Gå til innhold

Kan jeg begynne å gi lillegutt brødskive nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fin bursdag de fikk da:) hihi

Ja det er ikke sånn at vi absolutt må gi han brød nå. Men han er såå nysgjerrig og vi ha når vi spiser brød. Så da tenkte jeg kanskje han kunne begynne å få en smaksprøve nå og da. Men hvis det er for tidlig så venter vi selvsagt. Er jo redd for at han skal få det i halsen..

Tja, hvis han er interessert ser jeg ingenting i veien for å prøve. Sette litt i halsen vil de kunne gjøre de første gangene uansett. Gutten min på 8 måneder er først nå klar for å begynne med brødskive.

mi lille jente virket interessert da jeg spiste frokost da hun var 5 mnd, og fikk smake da allerede. Spiste brødskive fast til frokost fra hun var 5,5 mnd. Hun har aldri satt fast i halsen. Nå spiser hun ei hel skive til frokost hver dag(minus skorper da). Synes det er helt toppers. Hun er 8 mnd nå da.

Annonse

Lillefjert var vel rundt 6 mnd ( herreminhatt så fort tiden går..... kanskje han var 7???) da vi begynte med brødskiver. Tenkte han var klar for det da han begynte med tyggebevegelser på alt han spiste! Hadde ikke en eneste tann, men brød bitene skled ned på høykant. Han er 9 mnd nå og spiser bitene sine selv når jeg legger dem foran han.

Av pålegg så bruker vi:

Leverpostei

Smøreoster ( Krydderost fra Tine er en slager)

Frutti ( Istedenfor syltetøy)

Banan

skinke/baconost

Egentlig alt som kan smøres på er veldig greit til å begynne med.

Hvis gullet ditt ikke er klar for å spise brød enda, samler h*n bare alt brødet i ganen. Prøv med et par små biter og sjekk ganen etterpå.

Minsten her er 6 mnd. og har nå begynt med litt brødskive på morran. Han har hittil fått leverpostei på, men kommer etterhvert til å utvidet påleggutvalget hans litt. Han får også skorpe på og det går kjempe fint. Passer bare på at biten med skorpe på er mindre enn de andre bitene, og så har jeg litt ekstra leverpostei på de bitene.

Gjorde det også med broren hans da han var liten. Skorpe fra første stund.

Går så bra så.

Snuppa mi fikk smake fordi hun var så nysgjerrig på hva jeg spiste da hun var 4 1/2 mnd.

Men som MÅLTID begynte vi vel ikke før hun var ca 6 mnd.

Nå er hun 8 mnd og spiser brødskive som bare det :) Er bare å prøve - enten liker han det og får det til, eller så vil han ikke ha. Det regulerer de selv :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...