Men jeg lurer på et par ting:

Sover han på eget rom?

Har hørt at man ikke skal ta de opp når di først er lagt ned. Stemmmer dette?

Hvor mye mat spiser han på dagtid?

Min gutt spiser litt uregelmessig, men stort sett 2 x grøt og 1 x middag. Vanskelig å få i han noe mer enn dette, så jeg bare håper at det er nok for at han skal greie seg gjennom natta.

Da jeg begynnte å få han til å sove natten gjennom bodde vi fortsatt hos moren min, så da sov han på samme rom som meg.. Jeg tok han opp når han hadde grått lenge(ikke alt for lenge da), men så roet an seg ned å sovnet inn da jeg la han ned..

Nå sover han på eget rom, med babysitter.. Går kjempe greit, var vell verst for meg de første ukene.. Men godt i etter ti, da han vokna bare jeg rørte på meg i søvne..

Nå spiser han grøt til frokost full posjon, å banan/yoghurt/brødskive/bolle og eller frukt til lunsj, så spiser han et middagsglass til middag og to brødskiver til kvelds.. Har sluttet å amme da han nektet å ta puppen da hn var 9 måneder, så drikker 200 ml melk på morgenen i alt mellom 4-7 tiden og 200 ml etter kvels like før han legger seg..

Og det er han fornøyd med vertfall.. Noen dager er det at han spiser veldig lite, men andre så vil han ha mer.. Men han sover likvell hele natten..

Annonse

hei.. samme var det hos oss.. gutten var så glad i puppen og jeg gruet meg sånn til å avvenne han for jeg trodde det kom til å bli så vanskelig.. han var 8 mnd når vi prøvde. første kvelden våknet han og skulle ha pupp kl 2230. da lot vi han gråte,han gråt en time og sov til syv neste morgen. neste kveld sov han over elleve puppen og våknet kvart på fire,da gråt han ett kvarter og siden han han sovet om natta! forresten så lå han på eget rom også. det trenger ikke å bli så ille som du tror,med oss gikk det mye bedre enn forventet og med neste barn skal vi avvenne mye før for det er ingen tvil om at man blir ett nytt menneske når man får sove om natta!! lykke til,det går nok bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...