Gå til innhold

caquita!:-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste i en tråd at du bor i spania? Jeg har et brennende ønske om å flytte dit for et år sammen samboeren min og barnet vårt på 1 år. Men jeg lurer på så mye!

Hadde en tråd inne her for en stund siden også, men synes det er litt vanskelig når man ikke har noen kjente der hvis du skjønner.

Hvordan er det å få seg jobb når man ikke kan spansk? Jeg har hatt spansk på skolen, men mye er glemt. Vi skal ta spanskkurs der, men det vil jo ta litt tid før vi kan det ordentlig.

Hvordan få seg bolig? Og hvor mye koster det for en 3roms? HVordan er standaren?

Hvor lønner det seg å bo?

Mulig å finne seg jobb med å passe barn eller sitte i butikk?

Samboeren min jobber med it, er det noen mulighet for å jobbe med suppport eller it der nede?

TUsen takk hvis du tar deg tid til å svare meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574086-caquita/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg er redd jeg ikke kan svare så veldig godt, jeg har kun bodd her i 2 mnd. Her i Salamanca hvor jeg bor er lønningene lave, men billig husleie, mat og uteliv. Det er greit å finne leilighet, og en 4-roms 10 min fra sentrum koster 700 euro. Men det er stor forskjell på priser og de store byene er selvfølgelig dyrere.

De sier Salamanca er en bra by å lære spansk i, fordi det er en rimelig "ren" dialekt de har her. Men det ligger jo midt i landet, og føles litt som en hermetikk boks i varmen.

Det er lettere å få jobb i butikker, caféer osv om sommeren, og gjerne ved kysten (turisme) Dere kan gå inn på jobbsøkesider,der får man litt oversikt over hvordan det ligger an med jobbtilbud.. (www.stepstone.es, trabajo.org eller infojobs.net) men arbeids ledigheta her er ganske høy.. nesten 10 %

Håper dette hjalp!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574086-caquita/#findComment-5576308
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...