Gå til innhold

Gi flaske av og til. Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å prøve å gi min 6 uker gammle gutt flaske en gang i blandt om han vil ha, men tørr liksom aldri å prøve. Går greit med amming, men blir veldig sliten av det da det bare går 2 timer mellom hver amming. Kunne tenke meg å finne på noe en dag med eldste sønnen, men minsten er jo så avhengig av puppen. Noen som har erfaringer? Får de vondt i magen av litt tillegg en gang i blandt? Er så redd for å gjøre noe galt. Klarer ikke få pumpet nok til et helt måltid, så det må bli tillegg i tillfelle. Er det fælt av meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5577974-gi-flaske-av-og-til-noen-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt ikke fælt av deg! Jeg ammet gutten min den første måneden ca, så begynt jeg sånn smått med flaske.Å nå går det nesten bare i flaske. Syntes det fungerer helt toppers jeg. Grunnet til at jeg begynte med flaske var fordi han begynte å bli så innmari "kranglete" med puppen. Å det orket jeg ikke, kunne gjerne sitte en time med han. Jeg hadde mer enn nok melk, men han syntes vel det gikk for treigt. Så da syntes jeg det var mye enklere å bare gi han flaske, er gjort på 10min. Å da sover han så godt etterpå. Så får han puppen som slags kos innimellom!

Gjør det som passer best for DEG!

Lykke til!

syns ikke de skal gi tillegg hvis du har melk.. men pump deg gjerne å få pappaen til å gi barnet flaske slik at du kommer deg litt ut.. er ganske vanlig at babyene spiser annen hver time, sånn er det bare... men det bedrer seg jo etterhvert, er jo bare for en kort tid i livet da..

men det e jo forskjell på å ikke ha melk, å og ha melk men ville gi tillegg innimellom for å gjøre andre ting... det er det som er faren, at de tar flasken veldig bra å dermed ikke puppen hvis man gjør det for mye.. men MME er jo det beste for barnet så så langt det er mulig så ville jeg pumpet, for så å sette det over på flaska...

å det sier jeg som ikke har hatt en dråpe melk til babyen min.. men kan teorien godt, og gjorde alt jeg kunne for å få MM til henne.. men melka kom aldri.. så her går det bare i tillegg, men skulle så gjerne ha gitt MM da..

Jeg er egentlig enig i at det beste å gi er jo puppen. Men når han blir så kranglete at jeg må sitte med han i timesvis, så blir det å innmari slitsomt. Syntes ikke dette er egoistisk av meg, jeg har gjort det jeg syntes passet meg best! Å det er sånn det skal være.

Annonse

Men det er ikke alltid det er like enkelt å pumpe heller. Jeg hadde masse melk, men jeg sleit litt med å pumpe alikevel. De eneste gangene jeg fikk pumpa masse, var de gangene hvor det hadde gått en stund siden jeg hadde ammet. Å hva skal man gjøre da lissom? For å få pumpa, så måtte jeg la det gå en stund mellom hver amming, å hva skulle jeg gitt barnet da...Nei, det ække så enkelt=)

Hei!

2 timer mellom ammingene er absolutt ikke uvanlig på denne alderen her! Tror veldig mange føler det som om babyen henge i puppen konstant, så du er ikke alene!

Det jeg ville vært obs på fremover nå er at det sannsynligvis er en økeperiode rett rundt hjørnet hos deg. Pleier å være det rundt 6-ukersalder. Hvis du fortsetter å kun gi pupp fremover så vil produksjonen din øke, men hvis du nå begynner å blande inn MME så vil økeperioden ta mye lenger tid. Hvis du ønsker å fullamme er det derfor lurt å ikke gi MME for ofte, og absolutt ikke gi MME i økeperioder.

Det er selvfølgelig ingenting i veien for å gi flaske dersom du veldig gjerne ønsker fri en gang i blant. Min gutt fikk magevondt av vanlig MME, men mange babyer tåler det uten problemer.. Du må nesten bare prøve og se. Dersom du skal gi mer enn bare ett måltid ville jeg tilsatt litt malt i flasken for å unngå forstoppelse.

Men trøsten kan være at bedre tider muligens er like om hjørnet..Når de blir større blir jo også magesekken større, og de får plass til mer melk ved hver amming. Så hos mange går ammehyppigheten ned etterhvert, hos noen ved 2 mnd og andre ved 3 mnd. Det er mye som skjer nå rundt 2 månedersalder.. De som er dårlige til å ta tak, og de som ikke orker å suge mer enn noen minutter før de sovner blir også flinkere på denne tiden her.

Lykke til uansett med fersk baby :)

jeg baade puppet og gav flaske, hadde mye melk men paa kveldene var jeg veldig sliten saa da ble det ut pumpet melk paa flaske. synes du det er tungvint aa pumpe kan en jo haandmelke, synes det kommer mer ut da jeg!

pumper du mer enn barnet spiser kan du fryse ned melken i isbit poser, hver isbit er ca 15ml, saa da er det jo greit aa holde styr paa hvor mye melk du far i flasken.

haaper dette var til noe hjelp!

Vi gir flaske innimellom, men bare pumpet morsmelk til nå...har en mme stående som reserve, men har ikke hatt bruk for den ennå...Markus klarer fint å variere mellom flaske og pupp, så det er bare å prøve!!! Deilig å kunne være litt borte innimellom også...

Jeg pumpet veldig mye i begynnelsen,så nå har jeg fryseren full.Og ga sønnen min flaske hvis jeg måtte ut og han ble alene med pappaen.Synes det var greit å venne ham til flaske ganske tidlig.Du har godt av litt tid alene med den andre sønnen din og.Men jeg ville ikke gitt morsmelkerstatnig enda,men du velger:)Noe jeg gjorde var å mate rett før jeg dro,da holdt sønnen min ut ca 2 timer.Hvis du har pumpet litt på flaske,kan du kanskje være borte litte grann.

Mor til Dennis på 5mnd

Annonse

Er det så ille å gi mme en gang iblant da? Kan ikke helt skjønne det jeg... Babyen nyter jo godt av morsmelken til vanlig, er jo bare snakk om en gang i ny og ne (og det tar vel ikke melkeproduksjonen skade av heller, hvis man bytter ut feks ett mm måltid i uka med mme?). Skjønner deg godt jeg HI, ikke så lett å gi mm på flaske når man ikke får til å pumpe....Får ikke til den pumpinga jeg heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...