Gå til innhold

9 uker og sover alltid emd hodet til siden. Fler? (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Min lille gogutt er 9 uker og han ligger så å si alltid med hodet til siden (varierer mellom høyre og venstre side) når han ligger (både når han er våken og sover). Prøver å legge ham under babygymen men hodet går raskt ned til siden. Han er sterk i nakkemuskulaturen så det er ikke mangel på muskler. Hodeformen er litt oval bakover så jeg er redd hodeformen gjør at det er litt ubehagelig for ham å ligge med hodet rett opp. Hører ju om mammer som uroer seg for at babyn skla få flatt bakhode mens jeg er mer redd for at han skal få litt stort bakhode.

Det jeg lurer på er om dette er vanlig at en 9 ukers baby ligger mye med hodet på sidene eller om de ligger mye med hodet rett opp? Dvs se opp i taket.

Litt langt og rotete men håper noen kan svare:)

Fortsetter under...

hei hei!

grunnen til at de ligger med hodet mye til sidene er at de ikke har fått balanse enda, de sover også med armene ut mot sidene, og gjerne litt oppover for å holde balansen på underlaget, dette vil rette seg etterhvert, så det er nok ikke noe å bekymre seg for!

im sure ab 1 thing.its good that your baby turns his head both ways..

we having a little bit dfferent problem here.my daughter (7weeks) turns her head to the left side..most of the time.

trying to work with it

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...