Gå til innhold

Tur til Roma. Med eller uten baby?

Anbefalte innlegg

Har bestilt en Roma tur om to måneder (han er da 12 måneder). Planen var å ta med pluggen, men så ringer mamma og sier at hun mer enn gjerne kommer ned og er barnevakt de dagene. Så da ble det et dilemma da. Hva skal man gjøre?

Fordeler for barnevakt:

- Baby har ikke så stor glede av Roma. Blir lange dager i vogna.

- Det kan være ganske varmt der nede i september (opp mot 30 grader)

- Vi får alenetid for første gang på et år

- Slipper å ta tidlige kvelder på hotellet

Ulemper:

- 5 dager borte fra baby!!!

- Vi drar på ettermiddagen på bursdagen hans

Har ingen slektninger som bor i nærheten, så barnevakt er en sjeldenhet.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5579689-tur-til-roma-med-eller-uten-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

en 1 åring har ikke så stor forståelse av bursdag uansett, den kan dere feire dagen før, eller etter dere kommer hjem igjen. han vet ikke forskjellen liksom. Tror dere får det fint uten han, kan kanskje bli mye stress å drasse rundt på en ett åring, 5 dager er jo ikke så lenge heller. Ikke for det, det kan nok bli en fin tur hvis han er med også, men jeg hadde nok gått for å dra alene, er jo ikke sikkert tilbudet fra bestemor kommer så fort igjen..

Jeg ville hatt barnevakt. Storbyferie er ikke spesielt festlig for babyer. Spesielt ikke når de begynner å bli såpass store som 1 år - de er ikke fornøyde med å sitte pent i vogna hele dagen da nei!

Da vår eldstemann var 1 år dro vi til Praha på tur 4-5 dager. Han var hos svigers og hadde det kjempefint. Det var helst mamman som savnet han inderlig og ikke omvendt!

Skal på tur til Roma vi også nå i oktober. Da er begge våre igjen hjemme (de er 3 år og 15 mnd). Kan legge til at jeg hadde litt kvaler da vi dro fra eldstemann men jeg har overhodet ingen denne gangen!

Det er utrolig godt å ha litt alenetid sammen og bare være kjærester. I det lange løp er det det beste for ungene også - at foreldrene har et godt forholt!

Og det med ettårsdagen vil ikke den lille føle noe på.

Vår Mini fyllte ett år for et par uker siden og vi har ikke feiret dagen hennes enda siden vi er utenlands. Skal feire den når vi kommer hjem igjen - og når flest mulig av familien er ferdig med feriene sine!

Annonse

Som du selv sier; Roma er kjempevarmt i september og denne byen er veldig lite barnevogn-vennlig (hvertfall vis du skal på de vanlig sightseeing-stedene) og Roma er koseligst om kvelden (man kan faktisk se stjernehimmelen - veldig uvanlig å kunne det i storbyer).

Ja, det er 5 dager borte fra baby, men deg går fint og er uansett værre for dere enn baby. Dere får feire bursdagen hans tidlig på dagen, å feire på fly er jo uansett ikke så kult.

God tur!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...