Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til alle dere som bruker dagmamma: Hvorfor skriver dere kontrakt??? (Altså HVIT dagmamma!)

Jeg er så lei kontraktbrudd! Jeg har vært dagmamma i 1 år og opplever stadig at foreldre betaler for sent. Har hatt 2 barn som har sluttet, hvor dem gir fullstendig blaffen i oppsigelsestiden. Greit nok at dem har god grunn for å slutte, pga arbeidstider, plutselig plass i barnehage osv.....men HALLO, hva med kontrakten dem har med meg?! Er det så enkelt å bare gi blaffen for vi dagmammaer kommer jo ingen vei allikevel, så det er bare å ikke bry seg om det som står i kontrakten?! Men jeg kan tenke meg...og det bør alle dere andre som ikke respektere dagmammaer også tenke over, hva hadde skjedd om vi dagmammaer ga blaffen i kontrakten og bare sluttet på dagen? Og heller ikke betalte det dere eventuelt hadde betalt på forskudd!

Hva hadde dere gjort om lønnen fra deres arbeidsgiver hadde kommet en til to uker for sent?

Men hva kan man regne med når ikke kommunen engang respektere dagmammaer?!

Ikke vår skyld at kommunen ikke klarer å sørge for full barnehage dekning, foreldre må jo ha ett sted å ha barna sine når dem MÅ ut i jobb!

Takk for oppmerksomheten! Fint å få ut litt aggresjon :)

Fortsetter under...

Det er akkurat det jeg gjør nå!

Dette gjelder alle som er inne på dette forumet. Dere er eller bruker dagmamma og dette er en tankevekker for de fleste.

Dagmammaer bør være klar over for sin egen del at det er ikke nok å skrive kontrakt, for 50 % eller mer blåser lang marsj i hele kontrakta.

Og hvordan mener du jeg skal si ifra til de foreldrene det gjelder da, hvis ikke dette er en av metodene?

Å minne alle leser av dette forumet på at om de skriver kontrakt med dagmamma, så bør de også følge den, er vel ikke akkurat det samme som å henge ut noen på internett?

Ja vel, kanskje dagmamma-brukere vil føle seg hetset SOM GRUPPE. Satt i bås, liksom. Selv om HI slett ikke har hevdet at "alle" er respektløse, bare at det "finnes mange respektløse mennesker"

Så la det nå være kjent på internett: Nesten alle foreldre som har skrevet kontrakt med meg har vært gode mennesker som har holdt avtalene om lønn i oppsigelsestid etc. Selv om de har fått tilbud fra barnehage av typen "Du kan få plass om 2 uker, men må da også betale bhg fra den dagen, selv om du har 1 mnd oppsigelse der ungen er."

Føler du deg uthengt :)

Det er bra du tok til deg det jeg skrev, håper du lærer av det også!

Har ikke hengt ut NOEN. Jeg advarer nye dagmammaer OG gamle for den saksskyld, om at det å skrive kontrakt ikke er det samme som at du er sikret rettighetene dine som hvit dagmamma.

Og en annen ting: Alle andre her informerer folk om ting, eller stiller spørsmål, er det en grunn til at jeg ikke kan det?! Eller er det bare at du veldig godt vet hva jeg snakker om?!

Men som andre skriver her og....Det skal sies at flesteparten av foreldrene er greie og følger kontrakten til punkt og prikke.

Men sånn er det vel overalt, det vil alltid finnes folk som ikke følger lover og regler.

Annonse

Om jeg føler meg uthengt? Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det? Jeg er slett ikke som du beskriver. Du får tåle at folk har meninger. Det virker som dette irriterer deg så fælt, skjønner da bare ikke hvorfor du ikke snakker med foreldrene som tydeligvis har dette problemet. Tør du ikke si ifra?

Å jo, vær du trygg på at jeg tørr å si ifra. Men poenget er at her inne kan du nå mange dagmammaer og brukere av dagmammaer, hvor ellers kan du det?

Det er mange som begynner som dagmamma i den troen at de bare kan skrive kontrakt så er de sikret sine rettigheter, sånn er det ikke. Og du har tydeligvis ikke skjønt hva meningen med innlegget mitt er.

Siden det plager deg så mye at jeg skrev det her, tenkte jeg at du følte deg truffet. Ikke værre enn det :)

Det er faktisk ikke bare jeg som har (hadde) problemer med at foreldre ikke betalte til tiden, og ellers ikke fulgte kontrakt osv. Heldigvis skjer det ikke så ofte.

Og dette har INGENTING med at jeg ikke tåler at folk har meninger :) Men du kom ikke med en mening i ditt første innlegg, du ba meg om å ikke ta opp det her inne, ta det med de det gjelder (altså, jeg leste mellom linjene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...