Gå til innhold

Brekker seg av mat som ikke er fullstendig moset....og er 8 måneder..

Anbefalte innlegg

Jeg har en 8.5 måneder gammel jente som har spist fast føde siden hun var litt over 6 måneder.

Hun har hele tiden spist mat for 6 måneder, denne maten er som kjent helt moset. Tenkte jeg nå skulle prøve litt annen mat.

Jeg har prøvd små brødbiter, og 8 måneders middags glass, hun brekker seg av begge deler, og sist endte det med at hun kastet opp. Så nå er vi tilbake på 6 måneders glassene. Er dette vanlig??

En 8 måneder gammel baby skal vel klare å spise mat bergnet for 8 måneder?

Fortsetter under...

Det varierer når de klarer mat med klumper. Enkelte er over året før de klarer det.. Jenta mi er 10 mnd og har nettopp begynt å spise litt med klumper i. Men da moser jeg ekstra med gaffel (8 mnd glass).. Hvis hun ikke er så veldig sluten (og nå i varmen) så godtar hun fortsatt kun 6 mnd glass. Brød gir jeg i små biter, men hun spiser ikke en 1/2 skive en gang, nærmere 1/4 skive.

Akkurat sånn er det med jenta mi også. Jeg moser 8 mnd glassene litt ekstra før jeg gir det. Men jeg har nå kjøpt noen glass hvor det står at det er ekstra myke biter. Ellers så tror jeg nok at de venner det til seg ganskje kjapt.

Annonse

Det gikk heldigvis greit her, lillegutt på 7 1/2 mnd har ikke helt teken på brødskive enda men det går ned etterhvert. Jeg begynte med 8 mnd glassene rett før han ble 7 mnd og det gikk utrolig nok greit. Selv de glassene med erter og mais. Går ned på høykant, han kunne nok ha spist 2 middagsglass om jeg hadde gitt han det for han gaper i hundre og nitti! hihi. Synes det var så lite å velge mellom i 6 mnd glassene og han ble ikke mett av ett 6 mnd glass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...